
אתר ייעודי בתחום קשרי המשקיעים, אשר מהווה את הפלטפורמה הרחבה והמקיפה ביותר בתחום זה בישראל, הושק אתמול (רביעי, י’ באדר התשע”ז) בבורסה לניירות ערך בתל אביב. האתר מאפשר חיבור ישיר בין החברות הציבוריות, מנהלי קשרי משקיעים וחברות העוסקות בנושא ומספק מידע מקצועי בתחום.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
‘אתר קשרי המשקיעים’ של הבורסה לחץ כאן, מציע בנוסף, מבחר כלים ופתרונות דיגיטליים מתקדמים לפיתוח פעילות קשרי משקיעים מ- 10 חברות וגופים ישראליים ובינלאומיים, אשר השתתפו במסגרת פרסום קול קורא של הבורסה. רשימת החברות המלאה נמצאת באתר החדש.
בישראל, תחום “קשרי המשקיעים” עדיין אינו מפותח דיו, בעיקר בהשוואה לשווקים המפותחים בעולם. על פי בדיקה שערכה הבורסה, מתוך כ- 460 חברות הנסחרות בבורסה רק כ- 30% מפעילות מערך קשרי משקיעים (בעזרת מנהל IR פנימי או חברה חיצונית) ורק כ- 30 חברות מעסיקות איש IR במשרה מלאה, כשמרביתן בעלות אוריינטציה בינלאומית.
לעומת זאת, בעולם כ- 90% מהחברות הנסחרות בבורסות המובילות, מעסיקים מנהל IR פנימי או חברת IR, זאת כבר בטרום הנפקת החברה.
הבורסה, רואה חשיבות רבה בפיתוח פעילות קשרי המשקיעים בקרב החברות הנסחרות מתוך ההבנה, כי לקשרי משקיעים ערך משמעותי בהגדלת השקיפות והאמינות של החברות ובחשיפת והנגשת המידע לציבור המשקיעים הקיים והפוטנציאלי.
בשנים האחרונות, הבורסה פועלת לעידוד פיתוח וקידום קשרי משקיעים בחברות כחלק מהתכנית האסטרטגית שלה. בדומה לתחומים פיננסיים נוספים, גם בתחום קשרי המשקיעים משולבים יותר ויותר כלים דיגיטליים לצד עבודה פרסונלית.
█ בישראל, תחום “קשרי המשקיעים” עדיין אינו מפותח דיו
לכלים הדיגיטליים יתרונות רבים, בהעברת מידע בקלות ובמהירות ובזמני תגובה קצרים לשוק ההון, הגעה לקהלי יעד רלבנטיים כולל בשווקים הבינלאומיים, העברת מסרים באופן שקוף ויעיל, יכולת איסוף וניתוח של מסדי נתונים משמעותיים לארגון ועוד.
בנוסף, במסגרת הפרויקט ייפגשו נציגי הבורסה עם חברות קטנות ובינוניות, להן אין כיום פעילות קשרי משקיעים, על מנת לעודד אותן לפעול בתחום מהותי זה.
לדברי מנהלת יחידת השיווק והדוברות בבורסה, הגברת אורנה גורן; “הבורסה רואה בחברות ה-MID CAP את פוטנציאל הצמיחה של המשק. כחלק ממאמצנו לתמוך בחברות אלה, משיקה הבורסה את תכנית קשרי המשקיעים.
הגברת גורן, מוסיפה; “אנו מקווים, כי תמיכה זו, תעודד חברות שאינן מקיימות פעילות קשרי משקיעים באופן קבוע לפתח את התחום, לפעול באופן שוטף ושקוף מול שוק ההון הישראלי והבינלאומי ולגייס משקיעים חדשים, זאת, על מנת לחזק את מעמדן, בהתאם לסטנדרטים הבינלאומיים המקובלים.
זו הזדמנות גם להודות לחברות ששיתפו פעולה וסייעו מניסיונם, למען קידום תחום קשרי המשקיעים בישראל“. סיכמה מנהלת יחידת השיווק והדוברות בבורסה, הגברת גורן.
ל’אתר קשרי המשקיעים’ של הבורסה לחץ כאן.