בילוי נעים | אתר התרבות של ישראל נגישות כאן ישראל

איוונטים לא הקצו מושבים לזוג הגבר מתנייד בכיסא גלגלים

חברת איוונטים (חברת הכרטיסים האלקטרונית), הדרן ו’היכל התרבות’ נתבעו, על ידי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, כי לא הקצו מושב רגיל בצמוד למושב מותאם לבני הזוג שאחד מהם מתנייד ב-כיסא גלגלים. על מנת שבני הזוג, יוכלו לשבת יחדיו, הציע הנכה, שהוא ישב במושב מותאם ובת זוגתו, תשב לידו ב... כיסא פלסטיק. הצעה זו, נדחתה על ידי הנתבעים.
0
0
גבר בכיסא גלגלים וחברתו במופע | היכל התרבות, צילום: ויקיפדיה, הדמייה | עיבוד: שולי סונגו©
גבר בכיסא גלגלים וחברתו במופע | היכל התרבות, צילום: ויקיפדיה, הדמייה | עיבוד: שולי סונגו©

תביעת פיצויים נגד חברת איוונטים (חברת הכרטיסים האלקטרונית), הדרן ו’היכל התרבות’ הוגשה היום (רביעי, כ”ה כסלו תשע”ח) על כך שלא הקצו מושב רגיל בצמוד למושב מותאם לבני הזוג שאחד מהם מתנייד ב-כיסא גלגלים. התביעה הוגשה על ידי נציבות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות במשרד המשפטים, באמצעות עורכת דין לילך אברוך, הגישה לבית משפט השלום בעיר ירושלים.

 ■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל נגישות-נט‘ בפייסבוק‘ או בטוויטר.

אילן זינגר, אדם המתנייד באמצעות כיסא גלגלים ובת זוגתו, מיכל, הזמינו מ‘חברת איוונטים’ כרטיס למושב מותאם וכרטיס רגיל הצמוד אליו, למופע של ‘אלביס’ שהופק על ידי “הדרן” והתקיים ב‘היכל התרבות’ על שם צ’ארלס ברונפמן שהוא אולם הקונצרטים העיקרי של העיר תל אביב-יפו ובנוסף לקונצרטים מוצגים בו לעתים מחזות זמר, מופעים ונערכים בו אף כנסים.

לאחר הזמנת הכרטיסים, ווידאו טלפונית וכן במעמד קבלת הכרטיסים, כי אכן המדובר ב’כרטיס למושב מותאם’ וכן כרטיס רגיל הצמוד אליו, ונענו על ידי נציגי חברת איוונטים בחיוב.

במועד המופע, עם כניסתם אל היכל התרבות, גילו בני הזוג, כי הכרטיסים אינם ב‘אזור הנגיש’ וכי הם ייאלצו לשבת בנפרד במהלך כל המופע שאורכו כשעה וחצי.

על מנת שבני הזוג, יוכלו לשבת יחדיו, הציע הנכה מר זינגר, בלית ברירה, שהוא ישב במושב מותאם ובת זוגתו, הגב’ מיכל, תשב לידו ב… כיסא פלסטיק. הצעה זו, נדחתה על ידי הנתבעים, בטענה, כי אין ברשותם כסאות פלסטיק.

█ התקנות, קובעות, כי לפחות מחצית מן המקומות המיוחדים לאנשים עם מוגבלות במקום, יהיו צמודים למקום ישיבה רגיל

בסופו של דבר, ישבו בני הזוג זינגר בנפרד לאורך כל ההופעה. בני הזוג לא הצליחו ליהנות מהמופע גם בשל העובדה, כי נאלצו לשבת בנפרד וגם בשל הקושי האמיתי שהיה בידי מיכל לסייע לבן זוגה אילן, בשל מוגבלותו במהלך כל המופע.

Eventim Israel היא חלק מחברה בינלאומית המחזיקה בנתח שוק הכרטיסים הגדול בכל אירופה החברה בישראל היא מספר 21 בין חברות הבת של חברת האם הגרמנית והיא מתמחה במכירת כרטיסים אלקטרוניים להופעות, אירועי תרבות וספורט.

הטכנולוגיה והפלטפורמה השיווקית שהיא מציעה, לדבריה, הופכות את החברה ממשרד כרטיסים למעין כלשונה “ישות אחת” שמספקת ללקוח ולמפיקים דרך טובה יותר להביא הופעות וליהנות מהן גם יחד.

דוברת היחידות המקצועיות של משרד המשפטים, עורכת דין עדי שמחוביץ–גליקמן, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; תקנות שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות (התאמות נגישות לשירות) התשע”ג – 2013, מפרטות את התאמות הנגישות הנדרשות באירועים בפני קהל.

בין היתר קובעות התקנות, כי לפחות מחצית מן המקומות המיוחדים לאנשים עם מוגבלות במקום יהיו צמודים למקום ישיבה רגיל. כמו כן, קובעות התקנות, כי על גוף המספק שירות כגון; אספקת כרטיסים / הפקת אירועים וכיוצא באלה לקבוע נהלים שיבטיחו את מתן השירות לאנשים עם מוגבלות באופן שוויוני וברמת נוחות, איכות ובטיחות כפי שניתנת לכלל הציבור.

אל תביעת הנכה זינגר נגד חברת איוונטים | Eventim Israel.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן