בריאות | רפואה חדשות בריאות צמחי מרפא

אלרגיה בעונת המעבר – 5 צמחי מרפא שיקלו עליכם | ציטרשפילר

התסמינים המטרידים של האלרגיה בעונת המעבר, ניתנים לטיפול או לכל הפחות להרגעה באמצעות שימוש בחמישה צמחי מרפא: קלנדולה (ציפורני חתול), קמומיל (בבונג), קצח, שורש אסטרגלוס, לחך. על פי משרד הבריאות, שכיחות המחלות האלרגיות בישראל, הן; נזלת אלרגית, אסטמה, דלקת עור אטופית, ורגישות אלרגית למזונות, תרופות ו-ארס חרקים ◄כ-25-40% מאוכלוסיית ישראל, סובלת מאחת המחלות האלרגיות, ששכיחותן הולכת ועולה בעשורים האחרונים.
0
0
אבי ציטרשפילר, הרבליסט, עשבונאי ובעל "חוות דרך התבלינים" ברקע: קלנדולה-ציפורני חתול | צילום: רמי זרנגר | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
אבי ציטרשפילר, הרבליסט, עשבונאי

אבי ציטרשפילר, המוכר כהרבליסט, עשבונאי והבעלים של “חוות דרך התבלינים” בבית לחם הגלילית, מגיש באדיבותו כל מה שרציתם לדעת על אלרגיה וכיצד ניתן להקל על התסמינים באמצעות ‘צמחי מרפא’ בעונת המעבר אשר כבר בעיצומה ועימה כידוע מתגברים תסמיני האלרגיה השונים בקרב רבים באוכלוסייה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

מהי אלרגיה?

על פי משרד הבריאות, עולה, כי שכיחות המחלות האלרגיות בישראל, הן; נזלת אלרגית, אסטמה, דלקת עור אטופית, ורגישות אלרגית למזונות, תרופות ו-ארס חרקים.

כ-25-40% מאוכלוסיית ישראל, סובלת מאחת המחלות האלרגיות, אשר שכיחותן הולכת ועולה בעשורים האחרונים.

אלרגיה היא מחלה כרונית, הנגרמת בשל תגובה לא תקינה, לא רצויה ולא צפויה של מערכת החיסון בעקבות חשיפה לחומרים אשר לרוב אינם גורמים לתחלואה או נזק לגוף האדם כגון; מזון, תרופות, אבקני צמחים, ארס חרקים ועוד.

התגובה האלרגית לחומרים אלה, תופיע כאשר הם יבואו במגע עם רקמות שונות של הגוף ולרוב יעוררו תסמינים באותן הרקמות (כדוגמת העור, מערכת העיכול, דרכי הנשימה ועוד).

אלרגיה היא גם רגישות יתר של הגוף לחומר שבדרך כלל אינו גורם לתגובה כלשהי. התגובה האלרגית באה לידי ביטוי בתסמינים כדוגמת; קשיי נשימה, אסטמה, ליחה, כיוח, אדמומיות, עיטוש, פריחות, יובש בעיניים, גירודים ו-נזלת.

קמומיל (בבונג) | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
קמומיל (בבונג)

תגובה זו, מתרחשת כאשר אנו נחשפים ל”אלרגן” המגיע ממספר מקורות; חומרים הנמצאים באוויר או במזונות שונים, תרופות, גורמי זיהום, גורמים פיזיים, מגע עם חומרים שונים וגורמים תורשתיים-גנטיים.

 חמישה צמחי מרפא להקלה וטיפול באלרגיה;

התסמינים המטרידים של האלרגיה ניתנים לטיפול או לכל הפחות להרגעה באמצעות שימוש בחמישה צמחי מרפא;

  1. קלנדולה (ציפורני חתול) – צמח המסייע לטיפול ב’בעיות עור‘ שונות הנגרמות כתוצאה מהתפרצות האלרגיה, באמצעות שיקום תאי העור, פינוי התאים המתים והצמחת תאים חדשים. הקלנדולה יעילה לטיפול בפריחות, אקזמה,פטריות ופצעי עור.

אופן השימוש; הוסיפו חצי ליטר מים רותחים לחופן פרחי קלנדולה למשך חצי שעה. הרטיבו רטייה עם המשרה הצהוב שקיבלתם והניחו אותה באזור הרלוונטי.

  1. קמומיל (בבונג) – לפרחי הקמומיל סגולות רפואיות רבות, ביניהם טיפול ב-דלקות עיניים (בתנאי שהקמומיל צומח באזור שאינו מרוסס), אקזמה, אלרגיה של העור, תפרחות ובגירויי עור.

אופן השימוש; משרים את פרחי הקמומיל במים חמים למשך 20 דקות ושוטפים את האזור האלרגי במשרה הקמומיל. בנוסף, ניתן להשרות בצנצנת זכוכית 50% פרחי קמומיל ו-50% שמן זית למשך שבועיים ולהשתמש במִשְׁרָה לטיפול בבעיות עור שונות.

  1. קצח, חוות דרך התבלינים. צילום הדס ניצן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
    קצח, חוות דרך התבלינים

    קֶצַח – גרגירי הקצח השחורים מסייעים למערכת הנשימה בכך שמונעים היווצרות סימפונות ולכן, מומלצים לסובלים מאסתמה ומקשיי נשימה כתוצאה מאלרגיה. כמו כן, הקצח מסייע לחיזוק המערכת החיסונית ומשלים חסרים תזונתיים, בייחוד חומצות שוּמן חיוניות, חומצות אמינו ונוגדי חמצון.

אופן השימוש; לפתיחת דרכי הנשימה, הכניסו מִרְתָּח עם קצח (יחס של כפית קצח על כוס מים) למכשיר אדים קרים והפעילו אותו בחדר בזמן השינה. במקרה שאין מכשיר אדים קרים בבית, ניתן לקרב את ראשכם לסיר עם המִרְתָּח ולכסות את ראשכם והסיר במגבת, למניעת בריחת האדים. לטיפול ב-שפעות, הצטננות, נזלת, חום ושיעול הידועים כסימפטומים של אלרגיה, ערבבו קצח, דבש נוזלי וטחינת שומשום ואיכלו במהלך היום.

  1. שורש אסטרגלוס – האסטרגלוס (Astragalus) מווסת ומשפר את תפקוד מערכת החיסון ואת תהליכי הספיגה בגוף, מחזק את מערכת החיסון ומסייע בריפוי מחלות שונות – החל מהצטננות חוזרת ושפעת ועד מחלות קשות. האסטרגלוס מעודד את פעילות תאי הדם הלבנים ומשקם יצירת תאי דם אדומים שהידלדלו במח העצם. כצמח מייבש, האסטרגלוס משפיע על הריאות ולכן הוא מומלץ לסובלים מליחה הנובעת ממקור אלרגי.

אופן השימוש; יש להרתיח כפית מהן שורש על כמות של כוס מים (250 מליגרם) במשך כ-15 דקות, לסנן את המים ולשתות.

  1. לחך – “צמח מייבש” התומך במערכת הלימפטית ויעיל בטיפול בתופעות שיעול, עודף ליחה, דלקות בדרכי הנשימה ונזלת אלרגית. הלחך, מגביר העברת נוזלים אל התאים ותורם לספיחת מים, לטיפול בבצקות ודלקות ולפינוי פסולת של פולשים מאזור הדלקת – כל זאת תוך חיזוק מערכת החיסון.

אופן השימוש; יש לאכול את העלים הטריים של הלחך בסלט או לחלוט את הצמח כשהוא מיובש. יצויין, שהצמח אינו מומלץ לנשים בהריון ואין לצרוך אותו במינון גבוה – לא יותר מחצי כפית (2 גרם) בכוס מים חמים.

ניתן להשיג בחוות דרך התבלינים, בית לחם הגלילית, ובסניפי הרשת. טל’; 04-9533405.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן