היום המיוחד הזה... חדשות יום התֶּה הבינלאומי משקאות צרכנות

‘יום התֶּה הבינלאומי’ לכבודו כל מה שצריך לדעת על סגוּלות התֶּה

ממשלת הודו, הציעה בשנת 2015, לציין את 'יום התה' בחגיגה בינלאומית ברחבי העולם באמצעות ארגון המזון והחקלאות של האומות המאוחדות (אוּם). מטרת ציון יום התה, היא לעורר מודעות להשפעת התֶּה בסחר העולמי, לתנאי העבודה והגידול ותמיכה בסחר הוגן ◄ על פי נתוני מותג התה והחליטות פומפדור, בישראל, שוּק התה, מגלגל כ-250 מיליון ₪, המסתכם בכ-200 גרם תה לנפש בשנה. למעלה מ-67% אחוז מהישראלים שותים תה ירוק או חליטות צמחים ו-פירות.
0
0
'יום התֶּה הבינלאומי' לכבודו כל מה שצריך לדעת על סגוּלות התֶּה ברקע: חליטות תה קרות מפירות וצמחים של תה פומפדור | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
תה פומפדור

הידעת, כי תֶּה, עשיר בנוגדי חמצון, נלחם ברדיקלים החופשיים, מסייע למנוע מחלות לב וכלי דם, מצמצם דלקות בגוף, מפחית את הכולסטרול הרע, משפר את מדדי הכולסטרול הטוב, מטפל בצרבת, בבעיות במערכת העיכול ועוד. פרטים אלו, עולים להזכיר לנו את ‘יום התה הבינלאומי’ המצוין מדי שנה ב-10 ביוני, על ידי מדינות שמייצרות תה, כמו; הודו, מלזיה, בנגלדש, סרי לנקה, נפאל, וייטנאם, אינדונזיה, קניה, מלאווי, אוגנדה, טנזניה ועוד.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

תֶּה הוא משקה המכיל קפאין המיוצר על ידי חליטת עלים או ניצני עלים של שיח הקמליה הסינית, המכונה; גם צמח התה, במים חמים עד רותחים.

תה עשוי לכלול גם עשבים אחרים וחומרים אורגניים אחרים הנותנים טעם וריח, לדוגמה; קליפות פרי, שמן אתרי ועוד.

ממשלת הודו, הציעה בשנת 2015, לציין את ‘יום התה’ בחגיגה בינלאומית ברחבי העולם באמצעות ארגון המזון והחקלאות של האומות המאוחדות (אוּם).

מטרת ציון יום התה, היא לעורר מודעות להשפעת התֶּה בסחר העולמי, לתנאי העבודה והגידול ותמיכה בסחר הוגן.

אחרי מי שתייה, התֶּה הוא המשקה השני הנצרך ביותר בעולם, הכולל מעלה מ-1,500 סוגי תה הנגזרים משישה זנים עיקריים; לבן, צהוב, אולונג, ירוק, שחור ו-מוּתסס.

הצמח שממנו מגיעים כל סוגי התֶּה הוא קָמֶלּיה סינית) שם מדעי Camellia sinensis; קמליה סיננסיס) היא צמח התה.

קָמֶלּיה סינית, זהו ה​צמח שמעליו ומניצני עליו, מכינים את כל סוגי התה בעולם. התֶּה, נחשב כמשקה בריא בעל סגולות רפואיות הנתמכים אף במחקרים מדעיים.

בין הסגולות המיוחסות לחליטות התה; מגביר את קצב חילוף החומרים, בשנים האחרונות קטגוריית החליטות צומחת משמעותית בארץ ובעולם.

על פי נתוני מותג התה והחליטות פומפדור, בישראל, שוּק התה, מגלגל כ-250 מיליון , המסתכם בכ-200 גרם תה לנפש בשנה.

מסקר שערך המותג פומפדור (על ידי חברת טאק) עולה, כי למעלה מ-67% אחוז מהישראלים שותים תה ירוק או חליטות צמחים ו-פירות, 33% אחוז שותים אותו כתחליף לקפה ו-40% אחוז לא מסתפקים בכוס אחת ביום.

והסיבות? מתחלקות בין שאיפה לבריאות לבין אהבת הטעמים. בימים אלה, משיק המותג ‘פומפדור’ חליטות קרות ב-3 טעמים שונים; חליטת אפרסק, ו-פסיפלורה, חליטת תות שדה ותפוז וחליטת מוחיטו פירות יער.

‘יום התֶּה הבינלאומי’ כל מה שצריך לדעת על סגוּלות התֶּה, מומחי פומפדור, רכזו את סגולות של החליטות החדשות;

חליטת אפרסק ופסיפלורה האפרסק, הוא פרי העשיר ב-פיטוכימיקלים (פיטו = צמח, ביוונית. הפיטוכימיקלים מגנים על הצמח מפני קרינת השמש, מפני תהליכי חמצון מזיקים, זיהומים ומחלות הנקראים; פנולים, הפועלים בגוף כנוגדי חמצון. שופע בוויטמינים; A ו-C, המעשיר בלחות טבעית את העור.

חליטות תה פומפדור קרה לקיץ לקיץ לרגל 'יום התֶּה הבינלאומי'  | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חליטות תה פומפדור

שני ויטמינים חיוניים אלה מסייעים לחדש ולרפא את תאי העור. הפסיפלורה (שעונית נאכלת) – מכילה נוגדי חימצון והיא עשוּיה לסייע במניעת מחלות לב וכלי דם בעיקר בשל תכולת נוגדי החימצון הגבוהה.

חליטת תות שדה ותפוז; תות שדה – עשיר בוויטמין C, כך שהוא תורם למערכת החיסונית ותורם להורדת רמות הסוכר בדם, כך שהוא מתאים ל’סוכרתיים‘.

התפוז – מחזק את המערכת החיסונית מסייע לבריאות הלב, רמות כולסטרול תקינות. התפוז עשיר בוויטמין C והסיבים התזונתיים מסייעים בהורדת רמות הכולסטרול בגוף.

חליטת מוחיטו ופירות יער; פירות יער – מכילים נוגדי חמצון, המסייעים לשמור על רדיקלים חופשיים תחת שליטה בנוסף, פירות יער הם מקור טוב לסיבים תזונתיים, כולל; סיבים מסיסים.

המחיר מומלץ לצרכן, הוא; 14.90 ₪.

משקל; 18 שקיקים *2.5 גרם = 45 גרם משקל נטו. כשרות בהשגחת בדצ חוג חתם סופר בני ברק באישור רבנות הראשית לישראל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן