צבא | משטרה | ביטחון

אלוף-משנה דן גולדפוס נכנס לתפקיד מפקד חטיבת הנח”ל

מפקד חטיבת הנח"ל הנכנס, אלוף-משנה דן גולדפוס; "חטיבת הנח״ל היא סמל, סמל של גבורה ולחימה, ובד בבד סמל של שירות ותרומה. זוהי עבורי זכות גדולה וכבוד רב להוביל את הלוחמים והחיילים הטובים ביותר שיש לחברה הישראלית ולצה"ל. אני רוצה להודות למפקדיי שנותנים בי אמון ומניחים בידי את הזכות והכבוד לפקד על חטיבת הנח"ל.
0
0
אלוף-משנה דן גולדפוס מונה לתפקיד מפקד חטיבת הנח"ל | צילום: דובר צהל
אלוף-משנה דן גולדפוס נכנס לתפקיד מפקד חטיבת הנח”ל | צילום: דובר צהל
טקס החלפת מפקד חטיבת הנח”ל התקיים אתמול (חמישי, ד’ באדר התשע”ז, ה-2 במרץ 2017), מונה אלוף-משנה דן גולדפוס למפקד חטיבת הנח”ל. אלוף-משנה דן גולדפוס, בוגר קורס פיקוד ומטה, בעל תואר ראשון בממשל מהמרכז הבינתחומי הרצליה ובעל תואר שני במדעי המדינה מהמכללה לביטחון לאומי. אלוף-משנה גולדפוס נשוי ואב לארבעה. טקס ההחלפה נערך באנדרטת חטיבת הנח”ל בישוב פרדס חנה-כרכור, במעמד מפקד פיקוד הדרום, אלוף אייל זמיר, מפקד עוצבת “הפלדה”, תת-אלוף אמיר אבולעפיה, מפקדי ולוחמי החטיבה, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן נעים’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

דובר צהל, מסר, כי אלוף-משנה דן גולדפוס, מחליף בתפקידו את אלוף-משנה עמוס הכהן שכיהן בתפקיד במהלך השנה וחצי האחרונות ופורש מצבא הגנה לישראל לאחר 25 שנות שירות.

מפקד עוצבת “הפלדה” תת-אלוף אמיר אבולעפיה, אמר בטקס, כי; “חטיבת הנח”ל, נמצאת בימים אלו בשיאה של הפעילות המבצעית והמאתגרת ברצועת עזה וביהודה ושומרון. עלינו להתאים עצמנו לאתגרים המשתנים ולהיערך לבצע כל משימה שתוטל עלינו בפיקחות ובאופן נחוש. עמוס, הינך קצין מנוסה, בחזית העשייה המבצעית, עמדת במבחן הפיקוד תחת אש במבצעים ובמלחמות ואף נפצעת במהלך מלחמת לבנון השנייה. אני מבקש במעמד זה להודות לך על תרומתך העצומה לביטחונה ולחוסנה של מדינת ישראל ולאחל לך הצלחה בהמשך הדרך”.

“גולדפוס, הינך איש מעשה, מנהיג ואיש מקצוע. משוכנע ביכולותייך להמשיך ולהוביל את חטיבת הנח”ל בהצלחה לכל משימה לה תידרש”. איחל מפקד עוצבת “הפלדה” תת-אלוף אבולעפיה.

 אלוף-משנה עמוס הכהן; גופי נושא צלקות משתי פציעות שעברתי 

מפקד חטיבת הנח”ל היוצא, אלוף-משנה עמוס הכהן, אמר בדברי פרידתו; “לאורך כל הדרך האמנתי באנשים, ביכולתם, בתבונתם ובמסירותם, וכן בהקשבה ובמתן חופש פעולה לכפופים לי. המשיכו להוביל, המשיכו לפעול במצוינות והמשיכו לשמר את ‘היתרון האנושי’.

מפקד חטיבת הנח"ל המסיים את תפקידו אלוף-משנה עמוס הכהן | צילום: דובר צהל
מפקד חטיבת הנח”ל המסיים את תפקידו אלוף-משנה עמוס הכהן | צילום: דובר צהל

בנימה אישית עוד יותר, אני מסיים מסע ארוך שהחל בגיל 14 כחניך בפנימייה הצבאית והמשיך בתפקידים רבים ומרכזיים בטובות שביחידות ובליבת הפיקוד המבצעי של צבא הגנה לישראל. גופי נושא צלקות משתי פציעות שעברתי וזכרוני נושא דמויות של חברים ושותפים ששילמו בגופם ובנפשם על עמידתנו במשימה. אני גאה על הדרך, אני יוצא לדרך חדשה יחד עם משפחתי ומאחל הצלחה לכולכם. עלו והצליחו“.

מדברי מפקד חטיבת הנח”ל הנכנס, אלוף-משנה דן גולדפוס; “חטיבת הנח״ל היא סמל, סמל של גבורה ולחימה, ובד בבד סמל של שירות ותרומה. זוהי עבורי זכות גדולה וכבוד רב להוביל את הלוחמים והחיילים הטובים ביותר שיש לחברה הישראלית ולצה”ל. אני רוצה להודות למפקדיי שנותנים בי אמון ומניחים בידי את הזכות והכבוד לפקד על חטיבת הנח”ל.

עמוס, בשמי ובשם החטיבה כולה אני רוצה להודות לך על שנתיים של עשייה, מסירות ועבודה אין קץ”. סיכם מפקד חטיבת הנח”ל הנכנס, אלוף-משנה גולדפוס.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן