חדשות כאן ישראל כנסת ישראל

אומץ: יש לחקור נתניהו והצוללות ומעורבות גנץ בחב’ המימד החמישי

תנועה אומ״ץ אל ראש הממשלה בנימין נתניהו; "עד היום, לא נעשתה כל פניה על ידך אל היועץ המשפטי לממשלה לבחון אם לבני גנץ, יש קשר כלשהו וחשד לאי סדרים בנושא חב' 'המימד החמישי' ולפתוח בחקירה בנדון והדבר תמוה בפני עצמו" ◄באומץ, ממתינים לתגובתם של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ, על מנת שתנועת אומץ תשקול את צעדיה, כולל עתירה לבגץ. יצוין, כי לתנועת אומץ, הגיעו חומרים חדשים השופכים אור על הצורך בפתיחת חקירה ב"פרשת הצוללות".
0
0
שר הביטחון מר בני גנץ, ראש הממשלה בנימין נתניהו ומר פליצ׳ה פלד יושב ראש תנועת אומץ | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
גנץ, נתניהו ו-פלד

הבחירות הסתיימו, הממשלה קמה והחיים עם הקורונה שבו מיד למסלולם, במצב עניינים שכזה אנשי תנועת אומץ (אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית) שבראשה עומד מר פליצ׳ה פלד ועמיתו עורך דין יצחק מינא, יושב ראש המועצה הציבורית שליד אומץ, פנו השבוע אל שר הביטחון מר בני גנץ בדרישה לחקור את נושא; ‘הצוללות’ ואת הקשר של ראש הממשלה מר בנימין נתניהו לבן דודו בעניין אחזקת מניות ומכירתן. אומץ, אף פנתה במקביל אל מר נתניהו בדרישה לחקור את התנהלותו ומעורבותו של גנץ בחברת ׳המימד החמישי׳.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.

ראשי התנועה, כותבים לבני גנץ; “במהלך החודשים טרם קיום הבחירות האחרונות, ביקשת מספר רב של פעמים, כי נושא הצוללות, הספינות והקשר של נתניהו עם בן דודו, תוך החזקת המניות ומכירתן, ייחקר על מנת לבחון את הקשר והחשדות שבין נתניהו לנושאים אלה, שכן אלה סוגיות חמורות ביותר בקנה מידה לאומי ובין לאומי“.

עוד מדגישים השניים, כי מאז ועד היום לאחר ממשלת האחדות שנוצרה בין “הליכוד” ו”כחול לבן” לא נעשתה כל פנייה מצד בני גנץ ליועץ המשפטי לממשלה, בבקשה לפתיחה בחקירה בעניין זה.

בתנועת אומץ, מבקשים ממר בני גנץ, להודיע האם בדעתו לפעול בנושא על מנת לשקול את המשך הצעדים המשפטיים מצד אומץ.

חשוב לציין שתנועת אומץ, הייתה הראשונה לחשוף את ‘פרשת הצוללות‘ ומלווה את הפרשה מתחילתה וכל פניותיה ליועץ המשפטי לממשלה, הוּשבו ריקם.

במקביל פנתה התנועה אל ראש הממשלה מר בנימין נתניהו בבקשה לחקור את התנהלותו של שר הביטחון מר בני גנץ בחברת התוכנה “המימד החמישי” שם שימש כיושב ראש החברה בעת התקשרות העסקית שהתקיימה בין משטרת ישראל לביצוע עסקת רכש שלא על פי הנהלים המקובלים.

על פי מבקר המדינה, נמצאו אי סדרים תמוהים, הפרשה עברה לבדיקת פרקליטות המדינה ובפברואר 2020, החליט ממלא מקום פרקליט המדינה, עורך דין דן אלדד, כי המשטרה תקיים חקירה פלילית בפרשה.

אומץ; ממתינים לתגובתם של ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון גנץ על מנת שתנועת אומץ תשקול את צעדיה, כולל עתירה לבגץ.

יושב ראש תנועת אומץ מר פלד ועורך דין יצחק מינא; “במהלך החודשים טרם קיום הבחירות האחרונות לכנסת, ביקשת ראש הממשלה, חזור ובקש מספר רב של פעמים, כי נושא המימד החמישי, ייחקר על מנת לבחון אם לגנץ יש קשר כלשהו וחשד לאי סדרים. (עותק הפרסומים בנושא זה, מצורפים למכתבנו זה לעיונך)”.

מאז ועד היום, לא נעשתה כל פניה על ידך אל היועץ המשפטי לממשלה לפתוח בחקירה בנדון והדבר תמוה בפני עצמו”.

עורך דין יצחק מינא, יושב ראש המועצה הציבורית של תנועת אומץ | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
יצחק מינא

עוד מציינים ראשי התנועה, כי במרץ 2019, פנתה תנועת אומץ אל היועץ המשפטי לממשלה דר’ אביחי מנדלבליט בבקשה לפתיחת חקירה פלילית נגד המפכל לשעבר רוני אלשיך ולבדיקת מכלול האירועים בעניין ההתקשרות בין משטרת ישראל וחברת ‘המימד החמישי’.

הפנייה נעשתה בעקבות דין וחשבון חמור של מבקר המדינה שהצביע על שחיתות לכאורה במחלקת הרכש של המשטרה.

בין שורת הנושאים, עלה מהדין וחשבון, לכאורה, כי לחב’ המימד החמישי, לא היה באותה עת, מוצר עובד בתחום הבינה המלאכותית וכן לא היה לה שנות ניסיון מספקות בתחום ולא נרשם אצלה ולו לקוח אחד משמעותי.

זאת ועוד; במהלך ההתקשרוּת, הוצגו, לכאורה על ידי אנשי ‘המימד החמישי’ נתוּנים שקריים, על מנת להכשיר את ההתקשרות בין “המימד החמישי” למשטרת ישראל“.

אשת התקשורת, יחסי הציבור ודוברת תנועת אומץ, הגב’ מיכל אדר, מוסיפה לאתר  ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ כי; “בתנועה, ממתינים לתגובתם של ראש הממשלה מר נתניהו ושר הביטחון מר גנץ על מנת שתנועת אומץ תשקול את צעדיה, כולל עתירה לבגץ.

יצוין, כי לתנועת אומץ, הגיעו חומרים חדשים השופכים אור על הצורך בפתיחת חקירה ב”פרשת הצוללות“.

תנועת אומ״ץ, אזרחים למען מנהל תקין וצדק חברתי ומשפטי, עומדת בראש המאבק בשחיתות השלטונית ופועלת למען הקניית ערכי המנהל התקין, טוהר המידות והדמוקרטיה. כמו כן פועלת תנועת אומץ למען צדק חברתי ומשפטי.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן