חדשות עיתונות | תקשורת המונים

ארגון העיתונאים: ארנון מוֹזֶס השעה עצמך כמו”ל וכעורך אחראי

לדברי ארגון העיתונאים, הקריאה נועדה, כדי לאפשר לעיתון "ידיעות אחרונות" לאתר החדשות YNET, ל-מקומונים הקשורים לקבוצת "ידיעות אחרונות" ולכל העורכים, העיתונאים ובעלי הטורים לרכוש בחזרה את אמון הציבור. ארגון העיתונאים, עוד טוען היום בדף הפייסבוק שלו, כי; "עיתונאים בכירים ובעלי טורים ב"ידיעות אחרונות" קראו בפומבי למוזס, לפרוש מתפקידו כעורך אחראי, אולם קריאתם לא נענתה.
0
0
ארנון מוֹזֶס הבעלים העיקרי, המוציא לאור והעורך האחראי של העיתון ידיעות אחרונות שברקע | עיבוד ממחושב: שולי סונגו©
 ארנון מוֹזֶס

ארנון מוֹזֶס הבעלים העיקרי, המוציא לאור והעורך האחראי של העיתון ידיעות אחרונות וכמי משמש גם כבעל השליטה ויושב ראש מועצת המנהלים של חברת ‘ידיעות אחרונות’ בעירבון מוגבל, חברת האם של העיתון ובעלת אתר האינטרנט ynet, נקרא היום (רביעי, י’ בשבט התש”פ) על ידי ארגון העיתונאים בישראל, להשעות את עצמו מתפקידיו כמוציא לאור וכעורך אחראי, עם הגשת כתב האישום נגדו בעבירת שוחד בתיק החקירה המכונה; “תיק 2000”.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

היועץ המשפטי לממשלה, דר’ אביחי מנדלבליט, הודיע ב- 28 בפברואר 2019, כי החליט לשקול להעמיד לדין, בכפוף לשימוע, את מוזס באשמת שוחד, ואת נתניהו באשמת מרמה הפרת אמונים ב-21 בנובמבר 2019, החליט היועמש מנדלבליט, להעמיד לדין את מוזס בתיק זה באשמת ניסיון למתן שוחד.

ארגון העיתונאים הוא כעת הגוף הגדול והחזק ביותר של עיתונאים בישראל ובו לדבריו חברים יותר מ-3,500 עיתונאים והוא הגוף היציג בכ-25 גופי תקשורת בישראל.

לדברי ארגון העיתונאים, הקריאה נועדה, כדי לאפשר לעיתון “ידיעות אחרונות” לאתר החדשות, YNET  ל-מקומונים הקשורים לקבוצת “ידיעות אחרונות” ולכל העורכים, העיתונאים ובעלי הטורים לרכוש בחזרה את אמון הציבור.

זאת ועוד; כזכור, גם ‘מועצת העיתונות בישראל‘ קראה בהודעתה, כבר בנובמבר 2019, אל ארנון מוזס, העורך האחראי, מוציא לאור ובעליו של ’ידיעות אחרונות’  ואתר Ynet (“וואי-נט“) להשעות את עצמו לאלתר.

המועצה, כתבה בהודעתה, כי היא קוראת למוזס, לאפשר לצוות המקצועי בעיתון “ידיעות אחרונות” להתנהל ב‘חופש פעולה עיתונאי’ מוחלט, גם בסיקור תיק זה ותיקים אשר יגיעו אל הערכאות המשפטיות ב‘פרשיות נתניהו והתקשורת’.

מועצת העיתונות והתקשורת, הוסיפה, כי היא; “מביעה זעזוע מן הפגיעה בחופש העיתונות בישראל, העולה מתוך כתבי האישום נגד ראש ממשלת ישראל, אשר שב ותקף את ה’תקשורת‘ כולה בנאום התגובה שלו.

ארגון העיתונאים, עוד טוען היום בדף הפייסבוק שלו, כי; “עיתונאים בכירים ובעלי טורים ב”ידיעות אחרונות” קראו בפומבי למוזס, לפרוש מתפקידו כעורך אחראי, אולם קריאתם לא נענתה.

“ככל שמוזס, אינו פורש, או משעה את עצמו מתפקידיו, כך מעמיק חוסר האמון של הציבור בעיתונאים ובעיתון בפרט ובכלל, נמשכת הפגיעה שפרטיה פורסמו בכתב האישום ועלולה להיפגע יכולתם של העיתונאים לבצע את עבודתם”.

ארגון העיתונאים, הוסיף וכתב בהודעתו כי; “חשוב להמשיך ולקיים את החוזה הבלתי כתוּב בין כלי תקשורת ועיתונאים לבין ציבור הקוראים, לפיו הם עובדים עבור הציבור ולמענו ולא למען אינטרס כזה או אחר של המוציא לאור“.

המשך יבוא.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן