חדשות עסקים מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ צרכנות

הרשות להגנת הצרכן קנסה תנוּבה ב-8,640,000 ₪ בהטעיית צרכנים

סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ו-ראש אגף חקירות ומודיעין, הגב' אניטה יצחק; "מדובר בעשרות מוצרים שבכולם הטעתה 'תנובה' את הצרכנים כאשר הציגה לגביהם מצג שווא, לפיו היא מעורבת בייצורם ואבטחת איכותם... יש כאן ניסיון לנצל את המוניטין שיש לחברה בקרב ציבור הצרכנים ובאמצעותו לשווק לציבור מוצרים שלא יוצרו על ידה והיא כלל לא הייתה מעורבת ביצורם. זהו ניצול בוטה של האמון שציבור נתן לחברה".
0
0
אניטה יצחק, סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ו-ראש אגף חקירות ומודיעין, ומנכל תנובה מר אייל מליס, צילום: דנה בר-און | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אניטה יצחק, אייל מליס

מַה נִּשְׁתַּנָּה הַלַּיְלָה הַזֶּה מִכָּל הַלֵּילוֹת? שבכל הליליות, היינו סלחניים עד מאד, מאד לחברות יצור ושיווק מזון בישראל – ומהלילה הזה, הן נקנסות בזרוע נטויה וביד קשה אַלִּיבָּא דְּ־הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, שקנסה את ‘חברת תנוּבה’ בעיצום כספי מהדהד בסך של 8,640,000 ₪ (במקור הסכום היה; 10,800,000 ₪) זאת בגלל ש’הטעתה צרכנים במכירת מוצרי עוף’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אנשי קידום המכירות והשיווק של חברת תנובה ליצור ושיווק מזון, מתברר, הציגו מצג לפיו “תנובה” מעורבת בייצורם ובהבטחת איכותם של חברת קורניש חן (1987), למרות שבפועל תנובה שימשה רק כמפיצה של המוצרים.

לאחר בדיקת התלונות שהגיעו אל הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ו-ראש אגף חקירות ומודיעין, הודיעה זו לחברת אגודה שיתופית תנובה מרכז שיתופי לשיווק תוצרת חקלאית בעירבון מוגבל על הטלת עיצום כספי בסך 8,640,000 ₪. ההודעה נשלחה אל מנכל תנובה מר אייל מליס.

יצוין כי מדובר בעיצום כספי גבוה אשר מדגיש את חוּמרת ההפרות שנעשו על ידי חברה תנובה, אך מאחר ולחברה אין הפרות קודמות הוחלט, כי העיצום הכספי יופחת לכדי 20% בהתאם לתקנות הגנת הצרכן (במקור הסכום היה; 10,800,000 ₪ ופחת ל-8,640,000 ₪).

החקירה החלה בעקבות מידע שהגיע לרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ממנה עלה, כי; חברת תנובה שיווקה עשרות סוגי מוצרי עוף ו-חלקי עוף כשהן באריזות הנושאות את השם; “תנובה“.

על גבי האריזות, נכתב, אחד מן השניים;

  • “לקוח נכבד! תנובה’ עושה הכל כדי להבטיח את איכות המוצר, להנאתך המלאה. אם בכל זאת נפגם המוצר, אנא פנה אלינו בכתב בצירוף האריזה”.
  • “לקוח יקר, אנו עושים הכל כדי להבטיח את איכות המוצר, להנאתך המלאה. אם בכל זאת נפגם המוצר, אנא פנה אלינו בצירוף האריזה”.

לוגו תנובה, הוצג באופן בולט על גבי המוצרים. זאת ועוד; על חלק המוצרים אף נכתב; “תנובה איכות מובחרת“.

אולם המוצרים האמורים האלה התברר, יוצרו על ידי חברת “קורניש חן (1987) בעירבון מוגבל” ולא על ידי תנובה, ומעורבותה של תנובה באה לידי ביטוי רק במתן שירותי הפצה למוצרים אלה.

במקרה זה, תנובה היא גורם ותיק ומרכזי מאוד בתחום מוצרי העוף, ונהנית ממוניטין רב. המסרים שנשאו המוצרים כללו, הן את לוגו תנובה והן למעשה מצהירות אמירות מפורשות לגבי אחריותה של ‘תנובה‘ לטיב המוצרים.

תנובה (Tnuva) לוגו

דובר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן עורך דין דודו אבן חן, מסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי מסרים אלה, עלולים להטעות את הצרכן באשר לקשר בין מוצרים אלה לבין תנובה, בכך שהם מציגים את המוצרים כמוצרים של תנובה, ומותירים את הרושם, כי לתנובה מעורבות מלאה בכל, על כל המשתמע מכך.

בפועל, הקשר של תנובה למוצרים אלה בא לידי ביטוי בהפצתם לקמעונאים וכלל לא בייצור המוצרים, המתבצע כולו על ידי חברת “קורניש חן”. דבר זה, מהווה מעשה העלול להטעות צרכן בעניין מהותי בעסקה.

החברה, נמצאה כ-מפרה לפי סעיף 2(א) לחוק הגנת הצרכן – איסור מסירת מידע העלול להטעות את הצרכן בכל עניין מהותי.

סגנית הממונה על הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן ו-ראש אגף חקירות ומודיעין, הגב’ אניטה יצחק, מסרה, כי; “מדובר בעשרות מוצרים שבכולם הטעתה ‘תנובה‘ את הצרכנים כאשר הציגה לגביהם מצג שווא, לפיו היא מעורבת בייצורם ואבטחת איכותם.

לטענתה של הגב’ יצחק; “יש כאן ניסיון לנצל את המוניטין שיש לחברה בקרב ציבור הצרכנים ובאמצעותו לשווק לציבור מוצרים שלא יוצרו על ידה והיא כלל לא הייתה מעורבת ביצורם. זהו ניצול בוטה של האמון שציבור נתן לחברה.

הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן, ממשיכה בפעילותה נגד חברות המטעות את הצרכנים ותביא לדין כל עוסק אשר פועל תוך פגיעה וניצול של ציבור הצרכנים“. סיכמה הגב’ יצחק.

יצוין, כי חברת תנובה ליצור ושיווק מזון. הינה החברה המחזיקה בנתח שוק משמעותי בתחום ייצור חלב לשתייה, מוצרי חלב ושיווקם. ב-1988, הוכרזה כמונופול בתחומים אלה. חברת תנובה בולטת גם בתחום; מוצרי הבשר, הביצים והמזון הקפוא.

ב-70 שנותיה הראשונות הייתה תנובה – אגודה שיתופית חקלאית בבעלות 620 אגודות שיתופיות של קיבוצים ומושבים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן