בנקאות בנקים חדשות כסף מדבר מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ צרכנות

המפקח על הבנקים להיערך ליום שאחרי דחיית ההלוואות ופריסתן

כ-55% מההלוואות שנדחו חזרו לסטטוס תשלום; בשיא כ-15% מכלל תיק האשראי הבנקאי הוגדר בסטטוס דחייה ונכון לסוף ספטמבר כ-6.8% ◄ המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן; "מתחילת המשבר, הפיקוח על הבנקים עשה שימוש נרחב בכלים שברשותו בכדי למזער את הפגיעה במשקי הבית והעסקים הקטנים, לצד ניהול סיכונים מושכל ואחראי וימשיך במלאכתו זאת מתוך תפיסה ערכית ומעשית שיש להקל ככל שניתן על הלקוחות בתקופה זו.
0
0
יאיר אבידן, המפקח על הבנקים, ברקע: צעירה לחוצה מהשבר הכלכלי של וירוס קורונה וגרף ירידה בהכנסות | עיבוד: שולי סונגו ©
יאיר אבידן

“יש להיערך ל’יום שאחרי דחיית ההלוואות’ ולהסדיר את אופן פריסת ההלוואה, ככל שיידרש” – כך אמר המפקח על הבנקים, מר יאיר אבידן, שהציג היום (רביעי, ‏י”ז חשון, תשפ”א) בפני ‘ועדת הכספים של הכנסת’ את פעילות ‘הפיקוח על הבנקים’ במהלך משבר הקורונה | Covid-19 ואת הצעדים הרבים שנקט הפיקוח במטרה לסייע לציבור הרחב להתמודד עם השלכות המשבר.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

בפתח דבריו, ציין המפקח על הבנקים, ב’בנק ישראל‘ כי “משבר הקורונה” פגש מערכת בנקאות ישראלית איתנה וערוּכה לספיגת משבר גדול ובעלת יכולת לתמוך במשק הישראלי.

עובדה זו, נבעה לדבריו, בין היתר, מכך ש ‘הפיקוח על הבנקים’ נערך במהלך ‘שגרה‘ ל’עתות חירום‘ ומהפנמת ‘לקחי משבר 2008’ והנחלתם למערכת הבנקאית.

המפקח הציג בהמשך את הצעדים הרבים שנקט הפיקוח על הבנקים במהלך המשבר (קורונה) הן את הצעדים לשמירה על המשכיות עסקית ורציפות תפקודית למערכת הבנקאות והן את הצעדים שהובילו להגדלת היצע האשראי ובכך מנעו את העלייה בריבית למרות הגידול בסיכון.

בנוסף, התייחס המפקח למהלכים שונים שהוביל הפיקוח במטרה לאפשר למשקי הבית והעסקים את ‘הנגשת השירותים הבנקאיים‘ תוך מתן דגש על סיוע לאוכלוסיות מוחלשות.

המפקח, התייחס גם למתווה ל‘דחיית תשלומי הלוואות’ שהוארך לאחרונה עד סוף השנה וציין, כי עד ל-23.10.20, נדחו כ-820,000 הלוואות בסך של 10.4 מיליארד ₪ (שקף 12 במצגת).

המפקח על הבנקים; “להמשיך להיערך ליום שאחרי דחיית ההלוואות ולהסדיר את אופן פריסת ההלוואה, ככל שיידרש”. 

מטעם דוברות והסברה כלכלית של  בנק ישראל מסרה הגב’ מיטל רולניצקי לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי בדיון הציג המפקח מר יאיר אבידן, לראשונה פילוח שמציג את אחוז ושווי ההלוואות שנדחו וחזרו לתשלום סדיר בסגמנטים שונים, נכון לסוף ספטמבר.

מן הנתונים, עולה, כי כ-55% מההלוואות שנדחו חזרו לסטטוס תשלום; בשיא כ-15% מכלל תיק האשראי הבנקאי הוגדר בסטטוס דחייה ונכון לסוף ספטמבר כ-6.8% (פירוט לפי הסגמנטים מפורטים בשקף 13 במצגת).

המפקח, הדגיש, כי בימים אלו מתבצע תהליך חשיבה מקיפה על היום שלאחר המתווה וקרא לבנקים וללקוחות להמשיך להיערך ליום שאחרי דחיית ההלוואות ולהסדיר את אופן פריסת ההלוואה, ככל שיידרש.

בסיכום דבריו התייחס המפקח לכך ש’משבר הקורונה‘ הינו דינמי ומתאפיין באי-ודאות גדולה ולכן הפיקוח מקיים הערכות מצב שוטפות במטרה להתאים את הצעדים שננקטים למצב המשבר באותה העת.

מתחילת המשבר, הפיקוח על הבנקים עשה שימוש נרחב בכלים שברשותו בכדי למזער את הפגיעה במשקי הבית והעסקים הקטנים, לצד ניהול סיכונים מושכל ואחראי וימשיך במלאכתו זאת מתוך תפיסה ערכית ומעשית שיש להקל ככל שניתן על הלקוחות בתקופה זו.

המערכת הבנקאית איתנה, והיא תמשיך ותפעל לתמיכה בצעדים נדרשים לטובת המשק והציבור וישנה חשיבות שבנק ישראל והממשלה, על כל זרועותיהם, ימשיכו לפעול במגוון כלים בכדי לסייע לעסקים ולמשקי הבית.

אל מצגת לועדת הפיקוח על הבנקים – הכספים 4.11.2020.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן