חקלאות אורגנית חקלאות ישראל

יום התות הבינל’: משרד החקלאות מציג נתונים על מלך העונה, תוּת

צמח התוּת קל יחסית לגידול בכל רחבי העולם. אם תרצו קיץ תותים ביתי משלכם בקיץ הקרוב, וודאו שלצמח שלכם, יש שמש מלאה ו-אדמה חולית ? המחיר הממוצע לקילוגרם של תותים ב-רשתות השיווק בשנת 2019, עמד על 36.9 ₪ לקילוגרם (מתוך סטורנקסט) ? בשנה האחרונה (2019) נמכרו ברשתות השיווק כ- 1,267 טון תותים, בשווי של כ- 80 מיליון ₪.
0
0
יום התות הבינלאומי, משרד החקלאות מציג נתונים על מלך העונה תות | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
יום התות הבינלאומי

משרד החקלאות, חוגג את ‘יום התות הבין-לאומי’ בקריאה; “בואו נקנה רק תוּתים!” ומדווח, כי בשנתיים האחרונות, נמכרו ברשתות השיווק כ-2,700 טון תותים, בשווי של כ-150 מיליון ₪.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

החורף מלווה אותנו כבר מספר חודשים ואיתו גם התותים – הפירות האדומים, הקטנים, שטעמם ומראם מעלים בכולנו חיוך של מתיקות. עונת התותים שהחלה לפני כחודש וחצי ותמשיך אתנו לעוד שלושה חודשים, היא הזדמנות נפלאה לצאת לשטח, לקטוף ולטעום מהממתק של הטבע.

לכבוד יום התות הבינלאומי, החטיבה למחקר, כלכלה ואסטרטגיה במשרד החקלאות ניתחה את הנתונים ומצאה, כי בשנה האחרונה (2019) נמכרו ברשתות השיווק כ- 1,267 טון תותים, בשווי של כ- 80 מיליון ₪.

ניתן לראות, כי חלה ירידה בכמות המכר, וזאת בעקבות תנאי האקלים. עוד עולה מן הממצאים, כי המחיר הממוצע לקילוגרם של תותים ב-רשתות השיווק בשנת 2019, עמד על 36.9 ₪ לקילוגרם (מתוך סטורנקסט).

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה באמצעות מנהלת רשתות חברתיות של משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ יעל פרידנרייך, לאתר ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; בין הזנים הבולטים שיש בשוּק, ניתן למצוא את ה”רוקי”, המאופיין בחיי מדף ארוכים ובצבע אדום עז בעת הבשלה מלאה.

בנוסף, ניתן למצוא גם זנים נוספים שכיחים; “נועם“, “אורלי” ו”פלס“. כיום, קיימים בישראל כ-150 מגדלי תותים, הנמצאים על שטח של כ-4,500 דונמים. המגדלים מייצרים מדי שנה כ-24,750 טון תותים, המספק את צריכתם של התושבים המקומיים.

‘יום התות הבינלאומי’ (International Strawberry Day)

היום הוא ‘ יום התות הבינלאומי‘ (International Strawberry Day) שנוצר כדי לחגוג את אותם פירות אדומים קטנים המתפקעים בשלמוּת מטריפה מתוקה ומזינה! מתנה ממדינת צ’ילה בשנות ה-70 של המאה העשרים, צמחי תות גינה, עשו את דרכם לצפון אמריקה בשנות ה-50 של המאה העשרים.

מתברר, כי צמח התוּת קל יחסית לגידול בכל רחבי העולם. אם תרצו קיץ תותים ביתי משלכם בקיץ הקרוב, וודאו שלצמח שלכם, יש שמש מלאה ו-אדמה חולית – וכי כלביכם לא אוכלים את כל הגרגרים לפני שתוכלו לבחור כמה.

על פי משרד החקלאות פרי תות שדה נחשב לפרי רומנטי, מתוק, “ממתק מן הטבע“, קינוח בריא ומזין, מלא בוויטמינים ומינרלים.

תות השדה מהווה מקור טוב לוויטמין C, לוויטמין A ולוויטמינים מקבוצת B. הוא עשיר ב-אשלגן, ברזל וסידן ודל בקלוריות; 26 קלוריות ל-100 גרם תות-שדה.

אם תותים טריים, אינם במיטבם ברשתות המזון שלך, אל תשכח את הצורות הרבות הנגישות שתמיד תוכל לשים עליהן. כך למשל תותים קפואים ויבשים, יכולים לעזור בצביטה אם אתה יוצר במטבח.

שימורי תותים, גלידה, יוגורט, שייקו מילקשייקס אין שום דבר לנער בהם מקל.

אם אתם בכל זאת מהאנשים ברי-המזל, שנתקלו בכמה תותים טריים נהדרים, אפשר למשל להקציף פשטידת תות, עוגת קוצים או אפילו מנה פשוטה של ​​תותים ו…שמנת. אנו מאחלים לכם יום נחמד של יער ושדות תות, לנצח.

? לקינוח, קבלו קינוח חורפי מנצח להגשה בכל ארוחה; תותים מסקרפונה.

עוד על תות שדה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן