חדשות בריאות סרטן קורונה | Covid-19 רפואת ילדים

ילדים חולי סרטן, לא נמצאים בסיכון מוגבר להדבקה ב’נגיף קורונה’

יועצת האגודה למלחמה בסרטן ומנהלת ב'אגודה פורום בנושא סרטן בילדים' פרופ' מרים בן הרוש; "נגיף הקורונה, יצר בקרב כלל החברה בעולם, חשש הידבקות מאוד גדול, במיוחד בקרב הורים לילדים חולי סרטן. הנתונים שפורסמו במחקר על ידי צוות רופאים מבית חולים בניו יורק, לא מפתיעים ואפילו מרגיעים, מאחר והם מראים שגם בקרב ילדים חולים עם מערכת חיסונית נמוכה. כמו גם בקרב ילדים בריאים, שיעור הנדבקים בנגיף, נמוך מאשר במבוגרים והמחלה בקרבם, קלה יותר.
0
0
פרופ' מרים בן הרוש, יועצת האגודה למלחמה בסרטן ומנהלת באגודה פורום בנושא סרטן בילדים, ברקע: קורונה בילדים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
פרופ’ מרים בן הרוש

ילדים חולי סרטן, אינם בסיכון מוגבר להדבקה ב’נגיף קורונה’ (COVID-19) כך עולה במסגרת מחקר ראשוני מסוגו שנערך עלי ידי צוות חוקרים ממרכז הסרטן ממוריאל סלואן קטרינגMSK) ) בניו יורק, נמצא כי ילדים חולי סרטן אינם חשופים יותר מילדים אחרים להדבקה בנגיף הקורונה או לתחלואה. ילדות חולות סרטן, יידבקו אף פחות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

יועצת האגודה למלחמה בסרטן ומנהלת באגודה פורום בנושא סרטן בילדים, פרופ’ מרים בן הרוש, מסבירה; “הנתונים שפורסמו במחקר, לא מפתיעים ואפילו מרגיעים. הם מראים שגם בקרב ילדים חולים עם מערכת חיסונית נמוכה, כמו גם בקרב ילדים בריאים, שיעור הנדבקים נמוך“.

עד כה כמעט ולא היו נתונים על שיעור היארעות קורונה | Covid-19 בילדים חולי סרטן.

במחקר שנערך ב‘מרכז הסרטן ממוריאל סלואן קטרינג’ (MSK) בניו יורק, במסגרתו פועלת אחת המחלקות הגדולות ביותר לילדים חולי סרטן בארצות הברית, נמצא, כי הסיכון להדבקה ולתחלוּאה בנגיף הקורונה בילדים חולי סרטן, הם נמוכים.

בין החודשים מארס-אפריל האחרונים, (בין ה-10 במרץ ל-12 באפריל 2020),  נערכה ב-MSK, סריקה לנוכחות תסמיני הנגיף או מגע עם חולי קורונה, ידועים בקרב ילדים חולי סרטן והמטפלים העיקריים שלהם.

בנוסף, נערכו בדיקות מעבדה לגילוי נגיף ה-SARS-CoV-2, האחראי למחלת COVID-19, כ-178 ילדים חולי סרטן (בגיל חציוני 11.1) נבדקו, מהם 20 (המהווים 11.2%) נמצאו חיוביים לנגיף בבדיקת מעבדה.

בפילוח התוצאות ב-58 ילדים שהפגינו תסמינים למחלה או היו קודם במגע עם חולים, שיעור התוצאה החיובית לנגיף, עמד על 29.3% ואילו ב-120 ילדים ללא תסמינים שיעור התוצאות החיוביות עמד על 2.5% בלבד. מתוך אותם 20 ילדים, 3 הן בנות.

רק חולה קורונה אחד מהילדים, נזקק לאשפוז (ללא טיפול נמרץ) בשל תסמיני המחלה והשאר סבלו מתסמינים קלים וטוּפלו בבית. בנוסף, מקרב 74 מטפלים עיקריים של הילדים חולי הסרטן, 17.6% (13 מטפלים של 10 ילדים) נמצאו חיוביים לנגיף בבדיקת מעבדה.

פרופ’ בן הרוש; “חולי סרטן בכל גיל, חשוב שינקטו בכל אמצעי הזהירות, כדי להימנע מהדבקה…”

בפילוח התוצאות, 10 מתוך 68 מטפלים שלא הפגינו תסמינים ולא היו במגע עם חולים, נמצאו חיוביים – שיעור של  14.7%.

נוכחות הנגיף, הן בילד והן במטפל, נמצאה ב-5 צמדים של מטפל פלוס ילד ואילו ב-5 צמדים אחרים הילד נמצא שלילי לנגיף על אף מגע קרוב עם מטפל חולה קורונה.

דובר האגודה למלחמה בסרטן מר יניב בנימיני, מסר לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי המחקר, אמנם נערך על מספר לא גדול של ילדים, אך הממצאים מצביעים על כך ששיעור ההדבקה הכללית בילדים חולי סרטן הוא נמוך, בפרט בילדים – ללא תסמינים.

כמו כן, נמצאה שכיחות גבוהה יותר של הנגיף בבנים לעומת בנות, בדומה לאוכלוסייה המבוגרת – נתוּן העשוי להעיד על בסיס ביולוגי להבדל.

לדברי יועצת האגודה למלחמה בסרטן ומנהלת ב’אגודה פורום בנושא סרטן בילדים’ פרופ’ מרים בן הרוש; “נגיף הקורונה, יצר בקרב כלל החברה בעולם, חשש הידבקות מאוד גדול, במיוחד בקרב הורים לילדים חולי סרטן.

הנתונים שפורסמו במחקר על ידי צוות רופאים מבית חולים בניו יורק, לא מפתיעים ואפילו מרגיעים, מאחר והם מראים שגם בקרב ילדים חולים עם מערכת חיסונית נמוכה.

כמו גם בקרב ילדים בריאים, שיעור הנדבקים בנגיף הקורונה, הנו נמוך מאשר במבוגרים והמחלה בקרבם, קלה יותר.

יחד עם זאת, חולי סרטן בכל גיל, חשוּב שינקטו בכל אמצעי הזהירות, כדי להימנע מהדבקה בכלל ומווירוס הקורונה בפרט, על פי הנחיות הצוות האונקולוגי המטפל”.

לסיכום, ממצאי המחקר, עשויים להעיד על כך שילדים חולי סרטן אינם חשופים יותר מילדים אחרים להדבקה בנגיף הקורונה או לתחלואה. החוקרים, טוענים, כי הממצאים, אינם תומכים בהשערה, כי ילדים מהווים “מאגר” של מקרי קורונה בלתי מאותרים. המאמר פורסם ב-13.5.2020 בכתב העת JAMA Oncology והמאמר בשפה האנגלית.

האגודה למלחמה בסרטן

האגודה למלחמה בסרטן, לוגו

האגודה למלחמה בסרטן בישראל (עמותה רשומה) הינה ארגון ללא כוונות רווח, הפועל בכל החזיתות, לקידום המחקר, דרכי המניעה, שיפור דרכי הטיפול והשיקום של החולים והמחלימים, רק הודות לתרומות הציבור וללא כל מימון מתקציב של משרד ממשלתי כלשהו.

האגודה, מובילה את המאבק במחלות הסרטן בישראל ופועלת בכל החזיתות במטרה להפחית את התחלואה והתמותה מסרטן בישראל.

בנוסף האגודה למלחמה בסרטן, מפעילה מערך שירותים ותמיכה, ללא תשלום, למען ילדים ומתבגרים חולי סרטן ובני משפחותיהם: פרויקט ‘השלמת חומר נלמד‘ בסיוע חונכים סטודנטים העוזרים לילדים להשלים את החומר הנלמד בבית הספר;

הענקת מחשב לילדים מגיל 9 עד 18 אשר אין באפשרות משפחתם לקנות מחשב; ליווי חברתי-לימודי על ידי סטודנטים מלגאים המסייעים לילדים חולים או לבן משפחה;

נופש משפחות לילדים ומשפחותיהם במלון בחיק הטבע מדי קיץ; פרויקט ‘תנו לילדים את העולם‘ על שם מירי שיטרית המממן נסיעה לילדים במצב מחלה מתקדם ובני משפחותיהם לכפר נופש באורלנדו, פלורידה; שירות להדרכת הורים לילד חולה סרטן ועוד.

לכל שאלה, היכנסו לאתר האגודה או התקשרו למוקד הטלמידע, המאויש 24 שעות ביממה, בטלפון 1-800-599-995.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן