חדשות כאן ישראל מוזיקה תיאטרון | הצגות

אייל גולן, יפתח פסטיבל עכו לתיאטרון בינלאומי אחר ה-38

ראש העיר עכו מר לנקרי; "אני מזמין את הציבור הרחב להשתתף השנה בפסטיבל עכו, פסטיבל עשיר, מרתק ומגוון שיכלול שמונה הצגות מקור ישראליות, הצגות בינלאומיות מצליחות, עשרות מופעי תיאטרון רחוב ועוד. מצפה לכם חגיגה תרבותית מיוחדת ומלהיבה" ◄משרד ליאם הפקות, המייצגים את הזמר אייל גולן; "הזמר גולן, מודה על הדאגה והאהבה ומרגיש כבר יותר טוב".
0
0
הזמר הפופלארי אייל גולן בהופעה | צילום מתוך האתר הרשמי של של אייל גולן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
הזמר הפופלארי אייל גולן בהופעה | צילום מתוך האתר הרשמי של של אייל גולן | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

פסטיבל עכו לתיאטרון בינלאומי אחר ה-38, ייפתח במוצאי שבת, חול המועד סוכות,7 באוקטובר 2017 בשעה 20:30 בבית הספר לקציני ים בעיר עכו. אירוע הפתיחה ייערך במעמד ראש העיר עכו מר שמעון לנקרי והמופע המרכזי הוא של הזמר בחדשות; אייל גולן.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אמש מול אלפי אנשים בבריכת הסולטן בעיר ירושלים, חש הזמר אייל גולן ברע במהלך החלק הראשון של ההופעה שלו, ירד מן הבמה למנוחת ההפסקה הרגילה שלו לקראת העלאת חלקו השני של המופע, מספר דקות אחר כך, דווח הוא איבד את הכרתו וגרם לבהלה ולדאגה של כל חבריו ומארגני המופע.

גולן, חש ברע בזמן ההופעה והתמוטט זמן קצר לאחר שנפתחה, הזמר גולן, טופל בו במקום באופן מידי והתבקש שלא להמשיך בהופעה בשל היותו חלש ותשוש, דחה את כל ההצעות להפסיק/ לבטל את ההופעה משום שלדבריו הוא לא רוצה לאכזב את האנשים שבאו במיוחד לראותו על הבמה.

מטעם משרד ליאם הפקות, המייצגים את הזמר אייל גולן, מסרו היום לתקשורת; “אייל גולן, מודה על הדאגה והאהבה ומרגיש כבר יותר טוב“. הערכות של מערצי הזמר בעכו הוא כבר יהיה חזק ומאותגר על במת פסטיבל עכו לתיאטרון בינלאומי אחר ה-38.

דובר עיריית עכו מר שרון דהאן, מסר, כי תושבי העיר עכו המעוניינים בקבלת הזמנות לאירוע הפתיחה מוזמנים לפנות החל מיום ראשון הקרוב, 17.9.17 לגב’ מירי ממשרד דובר העירייה. יש להצטייד בתעודת זהות. מספר המקומות מוגבל.

ראש עיריית עכו מר שמעון לנקרי; “אני מזמין את הציבור הרחב להשתתף השנה ב-פסטיבל עכו, פסטיבל עשיר, מרתק ומגוון שיכלול שמונה הצגות מקור ישראליות, הצגות בינלאומיות מצליחות, עשרות מופעי תיאטרון רחוב ועוד. מצפה לכם, חגיגה תרבותית מיוחדת ומלהיבה”.

█ מנכלי פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר

פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי אחר הוא מן האירועים התרבותיים הגדולים והחשובים המתקיימים בארץ. הפסטיבל נוסד בשנת 1980, ומתקיים בעיר עכו, אחת לשנה, בחול המועד סוכות.

מטרת הפסטיבל לתת במה לעבודות אמנותיות המחפשות שפה מקורית, חדשה או שונה. הפסטיבל מעודד עבודות הבודקות את גבולות מושגי התיאטרון והרחבתן, עבודות בין תחומיות, עבודות המציעות גישה מקורית לחלל תיאטרוני, לבימוי, ליחסי קהל-מופע וכו’.

כרזת פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי לשנת 2017 | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
כרזת פסטיבל עכו לתיאטרון ישראלי לשנת 2017 | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

הפסטיבל רואה חשיבות מיוחדת בהעלאת עבודות המתייחסות לחללים המיוחדים שמציעה העיר העתיקה של עכו ובעבודות התורמות לשיח אמנותי בין יוצרים יהודים וערבים. בפסטיבל מועלים מופעים במסגרות שונות. הצגות התחרות, מופעים אורחים, אירועי חוצות, סדנאות, פרויקטים מיוחדים והופעות מחו”ל. הפקות התחרות מקבלות מענק הפקה וזוכות לליווי אמנותי.

הפסטיבל מופק על ידי עיריית עכו בתמיכת מנהל התרבות ב‘משרד התרבות’ וכן גופים נוספים. לפסטיבל וועדת היגוי ציבורית, מנכל, מנהל אמנותי, וועדה אמנותית ומפיק.

הפסטיבל מופק על ידי עיריית עכו, בתמיכת מנהל התרבות ב-משרד החינוך והתרבות וכן גופים נוספים. הפסטיבל, הפך לסמל לשיתוף פעולה בין יהודי וערביי העיר עכו ומדי שנה מועלות הצגות שנוצרו גם על ידי שחקנים ו-יוצרים ערבים.

בשנת 1986, הוענק לפסטיבל פרס יושב-ראש הכנסת לאיכות החיים. בשנת 2008, בוטל הפסטיבל, לאחר שביום הכיפורים, שבוע לפני מועד הפסטיבל, פרצו מהומות בין יהודים לערבים בעיר. הפסטיבל, התקיים לבסוף במהלך חג החנוכה של אותה שנה.

בשנת 2017, פסלה ועדת ההיגוי של הפסטיבל את הצגתה של עינת ויצמן, בשם; “אסירי הכיבוש“. בתגובה התפטר המנהל האמנותי של הפסטיבל, מר אבי גיבסון בר-אל ושמונה הצגות מתוכננות פרשו מן הפסטיבל.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן