חדרה פלילים

גנדלמן ראש העיר חדרה, כתב אישום – המשטרה ממליצה!

המשטרה ממליצה על הגשת כתב אישו נגד ראש העיר חדרה צביקה גנדלמן ונגד הקבלן סמי לוי, כל אחד על פי חלקו, לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות לפי חוק המחשבים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי חקירה ◄ יושב ראש "תנועת מחוברים" ב'מועצת עיריית חדרה' מר יניב דרי; "תחת הנסיבות שנוצרו ולאור הפגיעה בשירות לתושב והיכולת לנהל את העיר, יש הכרח, כי פרקליטות המדינה, תגיע בדחיפות לכדי הכרעה בשאלה האם להגיש כתב אישום כנגד מר גנדלמן אם לאו, כך שניתן יהיה להחזיר את התפקוד העירוני למסלולו".
0
0
צביקה גנדלמן ראש עיריית חדרה מואשם עבירות מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי חקירה
צביקה גנדלמן ראש עיריית חדרה

שלא יחשבו לרגע שאני כופר, אאמץ את הפתגם; “כֹּרֶה שַּׁחַת בָּהּ יִפֹּל וְגֹלֵל אֶבֶן אֵלָיו תָּשׁוּב” (מ”ג משלי, כו כז) הסבר הרלבג – רבי לוי בן גרשום; “כרה שחת“. וזה יהיה שיפילהו בשחת אשר כרה להפיל בו שונאו ולא יתברר לכל, כי כרהו להפיל בו שונאו וישוב אליו האבן אשר גלל להשחית שונאו וזה הוא הגמול הראוי לו על זה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מה הכוונה ולמי, תכף תבינו. איני אוהב לצטט את האתר “וואי נט” וסיבותי עימי. אבל מאחר והופנתי אל הלינק הבא לא יכולתי שלא להשתאות מול אלילת המזל שמתעתעת בבני אדם וכך נכתב; “בתגובה על טענות הסנגורים, כי החקירה נולדה בשל סיבות פוליטיות, אמר ראש האופוזיציה בחדרה, צביקה גנדלמן, כי; “לאורך כל הקדנציה האחרונה ריחפה עננה של חשדות פליליים מעל ראשו של אביטן, כך שגם מעצרו הנוכחי, אינו מפתיע את תושבי חדרה.

עם זאת, כפי שנהגנו בעבר, אנחנו סומכים את ידינו על משטרת ישראל ועל פרקליטות המדינה ומקווים, כי ימצו את החקירה במהרה ויקבעו אם יש אמת בהאשמות החמורות” סיכם האיש גנדלמן. שכידוע חלם להיות ראש עיר ולא מנהל אולם קולנוע.

חדווה יחזקאלי, חברת אופוזיציה במועצת העיר חדרה, הוסיפה; “מה שקורה כאן לא יעלה על הדעת. יש כאן ועדה קרואה שקבעה שחברי המועצה, כולם ילכו הביתה וראש העיר, נשאר. אני לא הופתעתי מהמעצרים. (חיים אביטן ומקורביו) דווקא הופתעתי מזה שזה לקח הרבה זמן. לפני שבוע שלחתי מכתב למשטרת ישראל ואמרתי להם תודה רבה“.

חברת המועצה, הוסיפה, כי; “שנים אנחנו מתריעים על התנהלות לא תקינה שגובלת ב-מירמה וב‘הפרת אמונים’ לכאורה. זה לא בא בחשבון. אני אשמח אם ראש העיר (אביטן) יוכיח את חפותו, ואם לא – עליו לקום ולהתפטר מתפקידו ולחזור רק אחרי שיהיה נקי מכל דבר”.

אז שני אבירי השלטון הציבורי, הללו דיברו כך בראשית חודש יוני 2013. כשהוא חדור נקמה לגבור על יריבו חיים אביטן שהביס אותו בשנת 2008 (ברוב של 65% מכלל הקולות) רץ צביקה גנדלמן המועמד לראשות העיר חדרה בשנת 2013, בפעם השנייה, מול חיים אביטן ובשל דבריו וקמפיין אגרסיבי, ניצח את יריבו.

█ גנדלמן, שוחד מרמה והפרת אמונים עבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.   

חלפו 5 שנים ואותה עננה של חשדות פליליים ריחפה והפעם מעל ראשו של  צביקה גנדלמן, כי לפני כחצי שנה ביוני 2018 עצרה המשטרה את צבי גנדלמן בחשד של שוחד מרמה והפרת אמונים עבירות בתחום טוהר המידות ושחיתות ציבורית.   

החקירה התנהלה ב-יחידה הארצית לחקירות הונאה (יאחה) בלהב 433, בשיתוף יחידת יהלום ב-רשות המסים ובליווי פרקליטות מיסוי וכלכלה.

החקירה עסקה במספר פרשיות שבגינן, נחקרו מספר רב של מעורבים, חלקם באזהרה, לרבות ראש העיר גנדלמן והקבלן סמי לוי. ראשיתה של החקירה הגלויה אז נעצר גנדלמן.

לפי החשד, בהיותו מועמד לראשות העיר, הוא פעל לקידום אינטרסים של לוי, איש מפלגת שס, דמות בעלת השפעה גדולה בפוליטיקה המקומית של חדרה – בתמורה לתמיכתו האלקטורלית וב”בישולים פוליטיים” לתמוך במועמדותו של גנדלמן.

המשטרה ציינה, בהודעתה, כי; “קרבה פסולה זו לא דווחה על ידי הצדדים לגורמים הרלוונטיים בעירייה וזאת חרף היותם של החשודים בניגוד עניינים, כאמור”.

המשטרה, מסרה היום (שלישי, י’ בטבת התשע”ט) כי ממצאי החקירה נגד צביקה גנדלמן ראש עיריית חדרה והקבלן סמי לוי “ביססו תשתית ראייתית, לכאורה, לביצוע עבירות מרמה והפרת אמונים, עבירות לפי חוק המחשבים, קשירת קשר לביצוע פשע ושיבוש מהלכי חקירה”.

תיק החקירה, יועבר בימים הקרובים אל פרקליטות המדינה לצורך עיון והחלטה האם להגיש נגד המעורבים בפרשה כתבי אישום.

פרקליטו של צבי גנדלמן, עורך דין ליאור אפשטיין, מסר לתקשורת כמעט את אותן הדברים כמרשו נעצר: “משמצאה המשטרה שלא היה מקום כלל לחשוד בצביקה גנדלמן בעבירות של שוחד או של טוהר המידות, ברור לכולנו ששאלות של הפרת אמונים הן שאלות משפטיות וממצאי המשטרה – חשובים ככל שיהיו – אינן סוף פסוק”.

█ יניב דרי; “בעת הזו, כחודש וחצי לאחר הבחירות אין הנהלת עיר ו/או קואליציה מתפקדת…”

יושב ראש "תנועת מחוברים" ב'מועצת עיריית חדרה' מר יניב דרי
יניב דרי | “מחוברים”

יושב ראש “תנועת מחוברים” ב’מועצת עיריית חדרה‘ מר יניב דרי; “קיבלנו את העדכון האחרון בדבר המלצת המשטרה להעמדה לדין של ראש העירייה צביקה גנדלמן.

בעת הזו, כחודש וחצי לאחר הבחירות אין הנהלת עיר ו/או קואליציה מתפקדת. ממילא וועדות החובה העירוניות עדיין אינן מאוישות והתפקוד העירוני, נפגע בצורה קשה עקב כך.

תחת הנסיבות שנוצרו ולאור הפגיעה בשירות לתושב והיכולת לנהל את העיר, יש הכרח, כי פרקליטות המדינה, תגיע בדחיפות לכדי הכרעה בשאלה האם להגיש כתב אישום כנגד מר גנדלמן אם לאו, כך שניתן יהיה להחזיר את התפקוד העירוני למסלולו.

העיר אינה יכולה לשאת תקופה ארוכה של אי ודאות וחוסר תפקוד שמתבטאת בפגיעה בתושבים”. סיכם יושב ראש “תנועת מחוברים” ב’מועצת עיריית חדרה‘ מר דרי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן