עיתונות | תקשורת המונים פלילים

אפי נוה התלונן על גניבת מכשיר הטלפון הנייד וההדלפות

ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, אפי נוה, עובר למתקפה; דורש לפתוח בחקירה על גניבת מכשיר הטלפון הנייד שלו והדלפת החומרים ממנו; האופן שבו הושגו הראיות מהמכשיר הנייד שלו "זיהם את החקירה כולה, מן המסד עד הטפחות..." ◄ עורך הדין בועז בן צור; "החקירה שמתנהלת נגד נוה "מעודדת התנהגות עבריינית", משום שהיא מתבססת על חומרים שהושגו שלא כחוק. המטרה של מיצוי ההליך הפלילי אינה מקדשת את כל האמצעים...".
0
0
העיתונאית הפלילית הדס שטייף נגד עורך דין אפי נוה ראש לשכת עורכי הדין לשעבר על רקע פרשת השחיתות והשוחד מיני במינוי שופטים | עיבוד צילום: שולי סונגו
הדס שטייף עם אפי נוה

האם העיתונאית הדס שטייף, הכתבת הפלילית של גלי צהל, עברה על החוק כשלכאורה, פרצה אל מכשיר הטלפון הנייד של ראש לשכת עורכי הדין לשעבר והביאה לחשיפתה של ‘פרשת השחיתות והשוחד מיני במינוי שופטים’ העורך דין אפי נוה, הגיש היום (ראשון, י”ד בשבט התשע”ט) תלונה במשטרה על גניבה ופריצה למכשיר הטלפון הנייד שלו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

המשטרה, על כל פנים, תחקור, תתייעץ עם יועציה המשפטיים ותכריע אם יש לחקור את התלונה ואם כן, תנסה לבחון האם במעשיה של העיתונאית שטייף, מהווים עבירה פלילית או שיש בדרך השגתן בכל זאת עניין ציבורי מובהק.

עורך דין נוה, ביצע, לכאורה ועל פי החשד, ביצוע של עבירות שבתחום טוהר המידות באשר לבחירת שופטים, כשאחד מכיווני החקירה שהסעיר את המדינה הוא ‘שוחד מיני’.

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח”ה) חושדים, כי נוה פעל למינויה של שופטת שלום איתה ניהל קשר אינטימי, ופעל לקידומו של שופט שלום ניסיון, שלא צלח, שאשתו מקורבת אליו מאוד וכנראה גם איתה ניהל קשר אינטימי.

עיקר החשדות נגדו הם על רקע חומרים שהושגו מתוך מכשיר הטלפון הנייד הישן של נוה, ש”נפל לידיה” של העיתונאית הדס שטייף.

כל החשדות הנחקרים ומיוחסים לעורך דין נוה ביניהן קידום שופטת לשפיטה בתמורה לשוחד מיני – “מוכחשות כולן”,

עורך הדין בועז בן צור, הנמנה על עורכי הדין המובילים בישראל בתחום הליטיגציה ומדורג בצמרת הדירוגים המשפטיים המקצועיים, מייצג את עורך הדין אפי נוה, אין כל זאת מעניין אלא הנזק שנגרם למרשו ואי לכך ובהתאם לזאת, המידע שהושג מן הטלפון הנייד, תוך ביצוע עבירות ואי לכך, יש ספק באשר לקבילותו.

לטענת עורך דין בן צור; “מדובר בחקירה אשר נפתחה ללא חשד סביר – לבטח לא למעשה פלילי חמור – שהרי אלמלא נמסר לידי המשטרה לא כדין) מכשיר הטלפון הנייד של מר נוה, לא הייתה יכולה להישמע ולו בדוחק, כל טענה בעניינו.

בנסיבות כאמור, כל אשר צמח כתוצאה מאותה התנהלות פסולה, הפך ‘נגוע’ גם הוא, לרבות צו חיפוש שהוצא על ידי הרשות החוקרת; כל אשר נתפס כתוצאה מהליכי חיפוש אלו; וכל הודעה שנגבתה ממר נוה או ממי משאר הנחקרים האחרים בפרשה זו”.

 עורך הדין בועז בן צור; “המטרה של מיצוי ההליך הפלילי אינה מקדשת את כל האמצעים”.

עורך הדין בן צור, כתב בשמו של נוה את התלונה בגין גניבה, פריצה, האזנת סתר ופגיעה בפרטיות ובחיסיון עורך דין – לקוח, הוסיף וטען; “נטילת מכשיר הטלפון הנייד האישי של עורך דין אפי נוה, ללא הסכמתו, מהווה עבירת גניבה כקבוע בסעיף 383 ל-חוק העונשין.

עורך הדין בועז בן צור
עורך הדין בועז בן צור

עורך הדין בועז בן צור

לטענת עורך דין בן צור; “בתמצית, כעולה מדיווחים אחרונים בתקשורת, החקירה בעניינו של מרשנו נפתחה לאחר שכתבת גלי צהל, גב’ הדס שטייף, קיבלה לידיה – בניגוד לחוק – את מכשיר הטלפון הנייד של מר נוה.

ויובהר מיד; מדובר במכשיר טלפון נייד פרטי, המוגן בסיסמה המאפשרת כניסה, שאיננו אמור להימצא בידיו של איש זולת מר נוה.

לאיש אין היתר או רשות לעשות בו שימוש כלשהו. ממילא, היתר או רשות כאמור לא ניתנה לאיש – לא לגב’ שטייף ולא לכל גורם אחר.

“עם קבלת המכשיר פנתה גב’ שטייף אל ‘מומחה אבטחה’, אשר פרץ (כך ממש) את מכשיר הטלפון הנייד. לאחר זאת, עיינה הגב’ שטייף בתכנים שבמכשיר הפרטי.

אגב כך, נחשפה גב’ שטייף לשיחותיו האישיות של מר נוה. בצד זאת, האזנה לשידורי גלי צהל עם הפיכת החקירה לגלויה לימדה – מתוך דברי הכתבים והשדרים בה, כי לתכולתו של המכשיר נחשפו גם ראש מחלקת החדשות, גב’ אילאיל שחר; מר רזי ברקאי, מגיש התכנית ‘מה בוער’; עורכת התכנית, הגב’ נורית קנטי; ויכול שגורמים נוספים”.

ככל שהמכשיר נלקח מביתו של מר נוה, תוך פריצה אליו, הרי שמדובר גם בעבירת פריצה, קרי; בעבירה על הוראות סעיפים 406-405 לחוק זה”; בנוסף השימוש במידע מהטלפון הנייד, מהווה האזנת סתר אסורה ו-פגיעה בפרטיות“.

סנגורו, של נוה, גם מאשים, כי האופן שבו הושגו הראיות מהמכשיר הנייד שלו “זיהם את החקירה כולה, מן המסד עד הטפחות”.

כמ כן, הדגיש עורך דין בן צור; “החקירה שמתנהלת נגד נוה “מעודדת התנהגות עבריינית“, משום שהיא מתבססת על חומרים שהושגו שלא כחוק. “המטרה של מיצוי ההליך הפלילי אינה מקדשת את כל האמצעים”.

המשך יבוא.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן