ארכיאולוגיה פלילים

חיפשו עתיקות ביער בית קשת בגליל התחתון והגיעו למעצר

מפקח היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות בצפון מר ניר דיסטלפלד; "ממעקבים שביצענו, ידוע לנו שזו אינה הפעם הראשונה שהחשודים מגיעים למקום ומבצעים חפירה לא חוקית בחיפוש אחר עתיקות. בתקופה האחרונה, אנחנו מזהים חפירות לא חוקיות רבות בחיפוש אחר עתיקות באזור הכפר דבורייה, תוך גרימת נזק רב ל'אתרים הארכיאולוגיים'.
0
0
אחד משלושת שודדי העתיקות מדבוריה שנלכד ביער בית קשת בגליל התחתון | צילום: היחידה למניעת שוד, רשות העתיקות.
אחד משלושת שודדי העתיקות מדבוריה שנלכד ביער בית קשת בגליל התחתון | צילום: היחידה למניעת שוד, רשות העתיקות.

היחידה למניעת שוד ב’רשות העתיקות’ יחד עם שוטרי ומתנדבי משמר הגבול של משטרת ישראל, הביאו אמש (שלישי, כ”ב בניסן התשע”ז)  למעצרם של חולית שודדי עתיקות אשר חפרה במערה באזור יער בית קשת שבגליל התחתון, בחיפוש אחר ממצאים עתיקים בעלי ערך.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מידע של רשות העתיקות, הוביל את אמש (שלישי) את שוטרי ומתנדבי משמר הגבול, יחד עם מפקח של רשות העתיקות, לפעילות מבצעית משותפת. במסגרת הפעילות, הבחין הכוח בשלושה חשודים אשר חופרים במערה, באזור הקרוב מאוד ל-אתר העתיקות חרבת דבורה.

דוברת רשות העתיקות הגב’ יולי שוורץ, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה’ | סקירת חדשות ואירועים ב’רשויות מקומיות’ כי; לאחר מארב שביצע הכוח, נעצרו השלושה, כאשר שניים, עסקו בחפירות בתוך הבור והחשוד השלישי, עסק בהוצאת האדמה ובשמירה על החוליה. במקום נתפסו כלי עבודה ששימשו אותם לביצוע החפירות. מחקירה ראשונית, עלה, כי השלושה, ניסו לאתר עתיקות במקום.

חפירה שביצעו שודדי העתיקות מדבוריה ביער בית קשת בגליל התחתון
חפירה שביצעו שודדי העתיקות מדבוריה ביער בית קשת בגליל התחתון

█ זו אינה הפעם הראשונה שהחשודים מגיעים למקום ומבצעים חפירה לא חוקית בחיפוש אחר עתיקות

השלושה, תושבי דַּבּוּרִיַּה (בערבית: دبورية) יישוב ערבי, השוכן למרגלות הר תבור בשנות ה- 50 לחייהם, נעצרו לחקירה, וחומר החקירה, יועבר ליועץ המשפטי של רשות העתיקות לצורך הגשת כתב אישום. מן המשטרה, נמסר, כי שתוף הפעולה בין הארגונים, הביא, פעם נוספת, לפעילות מבצעית שאורגנה בזמן קצר והביאה למעצרם של חשודים הפוגעים באתרי עתיקות בצפון הארץ.

לדברי מפקח היחידה למניעת שוד של רשות העתיקות בצפון מר ניר דיסטלפלד; “ממעקבים שביצענו, ידוע לנו שזו אינה הפעם הראשונה שהחשודים מגיעים למקום ומבצעים חפירה לא חוקית בחיפוש אחר עתיקות. בתקופה האחרונה, אנחנו מזהים חפירות לא חוקיות רבות בחיפוש אחר עתיקות באזור הכפר דבורייה, תוך גרימת נזק רב ל’אתרים הארכיאולוגיים‘.

חשוב להדגיש שהסיכוי של אנשים מהיישוב למצוא עתיקות בעלות ערך בחפירה אקראית הוא אפסי, מנגד, הנזק שנגרם להסטוריה של כולנו הוא בלתי הפיך. מי שייתפס, נדאג למצות עימו את הדין”.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן