בורסה

הבורסה מקצרת משך הפסקת מסחר קצובה ב-15 דקות

קיצור משך הפסקת מסחר קצובה – החל ממחר שני, ה- 16 בינואר 2017 ◄ ההחלטה על קיצור משך הפסקת מסחר קצובה מ-45 דקות ל-30 דקות התקבלה, בין היתר, בעקבות בקשות שהתקבלו מחברי בורסה ומפעילים בשוק ההון. לאור השיפורים הטכנולוגיים שחלו מאז נקבעה המתכונת הקיימת של הפסקת מסחר קצובה וביניהם; פרסום דיווחי החברות במאיה והזמינות והנגישות הגבוהה של הגשת פקודות למסחר בבורסה.
0
0

הבורסה לניירות ערך מקצרת ממחר משך הפסקת מסחר קצובה ב-15 דקות | צילום: ויקיפדיה
הבורסה לניירות ערך מקצרת ממחר משך הפסקת מסחר קצובה ב-15 דקות | צילום: ויקיפדיה

הבורסה לניירות ערך בתל אביב, מזכירה, כי החל ממחר (שני, י”ח טבת תשע”ז) מודיעה שיחולו השינויים הנוגעים לקיצור משך הפסקת מסחר קצובה ייכנסו לתוקף מחר, ה- 16 בינואר. על פי החלטת ‘דירקטוריון הבורסה’ יקוצר משך הפסקת מסחר קצובה ל-29 עד 30 דקות, לעומת 44 עד 45 דקות כיום.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר

כידוע, דירקטוריון הבורסה לניירות ערך בתל-אביב, החליט לקצר את משך הפסקת מסחר קצובה ב-15 דקות. הפסקת מסחר קצובה מתרחשת כאשר מתפרסם מידע מהותי בנוגע לחברה, לרבות לבעלי השליטה בה או לניירות הערך שלה. בנסיבות אלו רשאי המנהל הכללי של הבורסה, או מי שהוסמך על ידו, להפסיק זמנית את המסחר בניירות הערך של אותה חברה. הפסקת מסחר זו’ נועדה לתת למשקיעים שהות לכלכל את צעדיהם לאור המידע החדש שפורסם.

יחידת השיווק והדוברות של הבורסה לניירות ערך בתל אביב, מסרה באמצעות הגברת אורנה גורן לפורטל ‘כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה כי; ההחלטה על קיצור משך הפסקת מסחר קצובה מ-45 דקות ל-30 דקות התקבלה, בין היתר, בעקבות בקשות שהתקבלו מחברי בורסה ו‘מפעילים בשוק ההון’.

לאור השיפורים הטכנולוגיים שחלו מאז נקבעה המתכונת הקיימת של הפסקת מסחר קצובה וביניהם; פרסום דיווחי החברות במאי”ה (מערכת אינטרנט להודעות החברות, המהווה כלי עבודה מרכזי לציבור המשקיעים, דיווחי חברות בורסאיות, דיווחי מנהלי קרנות נאמנות והודעות בורסה וקהילת שוק ההון) והזמינות והנגישות הגבוהה של הגשת פקודות למסחר בבורסה, החליט הדירקטוריון, שאין עוד צורך בהפסקות מסחר כה ארוכות.

הפסקת מסחר קצובה ב-15 דקות לאור השיפורים הטכנולוגיים

קיצור הפסקת המסחר, יותיר די זמן בידי המשקיעים לכלכל צעדיהם לאור המידע החדש שפורסם מחד גיסא, וימזער את הפגיעה ברציפות המסחר, מאידך גיסא. קיצור משך הפסקת המסחר תואם את הפרקטיקה המקובלת בבורסות מובילות בעולם.

כפי שהיה עד כה, במהלך 15 הדקות הראשונות של הפסקת המסחר הקצובה, לא ניתן יהיה להגיש פקודות חדשות ולשנות פקודות שהוגשו קודם הפסקת המסחר. עם זאת, בניגוד למצב הקיים, ניתן יהיה לבטל פקודות.

חסימת האפשרות להגיש פקודות חדשות במהלך 15 הדקות הראשונות של הפסקת המסחר נועדה לתת לציבור שהות לקרוא ולעבד את המידע החדש שפורסם ולקבל החלטה מה לעשות בעקבות ההודעה, ללא הצורך למהר ולהגיב רק כדי לזכות בעדיפות זמן.

ב-15 הדקות הבאות של הפסקת המסחר הקצובה, תתקבלנה פקודות, לרבות פקודות לביטול ולשינוי פקודות שניתנו קודם לכן. במועד אקראי במהלך הדקה ה-30 של הפסקת המסחר הקצובה יחודש המסחר, שתחילתו ב-מסחר רב-צדדי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן