בליבנו לנצח מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ משה נעים רחל נעים (1930 - 2013)

אימא, רחל נעים, היקרה, יהי זיכרך, ברוך לנצח, היום 8 שנים ללכתך

משה נעים, ילדיו, נכדיו, חבריה ומוקירי זיכרה - מזילים דמעה גם היום (יום חמישי, כ"ב בשבט התשפ"א) 8 שנים לאחר לכתה של עטרת ראשנו הצדקת רחל נעים, זכר צדיקה לברכה, ממייסדי עיתון כאן נעים (אתר "כאן ישראל") מוותיקות העיר חדרה ◄ אימא, רחל נעים, יהי זיכרך ברוך לנצח, היום מלאו 8 שנים ללכתך, עליתי הבוקר (חמישי) אל קברך בבית העלמין החדש, בעיר חדרה, הנחתי על קברך את חלומותיי, מחשבותיי וגעגועיי.
0
0
רחל נעים, היקרה, זיכרונך לברכה לנצח, היום 8 שנים ללכתך
רחל נעים, זיכרה לברכה

אימא. היום (יום חמישי כ”ב בשבט התשפ”א, 4.2.21) כבר עברו  8 שנים מאז ללכתך, שבת, כ”ב, שבט, תשע”ג. הבטתי במראה וגילתי שגם אני זרקתי שיבה וגם פני נחרשים כעת בקמטים. גם אני מבין היום יותר טוב, מה פשר המושג כיבוד אב ואם, אני בהחלט מבין את פשר עוצמת הכאב העמוק של אובדן אימא.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אימא, “היום, יותר עצוב ויותר קשה מן הפעמים הקודמות, למה? אין לי מושג. היום כשאני חושב עלייך, כמו בכל יום, אין יום שאשכחך, מבליח אותו כאב צורב של פרידה נצחית, המתלווה אליו, אני חש בך, אמנם לא בגוף הפיזי, לא במילותייך המעודדות, לא בחיבוק שהענקת ובנוכחות הנצחית הנפשית בכל רגע, במבטך, בהבעותיך, בדבריך.

לעיתים לרגע, אני חוטא למרות גילי המופלג במחשבות של ילד, כי  בעוד רגע, תצלצלי ותשאלי “להכין לך משהו לאכול”?

עצוב לי מאד ועוד יותר היום, רציתי שתראי את הנכדות שלי – הנינות שלך, שלא זכית לראותן; אוריאן (“ראשל”) ו-אריאל, בנות לבני אלירן והנינות מילה-שרה ו-עלמה בנות לבני אביב ובתי חלי (אדווה) שהיום היא קצינה בכירה בצהל, לא שוכחת אותך לרגע…

ואני בנך, משה שכבר הפך להיות סבא, אומר שאת אימא יקרה מכל, כל כך חסרה לי ואעז ואומר גם בשם הנינות שלך שכלל לא הכירו אותך, אך “סבא משה” נדר, כי עוד יספר להן, על אוי לה למשפחה שאבדה אשת חיל, מנהיגה;

רחל, עלתה לארץ ישראל מלוב, בשנת 1947, והתגוררה במעברת בית-ליד, לאחר מכן, גרה משנת 1948 ב’מעברת אגרובנק’, שבעיר חדרה ליד שכונת גבעת אולגה, עם פינוי המעברה, עברה לשכונת גבעת אולגה (שנת 1950), שם התגוררה שנים רבות.

כשנתיים לאחר שעלתה לארץ ישראל, הועסקה רחל נעים, כעובדת משק ב’קופת חולים כללית’ בחדרה. על מסירותה ויכולותיה המקצועיות היא זכתה שנת 1970, ב’פרס העובדת המצטיינת’ של קופת חולים הארצית, פרשה לגמלאות בשנת 1996.

רחל, הייתה ממייסדי עיתון כאן נעים, שיצא לאור במהדורתו המודפסת מאפריל בשנת 1976 ובספטמבר בשנת 2002, עבר במהדורתו לרשת האינטרנט עד עצם היום הזה. עם מותו של בעלה אליהו זצ”ל בשנת 1993, עברה להתגורר בעיר חדרה עד יום מותה.

משפחת רחל נעים, בתה תמר וילדיה, בנה משה נעים, ילדיו, נכדיו, חברים ומוקיריה – מזילים דמעה גם היום (יום חמישי, כ”ב בשבט התשפ”א) 8 שנים לאחר לכתה של עטרת ראשנו הצדקת רחל נעים, זכר צדיקה לברכה, ממייסדי עיתון כאן נעים (אתר “כאן ישראל“) מוותיקות העיר חדרה.

אימא, רחל נעים, היקרה יהי זיכרך ברוך לנצח, היום 8 שנים ללכתך, עליתי הבוקר אל קברך בבית העלמין החדש, בעיר חדרה, הנחתי על קברך את חלומותיי, מחשבותיי וגעגועיי.

שולח לך היום הזה,

אהבה וגעגועים עזים.

יהי זיכרך, ברוך לנצח.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן