חקלאות ישראל

חקלאות כובשת הזירה הביטחונית בתחום כלי הטייס הבלתי מאוישים

תוך כדי המעוף, יכול החקלאי לקבל ישירות לטלפון הנייד את הנתונים אודות כל הפרמטרים בשדה החקלאי, וכך לקבל החלטות אשר בסופן יקבל החקלאי יבּול רב ואיכותי יותר. מדינת ישראל ממוצבת בעולם כמובילה בתחום כלי הטייס הבלתי מאוישים. תחום זה התפתח בארץ בתחילה עבור העולמות הביטחוניים ובהדרגה חודר גם לצורכי החקלאות.
0
0
דר' מיכל לוי סמנכל בכיר למינוף המחקר ופיתוח החקלאי והחדשנות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר | צילום: ידידה בגריש | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
דר’ מיכל לוי

החקלאות כובשת את הזירה הביטחונית ומטביעה את חותמה בעליונות (חקלאית) אווירית; משרד החקלאות ופיתוח הכפר, נטל לראשונה חלק ב’כנס UVID‘ הבינלאומי לטכנולוגיה ביטחונית, שהתקיים בשבוע שעבר (חמישי, ט’ בחשון, התש”פ) זו פעם השמינית, כולל השנה, לראשונה, נערך, מושב “לא ביטחוני” שעסק בשימוש ב’כלי טייס בלתי מאוישים בחקלאות’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

הצורך לדייק את העבודה החקלאית מחד ולהביא לעלייה ביבול מגביר את הצורך בשימוש בטכנולוגיה לא נעלם מאנשי משרד החקלאות העוקבים אחר השינויים המתרחשים בעולם.

כלי הטייס הבלתי מאוישים, מהווים קפיצת מדרגה טכנולוגית משמעותית, כשבאפשרות החקלאי לקבל תמונת מצב מפורטת לגבי החלקה שלו.

תוך כדי המעוף יכול החקלאי לקבל ישירות לטלפון הנייד את הנתונים אודות כל הפרמטרים בשדה החקלאי, וכך לקבל החלטות אשר בסופן יקבל החקלאי יבּול רב ואיכותי יותר.

מדינת ישראל ממוצבת בעולם כמובילה בתחום כלי הטייס הבלתי מאוישים. תחום זה התפתח בארץ בתחילה עבור העולמות הביטחוניים, ובהדרגה חודר גם לצורכי החקלאות.

בזכות כך, התברג המשרד אל קידמת הבמה ב‘כנס UVID הבינלאומי’ ויציג בפני נציגי המדינות השונות את היכולות השונות שניתן להפיק מכלי הטייס המדוברים שלא רק למטרות ביטחוניות.

לראשונה, מאז מתקיים הכנס הוא כלל מושב “לא ביטחוני” ובו יוצגו כלי הטייס הבלתי מאוישים (כטבמים, רחפנים ועוד) המשמשים למגוון פעולות בשדה החקלאי ומסייעים בהפחתת השימוש בתשומות (מים, חומרי הדברה, דשן וכיוצא בזה) ולהעלאת היבוּל ואיכותו על ידי יישום טכניקות של חקלאות מדייקת.

זו השנה השמינית ש’כנס UVID לטכנולוגיה ביטחונית’ התקיים בישראל. עד לשנה זו, התרכז הכנס בעולמות הביטחוניים בלבד. השנה, הודות לעניין הגובר בתחום כלי הטייס הבלתי מאוישים ב-חקלאות, יזם משרד החקלאות מושב ייחודי שיעסוק בתחום החקלאות.

█ דר’ מיכל לוי; “החקלאות הישראלית תמשיך להיות מקור הגאווה הלאומי ויעשה ככל שביכולתו לפעול לייעול החקלאות הישראלית והעולמית…”. 

דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר הגב’ דפנה יוריסטה, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי בין חברות ההזנק שהציגו בכנס את הטכנולוגיה שלהן, ניתן למצוא גם את חברת Tevel, המציעה אפשרות לביצוע משימות קטיף, דילול וגיזום בבוסתנים באמצעות רחפנים.

הרחפנים מספקים פתרון קציר הוליסטי לחקלאי שכולל קבלת מידע על כלל החלקה ומצבה וכן קטיף בו זמנית.

חברה נוספת המציגה פתרונות לחקלאים בעזרת כלי טייס בלתי מאוישים היא חברת Agridrones Solutions, המציעה אפשרות לריסוס אוטונומי, חסכוני ויעיל עם יכולת כיסוי רחבה אשר ניתן לבצעה בכל תנאי מזג אוויר.

סמנכל בכיר למינוף המחקר ופיתוח החקלאי והחדשנות במשרד החקלאות ופיתוח הכפר דר’ מיכל לוי; “משרד החקלאות היה גאה לקחת לחלק בכנס חשוב זה, אשר מוכיח לעולם פעם נוספת את כוחה האדיר של הטכנולוגיה הישראלית.

לאור ההתקדמות הבלתי פוסקת בתחום, משרד החקלאות העביר בשנתיים האחרונות כ- 30 מיליון ₪, לצורך קידום פתרונות חדשניים לחקלאות.

בשנים האחרונות, חלה עלייה דרמטית במספר חברות ההזנק העוסקות בטכנולוגיה חקלאית ככלל וכלי טייס בלתי מאוישים בפרט.

משרד החקלאות יפעל כל העת לדאוג לכך שהחקלאות הישראלית תמשיך להיות מקור הגאווה הלאומי ויעשה ככל שביכולתו לפעול לייעול החקלאות הישראלית והעולמית ולקידום האקו-סיסטם היזמי בתחום החקלאות“. סיכמה דר’ מיכל לוי.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן