כנסת ישראל

איכות השלטון לאסור על נתניהו, ביטן, כץ ודרעי להצביע

חוק ההמלצות - התנועה לאיכות השלטון; בעת הזאת נמצאים מספר חברי כנסת ושרים בשלבים שונים של חקירת משטרה. נמצאים תחת חקירה חבר הכנסת וראש הממשלה מר בנימין נתניהו, חבר הכנסת ושר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים מר חיים כץ, ויושב ראש הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן. דוברת התנועה לאיכות השלטון; כידוע לצדם, שר הפנים מר אריה דרעי, מצוי אף הוא תחת חקירה פלילית.
0
0
מימין: בנימין נתניהו, חיים כץ דוד ביטן ואריה דרעי ברקע התנועה איכות השלטון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
מימין: בנימין נתניהו, חיים כץ דוד ביטן ואריה דרעי ברקע התנועה איכות השלטון | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

התנועה לאיכות השלטון (ע”ר) פנתה היום היום (שלישי, י’ כסלו תשע”ח) אל היועץ המשפטי לממשלה ואל היועץ המשפטי של הכנסת בקריאה שיוציאו הנחיה ברורה בדבר השתתפותם של חברי הכנסת נתניהו, ביטן וכץ בהצבעות במליאה בנוגע להצעת ‘חוק ההמלצות’ ויאסור עליהם השתתפות בהצבעות אלו כל עוד הם מנוגדי עניינים, וכן על אריה דרעי בהצבעות עתידיות, ככל שיהיו, על החוק בוועדת השרים לענייני חקיקה.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

בימים האחרונים מקודם בבהילות חריגה הצעת חוק סדר הדין הפלילי, הוראות לעניין המלצה של רשות חוקרת, בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת בראשותו של חבר הכנסת דוד אמסלם ובמליאת הכנסת, שם עברה אמש (ב’) בקריאה ראשונה ברוב של 47 תומכים מול 37 מתנגדים. 

כפי הנראה, בטווח הזמן של השבוע הקרוב, תעלה הצעת החוק לדיונים משלימים בוועדת הפנים והגנת הסביבה ולאחר מכן תעלה להצבעה ואישור במליאה.

דוברת התנועה לאיכות השלטון, הגב’ רות לב-ארי, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה’ כי; בעת הזאת נמצאים מספר חברי כנסת ושרים בשלבים שונים של חקירת משטרה. נמצאים תחת חקירה חבר הכנסת וראש הממשלה מר בנימין נתניהו, חבר הכנסת ושר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים מר חיים כץ, ויושב ראש הקואליציה חבר הכנסת דוד ביטן.

דוברת התנועה לאיכות השלטון, מוסיפה, כי כידוע לצדם, שר הפנים מר אריה דרעי, מצוי אף הוא תחת חקירה פלילית.

║אסור לעובד ציבור להמצא במצב בו קיימת אפשרות ממשית של ניגוד עניינים

דרעי, אמנם התפטר מתפקיד חבר הכנסת, אך מהווה הוא חלק מוועדת השרים לענייני חקיקה של הממשלה, אשר קובעת – הלכה למעשה – את גורלה של כל הצעת חוק המונחת על שולחן הכנסת.

הנה, 3 חברי כנסת ו-שר אחד, אשר הליך החקיקה נוגע אליהם באופן אישי, אמורים ליטול חלק בהליך אישורו של חוק אשר יכול וייטיב עמם באופן פרסונלי.

חמורה מכך חברותו של חבר הכנסת דוד ביטן בוועדה אשר דנה בהצעת החוק ונזכיר – חברות חדשה שהולדתה אך ורק לשם תמיכתו של ביטן בהצעת החוק, תחת חבר הכנסת בנימין בגין, אשר סירב לתמוך בו.

כידוע, אסור לעובד ציבור להמצא במצב בו קיימת אפשרות ממשית של ניגוד עניינים“. הסיבה להתהוותו של הכלל היא החשש שעניין אחר שיש לעובד הציבור, ישפיע על דרך פעולתו או על שיקול הדעת שלו.

השתתפותם של חברי הכנסת הנמצאים תחת חקירה פלילית בהליכי הצבעה הנוגעים באופן ישיר לתוצאות חקירתם הפלילית וכאשר הם בניגוד עניינים חמור ואינהרנטי, אינה ראויה, אינה עומדת בעקרונות היסוד של המשפט המנהלי ומרסקים את אמון הציבור בנבחריו ובדרך שבה הם מקבלים החלטות.

חמורות מכל, כאמור, הן השתתפותו של חבר הכנסת ביטן בישיבות ועדת הפנים, והצבעתו בוועדה בעניין החוק הנוגע אליו, והשתתפותו של השר אריה דרעי ב’וועדת השרים לענייני חקיקה’.

אל מכתב בעניין הצבעותיהם של חכים בחקירה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן