אלירן נעים עורך דין חדרה מסים

חדרה עיר מעלימה: 13% מהעסקים העלימו הכנסות

רשות המסים, ערכה מבצע ביקורת בחדרה ובסביבתה והעלתה הפעם בין היתר; ירקנים ובעלי חנויות תבלינים שהטיבו לתבל את תירוציהם להעלמות המס; "אני אסיר משוחרר והעסק הוא לשיקום" - טען בעל דוכן פירות וירקות כשנמצא, כי אינו מנהל כלל תיק ברשות המסים.
0
0
מספרת נשים | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אחלה תספורת להכנסות של מספרת נשים בעיר חדרה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

רשות המסים, “רגילה” כבר להיות כל פעם מופתעת מחדש מדמיונם הפורה של בעלי עסקים אשר נתפסו בקלקלתם לספר מדוע אינם מדווחים על הכנסותיהם כדין. כך קרה גם באמצע השבוע (שלישי, י”ט סיון תשע”ז) כשנודע, כי 13% מן העסקים שנבדקו בעיר חדרה ובסביבתה, לא דווחו על הכנסותיהם כדין.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

פרטים אלה בהם חלק ממקבץ התירוצים הביאה ‘רשות המסים’ במסגרת המבצע שנוהל לאחרונה על ידי פקיד שומה חדרה ובמהלכו בוקרו 99 עסקים בענפי התעשייה, המסחר, מתן שירותים והשווקים באזור.

ירקנים, מתברר, הינם בעלי דמיון מפותח יותר ויכולים להכין סלט של תירוצים – למה אינם מדווחים על הכנסותיהם וגם מתבלים את התירוצים להפליא. כך למשל, בעל חנות פירות וירקות בעיר חדרה, טען בפני מבקרי רשות המסים, שערכו קניית ביקורת ובדיקת ספרי העסק, לאחר שכלל ההכנסות מאותו היום בסך 2,773 ₪, לא נרשמו בספרי העסק; “אני רושם רק בסוף היום…”.

אסיר תודה למדינה על השיקום

הגדיל לעשות בעל חנות תבלינים, שהיטיב לתבל את תירוציו; “הלקוחה שקנתה בחנות, ביקשה לא להפקיד את הצ’ק, כי “יש לה בעיות עם הבנק”, היא צריכה להביא מזומן במקומו” – כך טען, כאשר במהלך הביקורת בחנות, מצאו המבקרים, כי לא רשם את ההכנסה שהתקבלה מצ’ק אותו העדיף להניח/להעלים מ… תחת לקופה.

מביקורת בדוכן פירות וירקות בעיר חדרה, עלה, כי לבעל הדוכן, הפועל במשך שנתיים, אין כלל תיק ב‘רשות המסים’ וכי אינו מנהל ספרים. בתגובה לממצאים טען; “אני אסיר משוחרר והעסק הוא ל… שיקום“.

חנות ירקות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חנות ירקות: ירקנים, מתברר, הינם בעלי דמיון מפותח יותר ויכולים להכין סלט של תירוצים למה אינם מדווחים על הכנסותיהם | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

מה עושים כ”שהעבודה בעסק חלשה…” ומה עושים כשהיחסים האישיים בבית לא הכי, הכי? כמעט 3 חודשים חשה בעלת מספרת נשים בעיר חדרה בירידה במצב רוחה ובהכנסותיה והיא קיבלה החלטה מרתקת ומקורית; היא לא דיווחה כלל על הכנסותיה בעסק.

מהמם, לא? עולה, כי במהלך המבצע, הגיעו מבקרי רשות המסים, אל מספרה בעיר ובדיקת פנקס הקבלות, העלתה, כי הרישום האחרון בפנקס היה בחודש מרץ 2017.

אחלה תספורת להכנסות 

נרעשים מן ה”גילוי“, בדקו המבקרים את הנושא ולאחר תשאול לקוחות, מצאו, כי בעלת המספרה לא דיווחה על הכנסות בסך 1,600 ₪ שקיבלה מ-12 לקוחות שונים, עבור תספורת. בתגובה לכך, טענה ספרית הנשים וההכנסות, כי; “בתקופה זו לא עבדתי הרבה, היו לי קצת בעיות בבית…”.

יחידת דוברות והסברה של ירשות המסיםי  מסרה לפורטל יכאן נעיםי, כי המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור.

במסגרת זו, הנחיית מנהל הרשות, עורך דין  ורואה חשבון מר משה אשר, למשרדים האזוריים של פקידי השומה היא להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר בכך את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

0
0



אודות הכותב

עורך דין אלירן נעים

הכותב, הינו עורך דין. בעל משרד אלירן נעים – משרד עורכי דין. בעל תואר ראשון במשפטים ומחזיק ברישיון עריכת דין בישראל.
עורך דין אלירן נעים, משמש בין היתר גם כיועץ משפטי של אתר האינטרנט כאן ישראל (כאן נעים). המשרד בבעלותו עוסק בתחומי המשפט האזרחי על כל נושאיו בדגש על תחומי המשפט המודרנים כמו; דיני אינטרנט, קניין רוחני, לשון הרע, ועוד. המשרד משרת מגוון לקוחות פרטיים ומהסקטור העסקי | להתקשרות; 050-7415351 | ‏‎@elirannaimlaw‎‏ | elirannaim@gmail.com.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן