חדשות חדשות עסקים מבזקים חדשות ‘כאן ישראל’ מסחר | תעשייה עובדים | תעסוקה | כוח אדם

איגוד לשכות המסחר למר נתניהו: הסגר על המגזר העסקי חסר הגיון

נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין; "המגזר העסקי נמצא בנקודת האל חזור. הקורונה, כאן, אך אין זה אומר שאי אפשר להתמודד מבלי להרוס את הכלכלה ובתוך כך לחסל את המגזר העסקי. תועלתו של הסגר על המגזר העסקי, זעומה מול הנזק האדיר..." ◄ המגזר העסקי, יהיה נכון לחבק תנאים הגיוניים של תו סגול.
1
0
עורך דין אוריאל לין נשיא איגוד לשכות המסחר ברקע: גרף כלכלי נופל מול דגל ישראל בימי מגיפת הקורונה עיבוד: שולי סונגו ©
עורך דין אוריאל לין

“יש להפחית מיידית הסגר עקב מגיפת קורונה | Covid-19, זאת כבר בתחילת השבוע הבא, עם תום החגים” – כך פנה היום (יום רביעי י”ט בתשרי התשפ”א) בהצעה להפחתה מיידית של הסגר מראש הממשלה, מר בנימין נתניהו, נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין אוריאל לין באיגרת מיוחדת.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראלכאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

לטענת נשיא איגוד לשכות המסחר, עורך דין לין; “המגזר העסקי, נמצא במצב חירום. המשך הסגר, ימוטט את המשק. מספר ‘דורשי העבודה‘ הולך וגדל. אפשר להמשיך לקיים חיים עסקיים, לצד ה’קורונה‘, במגבלות ובזהירות הנדרשת”.

ממידע המגיע מן השטח, עולה, כי הפגיעה ב’מגזר המסחר‘ היא אנוּשה והרסנית. ההצעה מבוססת על שלושה עקרונות;

  1. ביטול מגבלת מספר העובדים בשירותים שמוגדרים בתקנות כשירותים חיוניים;
  2. ביטול מוחלט של האיסור על פעילות עסקים, שאין בהם קבלת קהל;
  3. בעוד 5 ימים מתום החג לאפשר פעילות עסקית גם בעסקים המקבלים קהל בכפוף לעמידה בתנאי התו הסגול והתחייבות המעסיקים;

על פי המצב החוקי, הקיים היום, אין לאפשר הגעה של עובדים למקומות העבודה, אלא על פי רשימה של חריגים, שאחד מהם הוא מה שמוגדר בתקנות כשירות חיוני.

השאיפה למנוע התקהלויות מובנת וברורה. מה שלא ברור הוא מדוע אוסרים הגעה לעבודה במקומות עבודה שאינם מקבלים קהל. כך למשל, לא כל חברות ההייטק

בישראל עומדות בקריטריונים של חוק עידוד השקעות הון ונכנסות לחריג. מדוע למנוע מהן ומכל עסק שלא מקבל קהל, לעבוד? זהו נזק לאומי חמור שאין בצידו תועלת.

חשוב להדגיש, שגם במסגרת אותם עסקים שהוגדרו בתקנות ככאלו המהווים שירות חיוני, יכולים להגיע פיזית למקום העבודה, רק אלו שהם חיוניים לשם אספקת המוצר או השירות.

יש הכרח לבטל לחלוטין את מגבלת כמות העובדים שיכולה להגיע בו זמנית למקום העבודה בכל עסק שהוגדר בתקנות כשירות חיוני.

המגבלות החמורות בתקופת החגים, אוסרות פעילות מסחרית פרונטאלית כמעט כליל, למעט חריגים מצומצמים ובהם; רשתות מזון ופארמים. כל פעילות מסחרית פרונטאלית אחרת, שכרוכה בה קבלת קהל, נאסרה.

התקנות, אפשרו פעילות מסחרית קמעונאית רק באמצעות משלוחים, לא בדרך של הגעה פיזית לחנות.

איגוד לשכות המסחר: להודיע על כך שכלל עסקי המסחר, יוכלו להיפתח פיזית את עסקים וזאת בכפוף לעמידה קפדנית בתנאי התו הסגול

חשוב להבין שלא כל העסקים, בטח לא הקטנים והבינוניים הם בעלי יכולת להקים מערך של משלוחים, בין אם טלפוני ובין אם אינטרנטי. עבור עסקים רבים אלו, האיסור על הפתיחה הפיזית של החנות – משמעה; סגירת העסק. כל יום שעובר תחת המגבלות מגדיל את הנזקים של אותם עסקים.

ראש הממשלה, נתניהו, ברקע: דגל ישראל
ראש הממשלה, נתניהו

רבים מהם כבר לא יחזרו לפעול. לאחר חגי תשרי, בעוד 5 ימים, יש להודיע על כך שכלל עסקי המסחר, יוכלו להיפתח פיזית את עסקים וזאת בכפוף לעמידה קפדנית בתנאי התו הסגול. יש להודיע על כך, כבר היום ולא להשתהות על מנת לאפשר למגזר העסקי להיערך.

מטעם אגף דוברות והסברה של איגוד לשכות המסחר ארגון העסקים הגדול בישראל, מסרה הגב’ יעל סנקין, לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי במסמך שהוציאה נשיאות המעסיקים והעסקים בישראל, בה חבר איגוד לשכות המסחר, לקח על עצמו המגזר העסקי, התחייבויות מרחיקות לכת בעמידה קפדנית על תנאי היגיינה, כמו; חיטוי, סניטציה וניקיון; ריחוק פיסי בין לקוחות שמבקרים בעסק;

תפוסה מרבית של לקוחות שיכולים להימצא בו זמנית בעסק; נוהל מפורט העוסק בהתמודדות עם מקרים בהם אובחן עובד כנשא ו/או חולה קורונה ועוד מגבלות, שיש בהן כדי להגיע לאיזון הראוי של פעילות עסקית ב”שגרת קורונה“. המגזר העסקי, יהיה נכון לחבק תנאים הגיוניים של תו סגול.

המגזר העסקי, נמצא בנקודת האל-חזור. הקורונה, כאן אך אין זה אומר שאי אפשר להתמודד מבלי להרוס את הכלכלה ולחסל את המגזר העסקי.

במשך מספר שבועות, הופעלו כלים חריפים וחריגים, אבל עתה, עם תום חגי תשרי, הכרח המציאות הוא להגביר את היקף הפעילות העסקית באופן אחראי.

קבלת הצעתנו, תרחיב את הפעילות העסקית, תשיב עובדים למעגל העבודה ותסייע לשיקום המשק. הפעילות העסקית, חייבת להימשך”.

אל מכתב לראש הממשלה – שחרור המגזר העסקי מהגבלות הסגר.

אל נוהל המשכיות עסקית – נשיאות המעסיקים והעסקים – 7.10.

1
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן