חדשות ספורט אחר

טיפוס קירות: נבחרת ישראל למשחקים האולימפיים בטוקיו

אנשי הוועד האולימפי בישראל, ייפגשו היום (ד') עם ראשי ענף טיפוס קיר, המאמן הלאומי והספורטאים הבולטים בענף. תוצג התכנית המקצועית וההכנות של 'נבחרת ישראל בטיפוס קיר' בדרך ל-משחקים האולימפיים בטוקיו 2020 ◄ טיפוס קירות הוא ענף ספורט חדש יחסית, ומוצאו מטיפוס המצוקים ◄טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים של קיץ 2020, ייערך, כאמור, ב־24 ביולי והמשחקים, יסתיימו ב־9 באוגוסט".
0
0
טיפוס קירות: נבחרת ישראל בדרך למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020  | עיבוד צילום: שולי סונגו
טיפוס קירות

נבחרת ישראל ב-בדרך למשחקים האולימפיים בטוקיו 2020 אשר ייערכו מ־24 ביולי עד ־9 באוגוסט, הוועד האולימפי בישראל, יקיים היום (יום רביעי, ראש חודש, א’ אדר א’, ה’תשע”ט, 6.2.19) מסיבת עיתונאים מיוחדת עם ‘איגוד המטפסים’ בה יוכרז טיפוס קיר, כענף חדש של הוועד האולימפי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במסיבת עיתונאים, ייפגשו אנשי הוועד האולימפי בישראל עם ראשי ענף טיפוס קיר, המאמן הלאומי והספורטאים הבולטים בענף.

ממשרד השיווק, יחסי ציבור ודוברות של הוועד האולימפי בישראל, מסרה הגב’ ברוריה ביגמן לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי כמו כן, תוצג התכנית המקצועית וההכנות של ‘נבחרת ישראל בטיפוס קיר’ בדרך ל-משחקים האולימפיים בטוקיו 2020.

המשחקים האולימפיים של קיץ 2020, נחשבים המשחקים האולימפיים ה-32 בעת החדשה (ביפנית; 第三十二回オリンピック競技大会) צפויים להיות אירוע הספורט הגדול והמרכזי של השנה הבאה.

על פי החלטת הוועד האולימפי הבינלאומי, שהתקבלה בכינוס ה-125 של הוועד, בעיר בואנוס איירס בשנת 2013, הם ייערכו ב-טוקיו, בירת יפן, שתארח את האולימפיאדה בפעם השנייה בתולדותיה, אחרי שאירחה את המשחקים האולימפיים בשנת 1964.

טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים של קיץ 2020, ייערך כאמור, ב־24 ביולי והמשחקים, יסתיימו ב־9 באוגוסט. טוקיו, תארח גם את”המשחקים הפראלימפיים של 2020“.

 נבחרת ישראל – הישגים בולטים;

  • אלכס חזנוב – מדליית זהב בתחרות גביע עולם בוגרים ב-סין, מאי 2018 (וגם 4 חצאי גמר בתחרויות סבב גביע עולם).
  • נמרוד מרקוס – חצי גמר (מקום 18) באליפות העולם באוסטריה, – ספטמבר 2018.
  • ניב פורת – מדליית כסף באליפות העולם (פארא) באוסטריה – ספטמבר 2018.

◄נוער;

  • נמרוד מרקוס – מדליית כסף בתחרות סבב אירופה בהולנד, יוני 2018.
  • נמרוד מרקוס – חצי גמר (מקום 14) באליפות העולם לנוער בבולדרינג, רוסיה, אוגוסט 2018.
  • נמרוד מרקוס – גמר (מקום 8) אליפות אירופה בהובלה, אוסטריה מאי 2018.
  • נעה שירן – מדליית ארד בתחרות סבב גביע אירופה בצרפת, מאי 2018.
  • נעה שירן – חצי גמר (מקום 9) באליפות העולם לנוער, רוסיה, אוגוסט 2018.
  • נעה שירן – מדליית זהב בתחרות אליפות ספרד הפתוחה, ספטמבר 2018.
  • אורי אגמון – חצי גמר (מקום 17) באליפות העולם ברוסיה, אוגוסט 2018.
  • יואב אריאלי – גמר (מקום 7), סבב גביע אירופה, בולגריה, יולי 2018.
  • איילה כרם – גמר (מקום 8), סבב גביע אירופה, בולגריה, יולי 2018.

 מטפסים מקצוענים, נעזרים בנעליים מיוחדות, דקות במיוחד, המספקות חיכוך גבוה

על פי ויקיפדיה, טיפוס קירות הוא ענף ספורט אתגרי שבו על הספורטאי להגיע בטיפוס לסופו של מסלול על הקיר, תוך שימוש באחיזות ידיים ורגליים, המפוזרות על הקיר ומחוברות אליו בברגים.

מסלולים על קירות טיפוס אינם תמיד מאונכים. למעשה, ניתן לבנות מסלולים קשים יותר או פחות על פי שיפוע הקיר (“חיובי” – קל, אנכי – בינוני ו”שלילי” או “גג” – קשה) ועל פי גודל האחיזות (אחיזות גדולות ליד שלמה – “ג’אגים“, אחיזה בינוניות וקטנות לקצות האצבעות בלבד – “קרימפים“, אחיזות שהן חורים לאצבעות – “פוקטים” או אחיזות חלקות של חיכוך -“סלופרים“.

האחיזות עשויות בדרך כלל מיציקה של פוליאסטר מוקשה, עם חומרי מילוי שונים.

קירות טיפוס עשויים ממגוון של חומרים, החל בקירות בטון או אבן, דרך קירות עץ (שבדרך כלל מצופים בשכבה להגברת חיכוך) וכלה בלוחות שנוצרו במיוחד למטרה זו מיריעות פיברגלס ויציקות פוליאסטר, ועשויים לכלול תבליטים שונים, ביניהם מרקמים דמויי סלע.

מכיוון שטיפוס קירות מציב את הספורטאי לעיתים בגובה רב הוא טומן בחובו סכנה מרובה. יש לשים דגש רב על בטיחות ועל האופן בו הספורטאי מאובטח.

אדם המעוניין לעסוק בטיפוס, יכול לעשות זאת גם ללא כל ציוד מיוחד (למעט ציוד האבטחה שבדרך כלל מסופק במלואו בקירות הטיפוס).

 מועדון המטפסים הישראלי; דואג גם לייצוג כלל מטפסי ארץ ישראל

עם זאת, מטפסים מקצוענים, נעזרים בנעליים מיוחדות, דקות במיוחד, המספקות חיכוך גבוה (הדומות במראן לנעלי בלט) וגם באבקה הסופגת את הזיעה בכפות הידיים.

האבקה, נקראת בארץ “מגנזיום” מכיוון שהיא עשויה ברובה ממגנזיום קרבונט. ככלל ניתן לחלק את טיפוס הקירות למספר תחומים;

• Top Rope,
• הובלה,
• בולדרינג.

טיפוס קירות הוא ענף ספורט חדש יחסית, ומוצאו מטיפוס המצוקים. ספורט זה, נפוץ ביבשת אירופה ובצפון אמריקה וחודר אט אט למדינת ישראל, חרף העובדה המדהימה והמפתיעה, כי למעשה בישראל קיים מועדון המטפסים הישראלי פועל כבר למעלה מ-40 שנה לקידום ספורט הטיפוס בארץ.

מועדון המטפסים דואג גם לייצוג כלל מטפסי ארץ ישראל, על כל תחומיהם. המועדון, הינו הגוף היחידי שמוכר בישראל על ידי פדרציות הטיפוס הבינלאומיות (UIAA ו- IFSC) ומנהל הספורט ואיילת בישראל.

מועדון המטפסים על פי אנשיו הינו אחראי על אליפות המדינה בטיפוס ונבחרת ישראל והינו הגוף היחידי בישראל שמוכר על ידי בית הספר למאמנים (ווינגייט) על הכשרת מדריכים ומאמנים.

מועדון המטפסים הישראלי, הינה עמותה רשומה ללא כוונת רווח, אשר מטרתה קידום ספורט הטיפוס בישראל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן