הבחירות לכנסת ה-21 חדשות כאן ישראל

איילת שקד, הימין החדש: משה פייגלין איש חזון אבל מוכר אשליות

יושבת ראש 'הימין החדש' שרת המשפטים חברת כנסת הגב' איילת שקד; "פייגלין הוא איש חזון, אבל מוכר אשליות. מי שבאמת רוצה שינוי שיצביע לאנשי מעשים, למי שיש קבלות. צריך לזכור שגם כשכבר היה לו כוח פוליטי הוא נתן אותו לחיים כץ ◄ כדי לבטל לחלוטין את היכולת של ההסתדרות לכפות ייצוג, אני מבקשת גם מהפעילים באולם שיסייעו לי להילחם בליכוד ולעשות את זה".
0
0
יושבת ראש מפלגת 'הימין החדש' שרת המשפטים חברת כנסת הגב' איילת שקד בכנס "כנס החירות ה- 6" של התנועה הליברלית החדשה | צילום: ניר כפרי | עיבוד: שולי סונגו
איילת שקד

פחות משבוע למועד קיום ההצבעה בבחירות לכנסת העשרים ואחת שתיערכנה ביום שלישי, 9 באפריל 2019 (ד’ בניסן ה’תשע”ט) מפשילה את השרוולים יושבת ראש ‘הימין החדש’ שרת המשפטים חברת כנסת הגב’ איילת שקד ויוצאת בהתקפה חריפה על יושב ראש ‘מפלגת זהות’ מר משה פייגלין במהלך “כנס החירות ה-6” של התנועה הליברלית החדשה ומרכז איין ראנד ישראל, שהתקיים היום (רביעי, כ”ז באדר ב’ התשע”ט) במרכז “נא לגעת” ביפו.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

במענה לשאלותיו של מר בועז ארד מנכל ‘איין ראנד ישראל’ וממייסדי התנועה הליברלית החדשה (ושאלות הקהל) ואלה עקרי דבריה של יושבת ראש ‘הימין החדש’ שרת המשפטים חברת כנסת הגב’ איילת שקד;

על ההבדל בין המצע הכלכלי של זהות למצע של הימין החדש;

“אנחנו לא מוכרים אשליות. אני לא מאמינה שאף פוליטיקאי יבטל את מנהל מקרקע ישראל. המצב בישראל כל כך קשה מבחינת רגולציה וחקיקה, כמות המונופולים, וכוח ועדי העובדים.

בקדנציה האחרונה צמצמתי את החקיקה הפרטית ב -, 50% צמצמתי רגולציה במשרד המשפטים וקידמתי את תקנות השקיפות על ההסתדרות שזה היה מאבק לא פשוט. בשונה מפייגלין, המצע שלנו הוא ריאלי – יעדים ברי השגה”

על תקנות השקיפות על ההסתדרות;
“משכתי אלי ממשרד הפנים את האגודות העות’מניות, נוסחו תקנות חדשניות שיחייבו את האגודות לחשוף דוחות כספיים, משכורות 5 הבכירים ואת הנכסים. הנוסח הסופי הופץ להערות הציבור ומיד כשיסתיים המועד – אחתום עליהן”.

מדוע ‘הימין החדש’ מסתפק בשינוי ‘בנקודות’ – מעריצות של שליש לעריצות של חצי מהעובדים, במקום לבטל לחלוטין את היכולת של ההסתדרות לכפות ייצוג?
“זה אכן נראה כפתרון הראוי ואני מוכנה לקחת את זה על עצמי כאתגר ולהוביל זאת בקדנציה הבאה, אני מבקשת גם מהפעילים באולם שיסייעו לי להילחם בליכוד ולעשות את זה”.

על ריסון כוח ועדי העובדים;
“הייתה הזדמנות להשיג פסיקה להגביל את כוח הוועדים מול חברת החשמל. עבדתי אז יחד עם היועמש שמאוד דחף לעתור לבגצ. אבל בסוף ראש הממשלה ושר האוצר החליטו לוותר. המלצת הדרג המקצועי ובגיבוי מלא שלי הייתה לעתור לבגצ“.

חברת כנסת הגב' איילת שקד בכנס "כנס החירות ה- 6" | צילום: ניר כפרי | עיבוד צילום: שולי סונגו
הגב’ איילת שקד

על הטענה, כי לובי החקלאות’ יצר שוק סגור;
“היום אין כמעט לובי חקלאי ואין להם כמעט ייצוג בכנסת. אני רואה בחקלאות ערך, זה לא רק ענף כלכלי, זה הביטחון התזונתי שלנו ואם הם לא יחזיקו את הקרקע אנחנו נאבד את אדמות הלאום.

יחד עם זאת, צריך לעשות רפורמות שפותחות את שוק החקלאות ומעודדות תחרות. צריך לעשות זאת ובמקביל להטיב עם החקלאים ברפורמות אחרות. לעודד תחרות מבלי למוטט את הענף”.

על הטענה, כי ‘רשות התחרות למעשה “מנהלת” את העסקאות הגדולות במשק;

“השר אלי כהן, העביר בחודשים האחרונים חוק דרקוני שמעניק כוח רב מדי לממונה. חלק מהסעיפים בחוק הזה צריך לבטל, ואני אנסה לשנות את זה. צריך לתת למגזר העסקי לפרוח ולהפסיק ללפות אותו ברגולציה, אחת הסביבות שההייטק פורח היא העובדה שהממשלה לא מתערבת ולא בוחשת”.

█ אודות התנועה הליברלית החדשה ומרכז איין ראנד ישראל

6 ימים לפני הבחירות, התקבצו האנשים והארגונים הפועלים לקידום החירות האישית והכלכלית בישראל, ב’כנס החירות השישי של התנועה הליברלית החדשה’ ומרכז איין ראנד ישראל.

החברה הישראלית, ניצבת בפני אתגרים גדולים ומורכבים בתחומי הביטחון, הכלכלה והחברה והתפיסה הרווחת, כי ניתן לענות על כל האתגרים הללו על ידי שליטה, חקיקה ואסדרה של חיי החברה והאזרחים מעלה דאגה עמוקה וחשש גדול לחירותו של היחיד ולמרקם החיים בישראל.

חברה מודרנית, ליברלית ותוססת תלויה בחופש הביטוי והעיתונות, חופש התנועה, חופש המחשבה והאמונה, חופש ההתאגדות וחירותו של האדם משרירות ליבו של הממשל כל עוד לא פגע בגופו או ברכושו של אחר.

תפקידה של הממשלה הוא לשמור על חירות אזרחיה, על מנת שיוכלו לחיות את חייהם באופן חופשי, ללא חשש מאלימות ומכפייה, מצד הממשלה או מצד אזרחים אחרים.

הכנס מביא את מיטב הדוברים, החוקרים, העיתונאים, הפוליטיקאים ואנשי העסקים העוסקים בנושא אלו בחיי היום יום בין אם מתוך אידאולוגיה ובין אם מתוך ההכרח קיומי של החיים בישראל.

כנס החירות ה-6” של התנועה הליברלית החדשה ומרכז איין ראנד ישראל, מהווה מקום מפגש לקהילה הליברלית בישראל המרכזת לתוכה גוונים רבים בקשת הדעות הפוליטיות.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן