חקלאות ישראל מושבים

חקלאים אל ראש הממשלה – הפשיעה החקלאית מלחמה

מזכל תנועת המושבים ויושב ראש התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור ומזכל התאחדות חקלאי ישראל מר אבשלום (אבו) וילן אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו: "בין השנים; 2011-2015 - נפתחו כ-5200 תיקים של פשיעה חקלאית. רוב המקרים אינם מדווחים כלל בשל העובדה שהחקלאים מודעים לכך שהרשויות לא פותרות את הנושא ומעדיפים שלא "לבזבז" את זמנם להתלונן מבלי לקבל מענה. רק כ-4.5% מן התיקים, הגיעו לבית משפט. זאת לצד נתון, כי 90% מהתיקים נגנזים. על פי הדוח הסיכויים שעבריין, ייתפס נמוכים מ- 10%".
0
0
מר מאיר צור מול ראש הממשלה מר בנימין נתניהו
מר מאיר צור מול ראש הממשלה מר בנימין נתניהו

“לצערנו הרב, הממשלה לא מפעילה את כובד משקלה במיגור הפשיעה החקלאית ובמיגור  הטרור החקלאי. זאת לצד חוסר אכיפה וענישה משמעותית מצד הרשויות ובתי המשפט. במקביל, החקלאים הינם חסרי אונים גם מבחינה ביטוחית. נבקש להיפגש אתך בהקדם בנושא בכדי למצוא פתרון משמעותי עבור המצב הזה” – מילים אלה ונוספות עולות בזעקה ממכתבם של מזכל תנועת המושבים ויושב ראש התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור ומזכל התאחדות חקלאי ישראל מר אבשלום (אבו) וילן אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו שמהותו תכנית התאחדות חקלאי ישראל למיגור הטרור החקלאי.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

במכתבם, ציינו, השניים, כי; “‘הפשיעה החקלאית’ ו’הגניבות החקלאיות’ מכות בחקלאים יום ביומו. מדובר במלחמה יומיומית של החקלאים בגניבות, בפריצות, במעשי אלימות ושלא נדבר על ה’פרוטקשיין‘.

המצב החמיר משמעותית בחודשים האחרונים ואנו עדים לעוד ועוד מקרים קשים בהם החקלאים מתמודדים, דבר אשר מכביד נפשית וכלכלית על מצבם. התאחדות חקלאי ישראל, רואה בחומרה את המצב”. הדגישו השניים.

“לצערנו הרב, הממשלה, לא מפעילה את כובד משקלה ב‘מיגור הפשיעה החקלאית’ וב‘מיגור  הטרור החקלאי’ – מוחים מר צור ומר וילן אל ראש הממשלה מר נתניהו; זאת לצד חוסר אכיפה וענישה משמעותית מצד הרשויות ובתי המשפט.

דוברת תנועת המושבים הגב’ דפנה כהן נוריאל מסרה לפורטל כאן ישראל | kan-naim || אתר האינטרנט של כל המדינה כי במקביל, החקלאים, הינם חסרי אונים גם מבחינה ביטוחית. שכן קיים מספר מועט של חברות ביטוח שמוכנות לבטח את נושא הפשיעה החקלאית ואלו שמוכנות לבטח, מציעות ביטוחים שאינם כדאיים – כמו החל מהכבש ה- 19, יהיה ביטוח ועוד. ארצות הברית, כיום תומכת בביטוחים חקלאיים, אצלנו בישראל, זה רק בשליש“.

 החלטנו להציע למדינה פתרון למיגור הפשיעה החקלאית

במכתב, מדגישים ראשי החקלאים; “לצערנו הרב, הטרור החקלאי, הפך להיות טרור ממשי ואנו רואים בחומרה את המצב. נבקש להיפגש אתך בהקדם בנושא בכדי למצוא פתרון משמעותי עבור המצב הזה”.

במכתב המחאה, מציינים, מר צור ומר וילן בפני ראש הממשלה מר נתניהו, כי מהותו של תכנית התאחדות חקלאי ישראל היא למיגור הטרור החקלאי, כי לאחר דיונים מקצועיים רבים הן בהנהגת החקלאים והן עם חקלאים אשר נפגעו, החלטנו להציע למדינה פתרון למיגור הפשיעה החקלאית, בין השאר;

  • הגברת הפעילות של יחידות משמר הגבול – שוטרים ומתנדבים.
  • הגדלה משמעותית של האיסוף המודיעיני – מדובר בכנופיות מאורגנות ולא בטרור יחידני. כך שידוע, כי באמצעות מודיעין נכון, יהיה ניתן להגיע לתוצאות משמעותיות.
  • ביטוחים לחקלאים – הקצאה של כ- 50-60 מיליון ₪ בשנה בגין ביטוחים לקנט כנגד פשיעה חקלאית. שכן חברות הביטוח אינן מוכנות לבטח.
  • השקעה חד פעמית בסך 30 מיליון ₪ בטכנולוגיות שמעבירות תמונות מהשטח 24 שעות ביממה.

ראשי ההתאחדות, מציינים במכתב את נתוני ‘דוח מבקר המדינה הנוגע לפשיעה החקלאית’; “כאשר כ-85% משטח מדינת ישראל מוגדר כ‘מרחב כפרי’.

בסיום מכתבם וסקירתם לראש הממשלה מר בנימין נתניהו, מציינים, מזכל תנועת המושבים ויושב ראש התאחדות חקלאי ישראל, מר מאיר צור ומזכל התאחדות חקלאי ישראל מר אבשלום (אבו) וילן, כי בין השנים; 2011-2015 – נפתחו כ-5200 תיקים של פשיעה חקלאית.

רוב המקרים אינם מדווחים כלל בשל העובדה שהחקלאים מודעים לכך שהרשויות לא פותרות את הנושא ומעדיפים שלא “לבזבז” את זמנם להתלונן מבלי לקבל מענה.

רק כ-4.5% מן התיקים, הגיעו לבית משפט. זאת לצד נתון, כי 90% מהתיקים נגנזים. על פי הדוח הסיכויים שעבריין, ייתפס נמוכים מ- 10%“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן