חדשות בריאות חיפה

בית חולים רמבם: נחש צפע הכיש תושב הצפון למוכש ולמכיש שלום

תושב הצפון, גבר בן 46, גילה תעוזה ויוזמה ייחודית – הוא לכד את הנחש מסוג צפע ארסי למהדרין, הביא אותו חי, בתוך צנצנת אל המרכז הרפואי רמב"ם. אז את השלב הראשון והחשוב צלחו המטופל והרופאים בהצלחה – זיהו שמדובר ב'נחש צפע' והתאימו את הטיפול בהכשה. האיש החלים ושוחרר. אך הבעיה הקטנה שנותרה לאנשי המיון במרכז הרפואי רמבם, הייתה – מה לעזאזל עושים עם צפע חי?
0
0
האח חאלד ממיון רמבם עם הצפע הארסי שלכד המוכש בן 46 תושב הצפון והביא עימו | צילום: דוברות רמבם | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
האח חאלד ממיון רמבם עם הצפע

זה מסוג הסיפורים היותר נדירים שמגיעים לחדר מיון גדול ועסוק כמו זה שב’רמבם – הקריה הרפואית לבריאות האדם’. במיון של רמבם, רגילים לקלוט תושבים מצפון הארץ אשר מגיעים בעקבות ‘הכשות נחשים’.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק’ או ב’טוויטר’.

בחלק מהמקרים המוּכשים בעלי יוזמה – הורגים את הנחש ומביאים אותו איתם, על מנת שיוכלו לזהות את סוג הנחש ולהחליט על סוג הטיפול הרפואי הנדרש בהכשה מסוג זה או אחר.

במקרה שארע לפני מספר ימים, תושב הצפון, גבר בן 46, גילה תעוזה ויוזמה ייחודית – הוא לכד את הנחש מסוג צפע ארסי למהדרין, הביא אותו חי, בתוך צנצנת אל המרכז הרפואי רמב”ם.

אז את השלב הראשון והחשוב צלחו המטופל והרופאים בהצלחה – זיהו שמדובר ב‘נחש צפע’ והתאימו את הטיפול בהכשה. האיש החלים ושוחרר.

אך הבעיה הקטנה שנותרה לאנשי המיון במרכז הרפואי רמבם, הייתה – מה לעזאזל עושים עם צפע חי?

מסתבר שהצפע הוא בעל חיים מוגן, ויש כללים ברורים שנועדו לשמור על חייו… בהתייעצות שקיים מר אמיר בן יוסף, מנהל תפעול שירותי הסביבה של רמבם עם עיריית חיפה ועם רשות הטבע והגנים, העלה שיש להשיב את הנחש בר המזל אל הטבע, שם מקומו.

בן יוסף הזעיק ‘לוכד נחשים מוסמך‘ אל חדר המיון וזה לקח את נחש הצפע הרחק לעומק יערות הכרמל ושחרר אותו שם. כמו שאמרו דוברות רמבם, כי “למוכש ולמכיששלום“.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן