חדשות כאן ישראל מופעים קהילה

השרה לשוויון חברתי: עברנו חלק מהחוסן הלאומי שלנו

נסתיימה ההרשמה המוצלחת ל'אירוע המרכזי לציון יום היציאה והגירוש של היהודים מ-ארצות ערב ו-איראן'  ולאור הביקוש הגבוה, המשרד לשוויון חברתי, הקצה 1,000 כרטיסים נוספים ולאירוע בארנה ירושלים, יגיעו 8,000 איש ◄ השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל; "שמחה ומברכת על הביקוש הגבוה להגיע לאירוע החשוב הזה. באנו לתת קול לפרק שלם וחשוב שלא סופר עד היום בתולדות ישראל, הפרק של יהודי המזרח...".
0
0
גילה גמליאל השרה לשוויון חברתי
גילה גמליאל השרה לשוויון חברתי

המשרד לשוויון חברתי, בראשות השרה לשוויון חברתי חברת כנסת הגב’ גילה גמליאל, יקיים ביום חמישי הקרוב (כ”א כסלו, התשע”ט, 29.11.2018) זו השנה הרביעית, את האירוע המרכזי לציון ‘יום היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ומאיראן’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

נוכח הצלחת האירוע בשנים הקודמות, החליטה השרה לשוויון חברתי לקיים את האירוע השנה ב‘היכל ארנה ירושלים’ ולדבר הוקצו בתחילה 7,000 כרטיסים שחולקו ללא תשלום למקדימים להירשם, גידול של יותר מ-פי שניים משלוש השנים הקודמות, אז התקיים האירוע ב”בנייני האומה” לעיני 3,000 צופים.

לאור הביקוש הגבוה מאוד, הוחלט בשבוע האחרון להקצות 1,000 כרטיסים, שנחטפו תוך ימים ספורים. ההרשמה נסתיימה ולאירוע צפויים להגיע 8,000 איש, יותר מ-פי שניים וחצי מכמות הצופים שהגיעה בשנה שעברה.

נציין, כי בין האמנים שיופיעו השנה, הזמרים; ריטה, שירי מימון, עידן עמדי, נדב גדג’, מרגלית צנעני, זהבה בן, רגב הוד, בן סנוף, פירקת אל נור ו-אלי לוזון. תנחה; רותם אבוהב.

נזכיר, כי בשנתיים האחרונות מובילה כב’ השרה גמליאל את מיזם “רואים את הקולות“, מיזם ייחודי לגביית עדויות מצולמות מ-אזרחים ותיקים יוצאי ארצות ערב ואיראן, כדי לכתוב את הפרק המזרחי בסיפור תולדות העם היהודי.

יצויין, כי בקרוב תושק אפליקציה לתיעוד סיפורי מורשת יהודי המזרח, שתאפשר לילדים ונכדים לתעד את סיפורי העלייה של אבותיהם וסביהם.

השרה גילה גמליאל העומדת בראש המשרד לשוויון חברתי, אמרה, כי; “שמחה ומברכת על הביקוש הגבוה להגיע לאירוע החשוב הזה. באנו לתת קול לפרק שלם וחשוב שלא סופר עד היום בתולדות ישראל, הפרק של יהודי המזרח.

העבר שלנו הוא חלק מהחוסן הלאומי שלנו, ואנחנו צריכים להכיר ולהוקיר את כל פרקיו”. סיכמה השרה גמליאל.

█ יום לציון היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ומאיראן

יום לציון היציאה והגירוש של היהודים מארצות ערב ומאיראן, הוא יום זיכרון, שמצוין בישראל, מדי שנה החל בשנת 2014, ב-30 בנובמבר, במטרה לציין את היציאה והגירוש של יהודי ארצות ערב ואיראן.

התאריך 30 בנובמבר, נקבע באופן סמלי משום שהוא למחרת כ”ט בנובמבר, יום החלטת החלוקה בעצרת האומות המאוחדותאוּ״ם) כאשר קהילות רבות של יהודים בארצות ערב וב-איראן, חשו לחץ מצד שכניהם, וכתוצאה מלחץ זה, נאלצו לעזוב את מדינותיהם (ראו למשל, פרעות בעיר חַלַבּحلب).

בעקבות ‘ועדת ביטון‘ (להעצמת הזהות של יהדות ספרד והמזרח במערכת החינוך, הייתה ועדה בראשות המשורר ארז ביטון, שמונתה בפברואר 2016 על ידי שר החינוך, מר נפתלי בנט, כדי שתציע כיצד להעשיר את תכניות הלימודים בהיסטוריה, בספרות ובמסגרות הבלתי פורמליות, בתכנים שיביאו; “לאיזון ביחס למורשתן של קהילות המזרח ולהעמקת תחושת האחדות בעם”.

המלצות הוועדה התפרסמו ב-7 ביולי 2016) במוסדות החינוך ברחבי ישראל, מציינים, החל משנת 2016 את ‘יום היציאה והגירוש ממדינות ערב ומאירן‘ בתאריך ה-30 בנובמבר.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן