חקלאות ישראל

זר מהודו הותיר תיקו ליד פח בנתבג בגלל הריח שעלה ממנו

מסריח וגם לא נעים, אולי טעים, תרתי משמע; הפרי שהביא עמו הנוסע מהודו שקל 8.5 קילוגרמים ומקורו בדרום מזרח אסיה, שם הוא מכונה; "מלך הפירות" פרי הדוּריאן, מרוב שריחו החזק של הפרי כה לא נעים, ישנם מקומות רבים בעולם (בעיקר ב-תאילנד) בהם קיים איסור מפורש על הכנסת הפרי באמצעות שלטים בכניסה למקומות רבים.
0
0

את עינם של מפקחי ‘השירותים להגנת הצומח של משרד החקלאות’ צד תיק שחור שנותר ליד פח אשפה באולם הכבודה ב’טרמינל 3′ לאחר בדיקה קצרה מול חברת התעופה, נמצא, כי התיק שייך לנתין זר מארץ הודו, המועסק בארץ.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

זר מהודו הותיר תיקו ליד פח בנתבג בגלל הריח שעלה ממנו
תיק הזר ליד פח בנתבג

מבדיקה מעמיקה של מפקחי השירותים להגנת הצומח במשרד החקלאות, התברר, כי בתוך התיק נמצא הפרי הטרופי; דוּריאן, הידוע לשמצה בשל ריחו העז והלא נעים (בלשון המעטה).

התיק הגיע עם הנוסע שחזר מהודו, ובחר להשאיר את התיק מאחור והתקדם אל יציאתו החוצה מחשש שיתגלה בעקבות פעילות המפקחים בשיתוף כלבי הגישוש של מכס באותה השעה.

מסריח וגם לא נעים, אולי טעים, תרתי משמע; הפרי, שהביא עמו הנוסע שקל 8.5 קילוגרמים ומקורו בדרום מזרח אסיה, שם הוא מכונה; “מלך הפירות“.

מרוב שריחו העז של הפרי, כה לא נעים, ישנם מקומות רבים בעולם (בעיקר ב-תאילנד) בהם קיים איסור מפורש על הכנסת הפרי באמצעות שלטים בכניסה למקומות רבים.

עם קבלת פרטי בעל התיק, מפקחי משרד החקלאות, יצרו עמו קשר והזהירו אותו לבל יחזור על המעשה והפרי, הוחרם והועבר להשמדה.

מאגף דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר  בראשותה של הגב’ דפנה יוריסטה, מסר מר ישראל סרנגה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; “משרד החקלאות, חוזר ומדגיש, כי כל הכנסת תוצרת צמחית לישראל, עלולה לגרום נזק רב לחקלאות המקומית. זו עלולה להוביל לחדירת מזיקים שאינם קיימים בישראל.

תיק של זר מהודו שהגיע לארץ עם הפרי הטרופי; דוּריאן, שנמצא ליד פח בנתבג
תיק הזר מהודו ליד הפח

ביכולתם של מזיקים אלו לפגוע בגידולים מקומיים, לגרום לנזק בלתי הפיך ולהכחיד ענפי חקלאות שלמים.

על פי החוק וכדי למנוע מעבר של מזיקי צמחים בין מדינות, קיים איסור מוחלט על הכנסת תוצרת צמחית במעברי הגבול לתוך שטח מדינת ישראל, ללא אישור מראש של השירותים להגנת הצומח ולביקורת במשרד החקלאות.

כל ניסיון להכנסת תוצרת צמחית במעברי הגבול, הנו מהווה עבירה פלילית.

דוּריאן על פי ויקיפדיה הוא סוג של עץ-פרי המשתייך למשפחת החלמיתיים, משפחת-צמחים גדולה אליה משתייכים, בין השאר, ההיביסקוס, הבמיה, הכותנה והטיליה.

הפרי, נהנה ממעמד תרבותי מיוחד בדרום-מזרח אסיה, בית גידולו המקורי והוא מכונה שם; “מלך הפירות“.

פרי הדוּריאן, מאופיין בממדיו הגדולים, בריחו הייחודי (מסריח ויש כאלה הטוענים, כי הם מתענגים עליו) ובקליפתו המכוסה קוצים דוקרניים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן