פלילים

היועץ המשפטי לממשלה: להעמיד לדין חבר הכנסת באסל גאטס

חבר-הכנסת גטאס, חשוד, בין היתר, בעבירות של הכנסת ציוד קצה רט"ן, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, מרמרה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ◄ צוות ההגנה של חבר הכנסת; "הצעד של היועץ המשפטי לממשלה, הוא צעד בלתי חוקי, וחסר תום לב, שמטרתו למנוע את זכות השימוע מחבר הכנסת גטאס ולהאריך את מעצר הבית".
0
0
חבר הכנסת באסל גאטס ברקע: הברחת הטלפונים הסלולריים לאסירים ביטחוניים, משמאל: היועץ המשפטי לממשלה , דר' אביחי מנדלבליט: להעמיד לדין | צילום: אבי אוחיון לע"מ | עיבוד: שולי סונגו ©
באסל גאטס, דר’ אביחי מנדלבליט

הפוליטיקאי ערבי-ישראלי, חבר הכנסת בָּאסֶל גַטָאס (باسل غطاس, “באסל ע’טאס”) מטעם מפלגת בל”ד שהיא חלק מ”הרשימה המשותפת” דוקטור להנדסת הסביבה, איש עסקים, ואיש ציבור במגזר הערבי-נוצרי בישראל  – יועמד לדין, כך הודיע לבאי כוחו וקבע היום (חמישי, ז’ טבת, תשע”ז ) היועץ המשפטי לממשלה, דר’ אביחי מנדלבליט. צוות ההגנה של חבר הכנסת בראשותה של עורכת הדין לאה צמל, הגיב וטען בין היתר; “הצעד של היועץ המשפטי לממשלה, הנו צעד בלתי חוקי וחסר תום לב, אשר מטרתו למנוע את זכות השימוע מ חבר הכנסת גטאס ולהאריך את מעצר הבית”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

עולה, כי לאחר בחינת חומר הראיות שנאסף בתיק בו נחקר חבר-הכנסת גטאס, כחשוד, החליט היועץ המשפטי לממשלה להעמידו לדין פלילי, בין היתר, בעבירות של הכנסת ציוד קצה רט”ן, איסור פעולה ברכוש למטרות טרור, מרמה והפרת אמונים על ידי עובד ציבור וקבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות.

דוברת היועץ המשפטי לממשלה ומערך הייעוץ והחקיקה, עורכת דין עדן קליין,  מסרה היום, כי החקירה שנוהלה ביחידת להב 433 של משטרת ישראל, העלתה על פי החשד, קשר  חבר הכנסת גטאס, קשר עם האסיר הביטחוני, ואליד דקה, הכלוא ב’כלא קציעות’ בגין רצח חייל צה”ל שביצע במסגרת חברותו בארגון החזית העממית הדמוקרטית, להבריח טלפונים ניידים לכלא.

לצורך מימוש הקשר, בתאריך 18.12.16, פגש הנאשם את אחיו של האסיר, אסעד דקה, בתחנת דלק “דור אלון” בכביש 6 לכיוון צפון, שם העביר לו אסעד 4 חבילות המכילות 12 טלפונים ניידים, 16 כרטיסי “סים” וציוד תקשורת נוסף, על מנת שחבר הכנסת גטאס, יכניסם לכלא.

במסגרת הקשר האמור, הגיע ח”כ גטאס באותו היום, בשעה 11:55, לכלא. חבר הכנסת גטאס, נכנס לכלא כשהוא נושא עליו את החבילות מוסתרות בתוך חולצתו וכן מסמכים נוספים. בעת כניסתו של גאטס לכלא, עת עבר הנאשם במכשיר המגנומטר, התריע המכשיר.

או-אז טען חבר הכנסת בפני הסוהר, כי ההתרעה נובעת מחגורתו. כאשר ביקש הסוהר מהנאשם לעבור בשנית ללא החגורה, סירב הנאשם, לעשות כן ואמר לסוהר, כי בשל היותו חבר כנסת, יש לו חסינות מבדיקה. בשל חסינותו של חבר הכנסת, נמנע הסוהר מעריכת בדיקה על גופו.

בהמשך אותו יום, נכנס חבר הכנסת גטאס לכלא עם הציוד, שם פגש את האסיר והעביר לו מסמכים. בהמשך, נפגש חבר הכנסת גטאס עם אסיר אחר, באסל ביזרה, לו העביר את ציוד התקשורת. הנאשם היה מודע לכך, כי ציוד התקשורת יועבר לאסירים ביטחוניים וכי קרוב לוודאי שיעשה בו שימוש שיפגע בביטחון המדינה.

טרם קבלת ההחלטה, הודיע היועץ המשפטי לממשלה, לבאי כוחו של חבר הכנסת גאטס על נכונותו לקיים שימוע בעניינו, בטרם תתקבל החלטה סופית בעניינו, וזאת תוך שבוע ימים, בכפוף להסכמתו להאריך את התנאים המגבילים בהם הוא מוחזק על-פי החלטת בית המשפט השלום בראשון-לציון.

כמו כן, נמסר, כי ככל שיסכים להארכת התנאים, ויבקשו לצורך השימוע פרק זמן קצר נוסף מעבר לשבוע, ישקל הדבר בחיוב, וזאת לפנים משורת הדין. אלא שבאי כוחם של ח”כ גטאס, הודיעו ליועץ המשפטי לממשלה, כי הם דוחים את ההצעה.

לפיכך, החליט היועץ המשפטי לממשלה לאשר את הגשת כתב האישום, אך הסכים לקיים שימוע בדיעבד ובמסגרתו לשמוע טענות נגד הגשת האישום. ההחלטה הועברה לבאי כוחו של חבר הכנסת גטאס ובמקביל גם אל יושב ראש הכנסת, על פי הדין. בהמשך להחלטת היועץ המשפטי לממשלה, תוגש היום בקשה להארכת מעצר הבית ושאר התנאים המגבילים שהוטלו על חבר הכנסת גטאס.

  אנו עומדים על זכותו של גטאס לשימוע לפני קבלת החלטה סופית להגשת כתב אישום

צוות ההגנה של חבר הכנסת בראשותה של עורכת הדין לאה צמל, טען והאשים, בין היתר; “הצעד של היועץ המשפטי לממשלה, הוא צעד בלתי חוקי, וחסר תום לב, שמטרתו למנוע את זכות השימוע מחבר הכנסת גטאס ולהאריך את מעצר הבית.

היועץ המשפטי לממשלה, פנה אלינו שלשום בבקשה להסכים להאריך את מעצר הבית של חבר הכנסת גטאס, בתנאי למסירת החומר ומתן זכות שימוע, דבר תמוהה ולא מקובל כשלעצמו שמעיד על כוונה לקיים הליך שתוצאתו ידועה מראש, חוסר תום לב מוחלט והתניית זכות בסיסית בחוק בכך שחבר הכנסת גטאס, יישאר במעצר ללא עילה או הצדקה”.

לטענת ההגנה, פנייתו של היועץ המשפטי לממשלה, דר’ מנדלבליט, היום אל יושב ראש הכנסת חורגת מהמסגרת הנורמטיבית והחוקית והיא בבחינת אֵיפָה וְאֵיפָה ומניעת הליך הוגן והיא המשך להתנהלות המפלה והדורסנית של היועץ המשפטי לממשלה, מתחילת התיק, שככל הנראה נגועה בשיקולים זרים ומניעים פוליטיים, כפי שנעשה כבר בבקשה להסיר החסינות בצעד חסר תקדים שלא היה בו צורך ושלא נעשה עם חבר כנסת אחר בעבר”.

צוות ההגנה של חבר הכנסת גטאס, סיכם את הודעתו לתקשורת; אנו עומדים על זכותו שלח ח”כ גטאס לשימוע לפני קבלת החלטה סופית להגשת כתב אישום ומצרים על התנהגות היועץ המשפטי לממשלה ולא נוותר על זכות זו. כמו כן, לא נסכים להארכת מעצר הבית של חבר הכנסת גטאס ועל כך נעמוד בדיון שיתקיים היום בבית משפט השלום בעיר רחובות בשעה 13:00“.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן