חדשות חקלאות ישראל מחקרים בארץ ובעולם

דר’ מיכל אקרמן-לברט, הגשימה חלום: מחקר מדעי יישומי במופ צפון

דר' מיכל אקרמן-לברט, אומרת, כי היא מאושרת שהגשימה חלום והגיעה להיות חלק מצוות החוקרים במופ צפון שבמכון המחקר מיגל ◄ דר' אקרמן-לברט, תעסוק במחקר על הגורמים המשפיעים על גודל עצי הפרי דובדבן וב-שקד, בהקדמת פריחה ועידוד חֲנָטָה (שלב בהתפתחות פירות האילן, לאחר הפריית הפרח על ידי האבקה לפני שהחל להיווצר הפרי) בדובדבן ודילול ב-תפוח.
0
0
דר' אקרמן-לברט, חוקרת ב'מחקר ופיתוח צפון מיגל' ברקע איור: מחזור החיים של עץ התפוח. שלבי צמיחה מזרע ונבט לצמח בוגר עם פירות | צילום: תקשורות ן עיבוד צילום: שולי סונגו
דר’ אקרמן-לברט

דר’ אקרמן-לברט, מאושרת, כי הגשימה חלום והגיעה להיות חלק מצוות החוקרים במחקר ופיתוח צפון (מופ צפון) שבמכון מיגל מכון למחקר מדעי בגליל, ליישומי הפועל בתחומי האגרו-טכנולוגיה, החקלאות, מדעי הסביבה, מדעי המחשב, התזונה וביוטכנולוגיה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

דר’ מיכל אקרמן-לברט, בת 33, נשואה ואם לשתי בנות, המתגוררת ביישוב קהילתי חילוני גִּבְעַת אֵלָה בדרום הגליל התחתון, התאהבה ב’עצי פרי‘ בעת שעבדה ב’קטיף תפוחים‘ ב קיבוץ בַּרְעָם בהרי מרום הגליל, על גבול לבנון, עם שחרורה מהצבא.

לאחר מכן, במסגרת לימודיה לתואר השני, ביצעה את מחקריה ב-חוות המחקר מתתיהו, של החברה לחקלאות בגליל העליון, בניהול מופ צפון, הממוקם ליד קיבוץ ברעם.

דר’ אקרמן-לברט, בוגרת הפקולטה לחקלאות בעיר רחובות, שם סיימה תואר ראשון במדעי הצמח ותואר שני מחקרי במעבדתו של פרופ’ אלון סמך בנושא; נשירת חנטים פיזיולוגית ופיתוח שיטות ל’דילול בתפוח‘ והעמיקה את הידע שלה בהורמונים צמחיים ותפקידם בהתפתחות.

לאחר מכן, עברה צפונה ואת המחקר לדוקטורט ביצעה בפקולטה לביולוגיה בטכניון, במעבדתה של פרופ’ סיגל סבלדי-גולדשטיין, בנושא; ההורמון הסטרואידי ברסינוסטרואיד ותפקידו בהתפתחות השורש, בצמח המודל, הנקרא; ארבידופסיס, הביא לגילויים חדשים, דוגמת הממצאים במחקר הדוקטורט שלה.

באחרונה, זכתה דר’ אקרמן-לברט ב”מאמר החודש” שהתקבל לפרסום בכתב העת המדעי – Current Biology.

דר’ אקרמן-לברט, אומרת, כי היא מאושרת שהגשימה חלום והגיעה להיות חלק מצוות החוקרים במופ צפון שבמכון המחקר מיגל

בסיום הדוקטורט, החליטה לעסוק בשילוב האידיאלי מבחינתה, בין מדע ל-חקלאות וכעת הגיעה ללב העשייה במחקר מדעי-יישומי, כפוסט-דוקטורנטית ל-מופ צפון, ב-מכון מהמחקר מיגל, בהנחיית פרופ’ רפי שטרן ודר’ עומר קראין.

במסגרת זו, תבצע דר’ אקרמן-לברט מחקרים בתחום עצי פרי נשירים. בין היתר תחקור את תפקידו של ההורמון ברסינוסטרואיד ממשפחת תרכובות אורגניות המשמשות כהורמון צמחי, שקיומם הוכח לראשונה בשנת 1970.

דר’ אקרמן-לברט, תעסוק במחקר על הגורמים המשפיעים על גודל עצי הפרי דובדבן וב-שקד, בהקדמת פריחה ועידוד חֲנָטָה (שלב בהתפתחות פירות האילן, לאחר הפריית הפרח על ידי האבקה לפני שהחל להיווצר הפרי) בדובדבן ודילול ב-תפוח.

דר’ אקרמן-לברט, אומרת, כי היא מאושרת שהגשימה חלום והגיעה להיות חלק מצוות החוקרים במופ צפון שבמכון המחקר מיגל, הנמצא בבעלות החברה לפיתוח הגליל (בבעלות 35 קיבוצים) ומשקי גליל עליון, ממוקם בשלושה מבנים שנמצאים בעיר קרית שמונה וב’פארק התעשייה תל חי‘ ומפעיל באמצעות ‘מופ צפון‘ מספר תחנות מחקר חקלאי ברחבי הגליל.

מיגל, הינו מכון מחקר יחיד מסוגו. בהיקף פעילותו הנוכחי המכון, מהווה את מנוע הצמיחה המבטיח והמשמעותי ביותר לפיתוח כלכלי של הגליל העליון.

הפעילות של מיגל, מתרכזת בנושאים מדעיים, יזמיים, כלכליים וחברתיים לרווחתם של תושבי הגליל בפרט וכפועל יוצא גם של כלל תושבי ישראל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן