חדשות כאן ישראל כסף מדבר פסיכולוגיה

אומץ: לסגן שר הבריאות לאן נעלמו מיליארד ₪ למערך הפסיכיאטרי

תנועת אומ״ץ העמותה הפועלת בישראל ונאבקת נגד הקשר ההדדי בין הון ושלטון, נגד השחיתות ולמען שוויון הכול בפני החוק, מבקשת להגן על האינטרס הציבורי ומנהל תקין, מבקשת לברר ולחקור בדחיפות היעלמותם של מיליארד השקלים שהועברו, לכאורה, למערך הפסיכיאטרי של בתי החולים ברחבי ישראל; "לאן נעלם הכסף וזאת על מנת לשקול המשך את צעדי התנועה בעניין. לא יתכן שהכסף, יעלם כך סתם!".
0
0
סגן שר הבריאות מר יעקב ליצמן ברקע: שקלים ולוגו של תנועת אומץ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
סגן שר הבריאות יעקב ליצמן

תנועת אומ״ץ, בראשות מר פנחס (פליצ׳ה) פלד, פנתה היום (יום שלישי, כ”ט בסיון התשע”ט) בדחיפות אל סגן שר הבריאות מר יעקב ליצמן בבקשה לחקור את היעלמותם של מיליארד השקלים שהועברו, לכאורה, ל’מערך הפסיכיאטרי של בתי החולים’ ברחבי מדינת ישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

אומץ, טוענת, כי בקשתה מתבססת על דברי שר האוצר חבר כנסת משה כחלון בראיון שנתן לעיתון ״ישראל היום״ בתאריך 19.3.2019, שם צוטט השר כחלון; ״הכסף לא הגיע ליעדו ונעלם בדרך… העברתי את הסכום אל מנכל משרד הבריאות אבל תהרגו אותי, אינני יודע לאן הלך הכסף…״.

בתנועת אומ״ץ, בראשות היושב ראש מר פלד, טוענים, כי; “אין הדעת סובלת שכספי ציבור שהועברו ממנכל משרד האוצר למשרד הבריאות, אבדו בדרך ומקום קבורתם לא נודע עד עצם היום הזה…”.

יושב ראש תנועת אומ״ץ, מר פליצ׳ה (פנחס) פלד | עיבוד: שולי סונגו
פליצ׳ה (פנחס) פלד

הבקשה הדחופה של תנועת אומץ מושתתת על העובדה שמדובר בכספי משלם המסים המיועדים למטרה ציבורית מובהקת בתחום הסובל מהזנחה כללית חמורה במשך שנים וגורם סבל איום לאנשים שזקוקים ל’שירותי המערך הפסיכיאטרי‘ מזה שנים.

שיקום פסיכיאטרי, הידוע גם כשיקום פסיכו-סוציאלי, הוא שיקום העוסק במתן עזרה לאנשים המתמודדים עם מוגבלויות הנובעות מהפרעה נפשית, במטרה לאפשר תפקוד רציף בחייהם ורווחה נפשית, למרות המוגבלויות.

הזכאים לשירותים המוענקים על פי חוק שיקום נכי נפש בקהילה, הם אנשים שמלאו להם 18 שנה לפחות, המתמודדים עם מוגבלות פסיכיאטרית, שהופנו על ידי פסיכיאטר לוועדת שיקום אזורית, וזו אישרה את זכאותם.

ועדת השיקום האזורית, רשאית לאשר סיוע שיקומי לנפגע הנפש בתחום או במספר תחומים.

‘אומץ’ מבקשת לברר בדחיפות לאן נעלם הכסף וזאת על מנת לשקול המשך את צעדיה

קביעת מדיניות בריאות הנפש ויישומה במערך הארגוני והטיפולי בכל רצף השירותים (שיקום, אשפוז, … הנחייה ותיאום לפעילות הפסיכיאטרים האזוריים, המחוזיים והוועדות הפסיכיאטריות … רכישת שירותים מספקי חוץ בתחום בריאות הנפש (שיקום, אשפוז, אמבולטורי, התמכרויות וחירום).

דברי שר האוצר חבר כנסת כחלון, בראיון שנתן לעיתון ״ישראל היום״ נאמרו כבר לפני 3 חודשים וטרם נחשף לציבור הרחב, מה עלה בגורל מיליארד השקלים שיועדו למערך הפסיכיאטרי.

יועצת התקשורת הגב’מיכל אדר, מ-‘אדר-מדיה‘ סוכנות דיגיטל המסייעת לארגונים ומותגים בפרסום ברשת, יחסי צבור, ניהול מוניטין אישי ברשת וניהול תכנים, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים כי; “לכן, מבקשת ‘אומץ‘ לברר בדחיפות לאן נעלם הכסף וזאת על מנת לשקול המשך את צעדי התנועה בעניין חמור זה. לא יתכן שהכסף יעלם כך סתם!”.

תנועת אומ״ץאומ”ץ” (או “תנועת אומ”ץ“) היא עמותה הפועלת בישראל ונאבקת נגד הקשר ההדדי בין הון ושלטון, נגד השחיתות ולמען שוויון הכול בפני החוק, מבקשת להגן על האינטרס הציבורי ומנהל תקין.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן