חקלאות אורגנית חקלאות ישראל צרכנות ירוקה

תותים, כעת המחיר המומלץ לצרכן עד 16 ₪ לחצי קילו ועד 30 ₪ לקילו

אין היתר מטעם משרד הבריאות להעביר לישראל או למכור תותים שגודלו בעזה. משרד החקלאות, ממליץ לקנות תותים שנמכרים ברשתות השיווק המקפידות לקנות תותים שגדלו במדינת ישראל ובעדיפות לתותים במארזים סגורים שטופלו בהדברה ביולוגית ? נבקש מהציבור ליידע את מוקד משרד החקלאות בטלפון; 03-9559911 במידע על מכירת תותים מעזה.
0
0

 

תותי שדה | צילום: depositphotos | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
תותי שדה

משרד החקלאות מפרסם מידע לקניית תותים מעזה ומודיע, כי לאור תפיסה גדולה של תותים שגודלו בעזה והוברחו לישראל, אנו מודיעים, כי אין היתר מטעם משרד הבריאות להעביר לישראל או למכור תותים אשר גודלו בעזה. תותים אלו, דווח הועברו מעזה ליהודה ושומרון ומשם הוברחו לישראל וכאן נתפסו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

עקב המחסור בשוק תותים נמכרים כעת ברשתות בכ-60-50 ₪ לקילוגרם, כשב”ירקניות” המחיר עוד יותר גבוה יותר.

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה באמצעות מר יובל אינהורן לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ על כן, משרד החקלאות ממליץ לקנות תותים שנמכרים ב’רשתות השיווק‘ המקפידות לקנות תותים שגדלו במדינת ישראל ובעדיפות לתותים ב-מארזים סגורים שטופלו בהדברה ביולוגית.

נבקש מהציבור ליידע את מוקד משרד החקלאות בטלפון; 03-9559911 במידע על מכירת תותים מעזה.

? תות שדה – ממתק מהטבע

תות שדה הוא סוג של צמח בעל פרחים ממשפחת הוורדיים, הכולל כ-35 מינים שונים, חלקם מתורבתים, שהידוע בהם, תוּת הגינה, הוא הכלאה בין שני מינים; F. chiloensis ו-F. virginiana.

תות השדה מהווה מקור טוב לוויטמין C, לוויטמין A ולוויטמינים מקבוצת B. הוא עשיר ב-אשלגן, ברזל וסידן ודל בקלוריות; 26 קלוריות ל-100 גרם תות-שדה.

על פי משרד החקלאות פרי תות שדה נחשב לפרי רומנטי, מתוק, “ממתק מן הטבע“, קינוח בריא ומזין, מלא בוויטמינים ומינרלים.

השוק המקומי צורך מדי שנה כ- 13,000 טון. 700 טון מופנים לתעשייה ו- 685 טון לייצוא.

הודות למבחר הזנים הקיימים היום עונת תות השדה נמשכת כחצי שנה מנובמבר עד מאי.

​על פי נתוּני שירות ההדרכה והמקצוע של משרד החקלאות, פרי תות השדה גדל בשטח של כ- 3,860 דונם בכל צורות הגידול, חממות לגידול תות מוגבה (תוּת תלוי) במצע כ- 60 דונם, חממות ומנהרות לגידול בקרקע כ- 400 דונם, מנהרות נמוכות בקרקע כ- 3,400 דונם.

מספר החקלאים בישראל המגדלים תות עומד על 125, רובם באזור השרון והמשולש.

בניגוד לשנים עברו כיום, באמצעות חרקים מועילים שהם האויבים הטבעיים האוכלים את המזיקים לתות, מפחיתים באופן משמעותי את השימוש בחומרי הדברה.

? לקינוח, קבלו קינוח חורפי מנצח להגשה בכל ארוחה; תותים מסקרפונה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן