בנקים נגישות כאן ישראל

הנגשת שירותי בנקאות לבעלי טלפונים כשרים ולקויי ראיה

המפקחת על הבנקים, דר' חדוה בר; "הצעד עליו הכרזנו, ינגיש את ערוצי הבנקאות  הדיגיטלית גם לאוכלוסייה החרדית, אשר משתמשת ב"טלפון כשר" וגם לאוכלוסייה בעלת ליקויי ראיה. שימוש בכלי הבנקאות הישירה הוא נוח יותר, שכן הוא חוסך זמן הגעה לסניף בשעות הפתיחה והמתנה בתורים וכן הוא זול יותר בעשרות אחוזים ביחס לביצוע אותן פעולות מול פקיד".
0
0
הנגשת שירותי בנקאות לבעלי טלפונים כשרים ולקויי ראיה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
המפקחת על הבנקים, דר’ חדוה בר: הנגשת שירותי בנקאות | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

במטרה להנגיש את שירותי הבנקאות הדיגיטלית גם לציבור הלקוחות בעלי “טלפונים כשרים” ו’אוכלוסיית לקויי ראיה’ – פרסם אתמול (ראשון, ‏י”ד אב תשע”ז) ‘הפיקוח על הבנקים’ טיוטת תיקונים להערות הציבור בנוגע להוראתו בנושא; “בנקאות בתקשורת” (הוראת ניהול בנקאי תקין 367).

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

בעקבות פנייתו של יושב ראש ועדת המדע והטכנולוגיה בכנסת, חבר הכנסת אורי מקלב, בכוונת הפיקוח על הבנקים לעדכן את ההוראה על מנת לתת מענה לקושי בו נתקלים לקוחות התאגידים הבנקאיים שעושים שימוש במכשירים ניידים החסומים לקבלת מסרונים (“טלפונים כשרים“).

דוברות והסברה כלכלית של בנק ישראל באמצעות הגב’ מיטל רפאלי, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי שימוש במכשירים מסוג זה, אינו מאפשר ללקוחות אלו לקבל סיסמה חד פעמית זמנית כתובה למכשיר הנייד שלהם כאמצעי אבטחה ובכך מקשה עליהם ליהנות מהיתרונות הגלומים בקבלת שירותים בנקאיים מרחוק ללא צורך בהגעה אל סניף הבנק.

גם לקוחות מסוימים מ‘אוכלוסיית לקויי הראיה’ עלולים להיתקל בקושי דומה שכן, המסרון הכתוב נשלח כיום בערוץ שאינו נגיש באופן שבו מונגש אתר התאגיד הבנקאי לאוכלוסיות אלה.

█ הפיקוח על הבנקים, נמשיך לפעול באופן שוטף ל’הנגשת השירותים הדיגיטליים’ בתאגידים הבנקאיים לכל האוכלוסייה

על מנת להתגבר על הקושי, כאמור ולאפשר לאותם לקוחות להשתמש בגורם אימות זה לצורך אימות בגישה מרחוק, נדרשים התאגידים הבנקאיים להטמיע פתרון טכנולוגי להמרת הודעת טקסט לקול ולאפשר ללקוח לקבל את הסיסמה גם באמצעות קול, על פי בחירתו.

המפקחת על הבנקים, דוקטור חדוה בר; “הצעד עליו הכרזנו היום ינגיש את ערוצי הבנקאות  הדיגיטלית גם לאוכלוסייה החרדית, אשר משתמשת ב”טלפון כשר“, וגם לאוכלוסייה בעלת ליקויי ראיה.

שימוש בכלי הבנקאות הישירה הוא נוח יותר, שכן הוא חוסך זמן הגעה לסניף הבנק בשעות הפתיחה והמתנה בתורים וכן הוא זול יותר בעשרות אחוזים ביחס לביצוע אותן פעולות מול פקיד בנק.

הפיקוח על הבנקים, מבטיח בהודעתו, כי ימשיך לפעול באופן שוטף ל‘הנגשת השירותים הדיגיטליים‘ בתאגידים הבנקאיים לכלל שכבות האוכלוסייה, תוך שימת לב מיוחדת לאוכלוסיות בעלות צרכים שונים“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן