חקלאות ישראל צרכנות

דבש – נרשם שיא בתפוקה ותופתעו המחיר הסיטונאי של דבש – לא עלה

מועצת הדבש, מעודדת קנייה ישירה במכוורות הדבוראים, שחלקם מציעים משלוחים לאורך חגי תשרי; "למרות עליית מחירי התשומות לכל רוחב המשק ועליית מחיר הדבש ברחבי העולם, הדבש הישראלי משווק לרשתות השיווק השונות במחירים זהים לשנים האחרונות. ואי לכך, איני צופה עליה במחירי הדבש לצרכן לקראת חגי תשרי".
0
0
אופי רייך, מנכל מועצת הדבש ברקע: מכוורת אלון הגליל, צילום: אדוה אופיר | צילום: יחצ | עיבוד צילום: שולי סונגו©
אופי רייך, מועצת הדבש

דבש, הוא כידוע חומר עתיר סוכר ובריאות המיוצר ונאגר כמקור מזון על ידי קבוצות מסוימות של דבוראים חברתיים – אך השנה הוא עוד יותר מתוק, אליבא דמועצת הדבש השנה היא שנת שיא בתפוקה השנתי- 4,400 טון! הבשורה הכי מתוקה, היא כי המחיר הסיטונאי – לא עלה!

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

מנכל מועצת הדבש מר אופי רייך, אינו מסתיר את שביעות רצונו לקראת ראש השנה תשפ”ג וחגי תשרי, ומגלה, כי השנה, היקף ייצור המקומי שובר שיא ויעמוד על כ-4,400 טון איכותי ישראלי.

לדברי רייך; “הודות לשפע הדבש במכוורות ישראל, קיימת כמות משובחת וגבוהה שתספק את כל צריכת הדבש בחגי תשרי, בנוסף אין עלייה במחיר הסיטונאי“. מוסיף רייך; “הדבש מיוצר על ידי דבוראי ישראל ב- 120 אלף כוורות הפזורות ברחבי הארץ.

השפע, נוצר הודות לעונת חורף שהתארכה מעל הממוצע, כמות משקעים גבוהה, גם בחודשים מרץ ואפריל, שגרמו לפריחות אביב ו-קיץ שופעות (שפע צוּף) ועונת הקיץ שהחלה מאוחר עם טמפרטורות המיטיבות עם הכוורות ותהליך הייצור.

מנכל המועצה, מברך על הכמות יוצאת מן הכלל. ומציין, כי את פעולות משרד החקלאות המסייע לדבריו לחיזוקו של ‘ענף הדבוראות‘ למען המשך ‘האבקה‘ של כלל גידולי החקלאות בישראל“.

“התועלת המרכזית של ענף הדבוראות אינה בייצור, כי אם במתן שירותי האבקה לגידולים חקלאיים, המתבצעת על ידי דבורה המאביקה 80% מצמחי החקלאות והבר” קובע, רייך.

מנכל מועצת הדבש, אופי רייך; “איני צופה עליה במחירי הדבש לצרכן לקראת חגי תשרי…”.

מטעם ‘משרד ת ק ש ו ר ו ת – יעל שביט‘ ייעוץ תקשורתי, תדמיתי ואסטרטגי, דוברות ויחסי ציבור, נמסר לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ מוסיפה, כי; ערך האבקת הדבורים ל‘תוצר לאומי גולמי‘ (תל”ג) החקלאי בישראל, עומד על כ- 3.5 מיליארד שקלים בשנה.

“רק לפני מספר חודשים השלימו דבוראי ישראל שינוע של מעל 70 אלף כוורות, בכל רחבי הארץ, להאבקת פריחת מטעי הפרי, הנשירים; דובדבן, תפוח, שזיף, משמש, אגס, נקטרינה, אבוקדו ועוד, וב-מקשות; אבטיח, מלון, קיווי, חמניות ועוד, הודות לכך הציבור נהנה משפע פירות וירקות” הוסיף והבהיר המנכל.

דבש של מכוורת אלון הגליל | צילום: אדוה אופיר | צילום: יחצ | עיבוד צילום: שולי סונגו©
דבש מכוורת אלון הגליל

עוד עולה, מנתוני המועצה, כי, צריכת הדבשהממתיק הטבעי” בקרב הציבור הישראלי, מסתכמת בכ-6,200 טון בשנה. מתברר, כי ישראלי צורך בממוצע, בחודש תשרי כ- 250 גרם, מתוך צריכה שנתית של כ- 650 גרם לנפש.

בישראל, מאות דבוראים המטפלים בעשרות אלפי כוורות הפזורות באלפי ‘נקודות מרעה צוּפני’ ברחבי הארץ, כאשר כ- 80,000 כוורות מאביקות גידולים חקלאיים של פירות וירקות.

“על פי בדיקה שערכנו – אומר מנכל המועצה; “למרות עליית מחירי התשומות לכל רוחב המשק ועליית מחיר הדבש ברחבי העולם, הדבש הישראלי, משווק לרשתות השיווק השונות במחירים זהים לשנים האחרונות.

ואי לכך, איני צופה עליה במחירים לצרכן לקראת חגי תשרי. מתוך נתונים שפרסם הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה  (הל.מ.ס) לגבי המחירים, ניתן לראות שהמחירים לצרכן נמצאים במגמת… ירידה” מפתיע, מר רייך.

 המועצה עוסקת בשיפור איכות המוצר, קביעת סטנדרטים, רישוי ופיקוח על האריזות. המועצה מטפלת באופן תקיף במניעת זיופים ומעודדים קנייה ישירה במכוורות הדבוראים, שחלקם מציעים משלוחים לאורך חגי תשרי.

“חשוב דווקא עכשיו, בימים בהם כלל ענפי החקלאות נלחמים על עתידם ועל עתיד ביטחון המזון, לרכוש תוצרת חקלאית טרייה ובריאה ו-דבש איכותי ישירות מהמכוורות בישראל, זאת כדי לתמוך ב’דבוראים‘ המבטיחים באמצעות האבקה את ביטחון המזון בארץ, הן בימי משבר והן בשגרה” סיכם וציין המנכל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן