חדשות כאן ישראל חינוך יום העצמאות כאן נוער מדינת ישראל בת 73

חידון התנך העולמי בסימן ‘גבורות ישראל’ ביום העצמאות ה- 73

14 מתמודדים העפילו בתחרות ארצית מכל המחוזות לשלב הארצי של חידון התנך, שהנו שלב אחד לפני החידון העולמי שצפוי להתקיים ביום העצמאות ה- 73 של מדינת ישראל. החידון התקיים היום (א') בסימן 'גבורות ישראל' במתכונת של זום ◄ אלה הזוכים במקומות הראשונים בכל מחוז ◄ חידון התנ"ך הארצי לנוער, ייערך ב־9.03.2021, כ"ה באדר תשפ"א. עם סיום החידון, יוכתרו כלת התנ"ך או חתנו בחינוך הממלכתי ובחינוך הממלכתי-דתי וכן סגניהם.
0
0
יואב גלנט שר החינוך ברקע: ספר התנך היהודי לקראת חידון התנ"ך העולמי ביום העצמאות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
יואב גלנט, שר החינוך

בתום יום של תחרות ארצית בכל הארץ, העפילו אתמול (יום ראשון, ט’ באדר התשפ”א) 14 מתמודדים מכל המחוזות לשלב הארצי של חידון התנ”ך, שהנו שלב אחד לפני החידון העולמי שצפוי להתקיים ביום העצמאות ה- 73 של מדינת ישראל (ה’ באייר ה- 15 אפריל 2021). החידון התקיים  בסימן ‘גבורות ישראל’ במתכונת של זוּם.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במהלך התחרות התמודדו 8 מועמדים מכל מחוז, כאשר בסופה נבחרו שניים מכל מחוז. נציג של החינוך הממלכתי וזה של החינוך הממלכתי דתי.

חידון התנ”ך הארצי לנוער, ייערך ב־9.03.2021, כ”ה באדר תשפ”א. עם סיום החידון, יוכתרו כלת התנ”ך או חתנו בחינוך הממלכתי ובחינוך הממלכתי-דתי וכן סגניהם.

הזוכים בחידון זה, ייקחו חלק בשלבים המקדימים בכתב של החידון העולמי לנוער ב-9.03.2021, כ”ה באדר תשפ”א, בתיאטרון ירושלים.

חידון התנ”ך הארצי, יתקיים בתאריך ה- 16.3.21 בעיר בית שמש וממנו יעפילו 4 מועמדים לשלב החידון העולמי. 14 המועמדים אשר הגיעו לשלב הארצי, יקבלו ציון 100 ב-בגרות בתנ”ך ביחידות הבסיס (2 יחידות לימוד).

תוצאת תמונה עבור חידון התנ"ך העולמי לנוער יהודי

הזוכים במקומות הראשונים בכל מחוז;

מחוז צפון;

• ממלכתי; רועי יצחק בן שמעון, תלמיד אורט במעלה טבריה.
• ממלכתי דתי; דביר חיים מרצבך, ישיבת אמי”ת, צפת.

מחוז חיפה;

• ממלכתי; אוראל בנימיני, תלמידת תיכון רבין קריית ים.
• ממלכתי דתי; דביר ברחד, תלמיד הישיבה התיכונית קרית אתא.

מחוז מרכז;

• ממלכתי; אמרי שוורץ, אוסטרובסקי רעננה.
• ממלכתי דתי; זוכה נריה תרומי, תלמיד ישיבת מצפה רחובות, רחובות.

מחוז תל אביב;

• ממלכתי; ליאל אילייב, תלמידת טשרניחובסקי, נתניה.
• ממלכתי דתי; גלעד אברהמוף, תלמיד ישיבת בני עקיבא, נתניה.

מחוז ירושלים;

• ממלכתי; אילון קימחי, תיכון יחד, מודיעין.
• ממלכתי דתי; אלעד חזני, ישיבה לצעירים, ירושלים.

מחוז דרום;
• ממלכתי; עמית אלגזר, תלמיד מקיף י״א ב-אשדוד.
• ממלכתי דתי; משי עיני, אולפנת חלוצה, ישוב נווה.

מחוז התיישבותי;
• ממלכתי; יונתן דוחובני, תלמיד מקיף מגידו, קיבוץ עין השופט.
• ממלכתי דתי; אליסף יעקב, תלמיד ישיבת שעלבים, קיבוץ שעלבים.

חידון התנ”ך (The International Bible Contest);

מדינת ישראל, לוגו חידון התנ”ך העולמי לנוער יהודי הוא חידון הבקיאות בתנ”ך, שהפך למסורת מאז הוחל בו במסגרת חגיגות העשור למדינת ישראל ומתקיים בישראל, מדי שנה ביום העצמאות ה- 73 של מדינת ישראל (ה’ באייר ה- 15 אפריל 2021).

חידון התנ”ך מתקיים בהשתתפות בני נוער מישראל ומהעולם ובנוכחות שר החינוך וחבר הכנסת מטעם מפלגת הליכוד אלוף במילואים מר יואב גלנט וראש ממשלת ישראל מר בנימין נתניהו.

חידון התנך הארצי למבוגרים 2021אחת המטרות המרכזיות של מפעל חידון התנ”ך, היא לעודד את ההתעניינות, את הלימוד ואת העיון של בני הנוער היהודי בספר התנ”ך כבסיס התרבותי של עם ישראל.

זאת מתוך הרצון שחידון התנ”ך, יהיה חלק מתהליך שיוביל ויניע את לימוד התנ”ך במערכת החינוך, החידון, מותאם לאופי לימודי התנ”ך במערכת החינוך.

חידון התנ”ך (The International Bible Contest) הינו תהליך הנמשך לאורכה של כל שנת הלימודים ומטרתו להעמיק את העניין, ההתבוננות, הקריאה והשימור של התלמידים בספר הספרים – התנ”ך.

וכן, להגביר את חשיבות התנ”ך בעיניהם ואת המוטיבציה שלהם להגות בו. חידון התנ”ך הראשון למבוגרים, נערך בחגיגות העשור למדינת ישראל. כשלוש שנים לאחר מכן, בשנת 1961, נערך גם חידון התנ”ך לנוער ומאז הפך למסורת.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן