חדשות כנסת ישראל

חוק חיוב התקנת מצלמות במעונות יום לפעוטות אושר

חברת כנסת יפעת שאשא ביטון; "זו זכות גדולה, רגע לפני שהכנסת מתפזרת. זו היא תחילתה של מהפכה, עד לא מזמן מסגרות גילאי לידה עד 3 היו שטח הפקר לחלוטין, חוק המצלמות משלים את חוק הפיקוח ושני החוקים הללו מתחילים תהליך של הסדרה למען בטחונים האישי של ילדנו. נלחמנו בוועדה מסביב לשעון כדי להספיק להעביר את החוק הזה ועשינו זאת רגע לפני פיזור הכנסת".
0
0
חברת כנסת יפעת שאשא ביטון, יור הוועדה לזכויות הילד חברת כנסת יפעת שאשא ביטון | רקע: פעוטון עם מצלמת אבטחה  | עיבוד צילום: שולי סונגו
יפעת שאשא ביטון

הצעת ‘חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום לפעוטות’ התשע”ט-2018 של חברת כנסת יפעת שאשא ביטון וקבוצת חברי כנסת, אושרה היום אחר הצהריים (שלישי, ט”ז בטבת תשע”ט) בקריאה שנייה ושלישית ב-מליאת הכנסת. הצעת החוק, כמו ‘חוק הפיקוח על המעונות’ תיכנס לתוקף ב-1 לספטמבר 2019 ותחול על מסגרות בהם לפחות שבעה פעוטות.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במועד זה, תחל תקופת הסתגלות של שנה, במהלכה תתמרץ המדינה מעונות יום לפעוטות שיתקינו מצלמות בשטחם באופן וולונטרי באמצעות מתן סבסוד, על פי הוראות שייקבע מנכל משרד העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים, בהסכמת הממונה על התקציבים במשרד האוצר.

לאחר תום תקופת הסתגלות בספטמבר 2020, תיהפך התקנת המצלמות ל-חובה, למעט במסגרות הפועלות בבתים פרטיים או במסגרות שבהן יותר מ-70% מההורים אינם מסכימים לכך וכן תהיה התקנת המצלמות גם אחת הדרישות ל-רישוי המסגרת על פי חוק הפיקוח על מעונות היום לפעוטות.

בדברי ההסבר להצעת החוק, נכתב; “החוק המוצע, נועד להגשים תכלית ראויה באופן מידתי. מצלמות המתעדות את הטיפול בפעוטות חסרי ישע – יכולות לשמש אמצעי הרתעה, בקרה ואכיפה שאין להמעיט ביעילותו.

התקנת המצלמות, נועדה להשיג 3 מטרות מרכזיות; הרתעה מפגיעה בפעוטות, איתור מקרי פגיעה ושימוש בתיעוד פגיעה שאירעה לשם חקירה ואכיפה.

התקנת המצלמות נדרשת נוכח המציאות המצערת שבה פעוטות רכים בשנים, עלולים להיות חשופים לפגיעות ולאלימות קשה, אך אין דרך לטפל כנדרש ברבים מהמקרים האלה. עם זאת, צילום במעון יום לפעוטות בכל השעות שבהם שוהים פעוטות במעון, גורר בעקבותיו פגיעה בפרטיות של הפעוטות ושל העובדים במעון.

הצעת חוק התקנת מצלמות לשם הגנה על פעוטות במעונות יום לפעוטות אושרה בכנסת
הצעת החוק אושרה

█ חוק המצלמות משלים את חוק הפיקוח ושני החוקים הללו, מתחילים תהליך של הסדרה למען בטחונים האישי של ילדנו

ההסדר המוצע, נועד ליצור איזון קפדני בין הצורך למנוע ולאתר את הפגיעה בפעוטות חסרי ישע, כדי להגן על חייהם, שלומם, בריאותם וכבודם ובין השמירה על כבודם ופרטיותם של הפעוטות, של אנשי הצוות במעון ושל כל אדם אחר הנמצא במעון“.

יושבת ראש הוועדה לזכויות הילד ויוזמת ההצעה חברת כנסת יפעת שאשא ביטון; “זו זכות גדולה, רגע לפני שהכנסת מתפזרת. זו היא תחילתה של מהפכה, עד לא מזמן מסגרות גילאי לידה עד 3, היו שטח הפקר לחלוטין.

חוק המצלמות משלים את חוק הפיקוח ושני החוקים הללו, מתחילים תהליך של הסדרה למען בטחונים האישי של ילדנו. נלחמנו בוועדה מסביב לשעון, כדי להספיק להעביר את החוק הזה ועשינו זאת רגע לפני פיזור הכנסת“.

חברת כנסת שאשא ביטון, בישרה באושר גם בדף הפייסבוק שלה, כי; “חוק המצלמות עבר!!! עד הרגע האחרון ורגע לפני שהולכים לבחירות – נלחמנו למען הילדים ועשינו זאת! בתמיכה רחבה ולאחר למעלה משנתיים של עבודה ‘חוק התקנת המצלמות במעונות היום ובפעוטונים’ עבר בקריאה שנייה ושלישית!

החוק, ייתן כלים למערכת, כדי שתוכל לסנן את העשבים השוטים, החוק, ירתיע ולאורך זמן גם יסייע ב’מניעת אלימות נגד ילדים‘. סיכמה חברת כנסת שאשא ביטון.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן