חדשות כאן ישראל

השר דרעי: לשנות מיד שם רחוב בכפר ג’ת על שם ערפאת

ראש המועצה המקומית ג'ת, מר מוחמד ותד, הבהיר שההחלטה לקרוא את שמו של ערפאת על רחוב בכפר התקבלה על ידי ועדת השמות ואושרה במשרד הפנים לפני מספר שנים. הדבר היה במהלך כהונת ועדה קרואה שמונתה על ידי משרד הפנים ◄ ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, לא נשאר חייב והבטיח (שישי) בפוסט שלו בפייסבוק שיפעל להסרת השלט על שמו של ערפאת. "במדינת ישראל לא יקראו שם רחוב על שמו של ערפאת".
0
0
רחוב יאסר ערפאת בשטח המועצה המקומית ג'ת
רחוב יאסר ערפאת בשטח המועצה המקומית ג’ת

בעקבות הדרמה זוטא בפרשת רחוב בשטח שיפוטה של מועצה המקומית ג’ת שבצפון השרון, על שם יושב ראש הרשות הפלסטינית וממנהיגי הפלסטינים, לשעבר, יאסר ערפאת  שהנהיג מדיניות של מלחמה בישראל באמצעות פיגועי טרור ולוחמת גרילה, שיגר היום (ראשון, ז’ באדר התשע”ז) השר אריה (מכלוף) דרעי, מכתב דרישה ראש המועצה מוחמד וותד, ובו הורה לו לשנות את השם באופן מיידי תוך לא יותר מ-48 שעות.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

גם ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, נזעק לנושא (שישי) בפוסט שלו בפייסבוק שיפעל להסרת השלט על שמו של ערפאת. “במדינת ישראל לא יקראו שם רחוב על שמו של ערפאת” – קבע וכתב נתניהו וגילה, כי שוחח על כך עם שר הפנים חבר הכנסת אריה דרעי, שמסר לו, כי משרד הפנים לא נתן לכך אישור.

תושבי כפר ג’ת, מגדירים את הסערה שפרצה בימים האחרונים סביב הרחוב הנקרא על שמו של יושב ראש הרשות הפלסטינית לשעבר יאסר ערפאת כ-“מהומה על לא מאומה”-  כך כתב העיתונאי סעיד באדרן מאתר nowtv.co.il.

  החלטה לקרוא רחוב בכפר על שמו של ערפאת התקבלה במשרד הפנים

יאסר ערפאת או בשמו המלא מוחמד יאסר עבד א-רחמן עבד א-ראוף ערפאת אל-קודווה אל-חוסייני (בערבית: محمد ياسر عبد الرحمن عبد الرؤوف عرفات القدوة الحسيني, נודע גם בכינוי; אבו עמארأبو عمار24 באוגוסט 1929 – 11 בנובמברר 2004) היה ראש הארגון לשחרור פלסטין (אש”ף), בשנת 1993 חתם על הסכמי אוסלו עם ראש ממשלת ישראל יצחק רבין זכרו לברכה, מעשה שבגינו הוענק לו פרס נובל לשלום, ובשנת 2000 הנהיג (ביחד עם חמאס) את האינתיפאדה השנייה.

הסיפור עלה בימים האחרונים לכותרות בגלל חייל צהל אשר עבר בסמוך לכפר וגילה במפתיע, במהלך שימושו ב”וייז“, את שם הרחוב על שמו של ערפאת. העלאת הנושא לדיון ציבורי והתערבות הדרג הממשלתי אינו מורגש ברחובות הכפר והתושבים אומרים שמדובר בסערה בכוס מים.

גַ’ת היא מועצה מקומית במשולש, בצפון השרון ובסמוך לקו הירוק. היישוב נוסד במאה ה-19 על ידי תושבים מבאקה אל-גרבייה על שרידי יישוב קדום. היישוב הוכרז כמועצה מקומית בשנת 1959.

  הכתובת: רחוב יאסר ערפאת, ישראל

ראש המועצה המקומית ג’ת, מר מוחמד ותד, הבהיר שההחלטה לקרוא את שמו של ערפאת על רחוב בכפר התקבלה על ידי ועדת השמות ואושרה במשרד הפנים לפני מספר שנים. הדבר היה במהלך כהונת ועדה קרואה שמונתה על ידי משרד הפנים בראשותו של מר יצחק ולד, כדי לנהל את העיר באקה-גת שהיה ישוב אחד במסגרת איחוד רשויות מקומיות, איחוד שלא הצליח ופורק לפני כשש שנים.

ראש המועצה הנוכחי, מר ותד, אמר לאמצעי התקשורת, כי יאסר ערפאת, אשר זכה ל’פרס נובל לשלום‘ יחד עם רבין ופרס הוא סמל בהיסטוריה של העם הפלסטיני ואין מניעה שיקרא רחוב על שמו.

אין זו הפעם הראשונה שבישובים ערבים נקראים רחובות על שם ערפאת או מנהיגים ערבים אחרים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן