אינטרנט חדשות כנסת ישראל מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ נעים ברשת

הרשות להגנת הפרטיות מברכת על תיקוני חקיקה בחוק להגנת הפרטיות

קידום תיקוני החקיקה ב-חוק הגנת הפרטיות שמוביל סגן רהמ ושר המשפטים גדעון סער, נועדה לקדם את ההגנה על האזרח ולהתאים את החוק והאכיפה לעידן הדיגיטלי ◄ראש הרשות להגנת הפרטיות, דר' שלומית ווגמן; הגברת סמכויות האכיפה המנהלית של הרשות, בדומה למקובל בעולם, הכרחית לשם שיפור ההגנה על הציבור, מניעת 'אירועי דלף' עתידיים ויצירת הרתעה ותמריץ בקרב גורמים המחזיקים מידע רגיש להגן עליו כנדרש בחוק... תיקונים אלו, אף יתרמו לחיזוק מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית".
0
0
דר' שלומית ווגמן-רטנר ממלאת מקום ראש הרשות להגנת הפרטיות ברקע: איש עסקים משתמש במנעול תלת מימד דיגיטלי כדי לאבטח את תמונת המאגר שלו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
דר’ שלומית ווגמן-רטנר

הרשות להגנת הפרטיות, מברכת על תיקוני חקיקה בחוק להגנת הפרטיות לאחר שוועדת השרים לחקיקה אישרה היום אחר הצהריים (יום ראשון, ג’ בכסלו התשפ”ב) את הצעת סגן ראש הממשלה ושר המשפטים גדעון סער, לקידום תיקוני החקיקה ב’חוק הגנת הפרטיות’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

הרפורמה בדיני הפרטיות יוצאת לדרך על רקע אירועי אבטחת מידע, הצעת חוק הגנת הפרטיות קידום תיקוני החקיקה, תחזק את יכולת האכיפה המנהלית של הרשות להגנת הפרטיות במקרים של אי עמידה ברמת אבטחת מידע מספקת על ידי מחזיקי מידע, כמקובל בעולם והם הכרחיים לשם מניעת אירועי דלף עתידיים.

הרשות להגנת הפרטיות, הזדרזה כצפוי וברכה את שר המשפטים וסגן ראש הממשלה מר גדעון סער על הובלת קידום תיקוני החקיקה ב’חוק הגנת הפרטיות‘ והודתה לו על הנחת הצעת החוק על סדר היום של ועדת השרים לענייני חקיקה אשר אושרה היום (א) אחר הצהריים.

הרשות להגנת הפרטיות, סבורה, כי במיוחד בעת הזו ונוכח התגברותם של אירועי אבטחת מידע, תיקוני החקיקה, יובילו לשיפור המשמעותי המתבקש בתחום הגנת המידע האישי בישראל, לרבות הענקת סמכויות אכיפה מנהליות משמעותיות לרשות להגנת הפרטיות ובכלל זה, מנגנון עיצומים כספים שיצמצם הפרות יעילות של החוק וזאת בהתאמה למקובל בעולם.

במשרד המשפטים וברשות להגנת הפרטיות, אינם מתעלמים מן העובדה, כי כלי האכיפה שמספק חוק הגנת הפרטיות הנוכחי הינם מיושנים, כשרובם נחקקו בשנת 1981.

רפורמת דיני הגנת הפרטיות אף הכרחית במיוחד בתקופה הנוכחית, משום שמעבר להשלכותיה החשובות על חייו ורווחתו של כל אזרח וההגנה על פרטיותו, היא גם משפיעה באופן מהותי על המגזר העסקי ומפחיתה נטל רגולטורי באמצעות צמצום משמעותי בחובת הרישום של מאגרי מידע דיגיטליים.

הרפורמה, מהווה צעד חשוב גם בראי ההתאמה של ישראל לדיני הגנת הפרטיות המקובלים באירופה ובעדכון סמכויות האכיפה של הרשות להגנת הפרטיות, כך שיתאימו למציאות הטכנולוגית של ימינו.

כלי האכיפה שמספק חוק הגנת הפרטיות הנוכחי מיושנים ונחקקו ברובם בשנת 1981.

רפורמת דיני הגנת הפרטיות הכרחית במיוחד בעת הזו, שכן מעבר להשלכותיה החשובות על חייו ורווחתו של כל אזרח וההגנה על פרטיותו, היא גם משפיעה באופן מהותי על המגזר העסקי ומפחיתה נטל רגולטורי באמצעות צמצום משמעותי בחובת הרישום של מאגרי מידע דיגיטליים.

הרפורמה, מהווה צעד חשוב גם בראי ההתאמה של ישראל לדיני הגנת הפרטיות המקובלים באירופה ובעדכון סמכויות האכיפה של הרשות כך שיתאימו למציאות הטכנולוגית של ימינו.

עיקרי תיקוני החקיקה בחוק הגנת הפרטיות;

  • הפחתת הנטל הבירוקרטי באמצעות צמצום משמעותי בחובת הרישום על מאגרי המידע – במטרה למקד את הפעילות הרגולטורית של הרשות להגנת הפרטיות במאגרים המציבים איומים משמעותיים לפרטיות ולהפחית את הנטל הבירוקרטי על גופים המנהלים מאגרי מידע.
  • התאמת ההגדרות בחוק להתפתחויות הטכנולוגיות והחברתיות.
  • הרחבת האכיפה המנהלית של הרשות להגנת הפרטיות – התאמת אמצעי הפיקוח וכלי האכיפה של הרשות להגנת הפרטיות לעידן הנוכחי ולמציאות הטכנולוגית, בדגש על כלי אכיפה מנהלית ובראשם הסמכות להטיל עיצומים כספיים, תאפשר הרחבת הפעילות בתחומי ההגנה על המידע האישי גם אל מול חברות גדולות במשק.

דר' שלומית ווגמן-רטנר ממלאת מקום ראש הרשות להגנת הפרטיות ברקע: איש עסקים משתמש במנעול תלת מימד דיגיטלי כדי לאבטח את תמונת המאגר שלו | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
גדעון סער

דוברת היחידות המקצועיות של אגף דוברות הסברה ותקשורת, משרד המשפטים הגב’ כרמית אורפז-ימין, מסרה לאתר כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי הדבר הכרחי למען ההגנה על הציבור לרבות מניעת אירועי אבטחת מידע עתידיים.

הרשות להגנת הפרטיות, מברכת את יוזמת השר לקדם בהמשך תיקונים מהותיים נוספים בחוק הגנת הפרטיות במיוחד בתחום זכויות נושאי המידע.

ממלאת מקום ראש הרשות להגנת הפרטיות, דר’ שלומית ווגמן; “על רקע מגיפת תקיפות הסייבר על מאגרי מידע רגישים במדינת ישראל וכן דליפת מידע אישי על אזרחים, נחיצות תיקון החוק ברורה.

הגברת סמכויות האכיפה המנהלית של הרשות, בדומה למקובל בעולם, הכרחית לשם שיפור ההגנה על הציבור, מניעת ‘אירועי דלף’ עתידיים ויצירת הרתעה וגם תמריץ בקרב גורמים המחזיקים מידע רגיש להגן עליו כנדרש בחוק.

דר’ ווגמן, הוסיפה; “תיקונים אלו, אף יתרמו לחיזוק מעמדה של ישראל בזירה הבינלאומית. זהו הפרק הראשון בסדרת תיקונים שיחד ישלימו רפורמה מקיפה הנחוצה להתאמת דיני הפרטיות לעת הנוכחית.

אני מודה לשר המשפטים על בחירתו לקדם חקיקה חשובה זו. תודתי לצוות המקצועי והמסור של הרשות ששוקד על גיבוש הרפורמה מזה מספר שנים, בשיתוף מחלקת ייעוץ וחקיקה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עורך דין רז נזרי“. סיכמה ממלאת מקום ראש הרשות להגנת הפרטיות, דר’ ווגמן.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן