מסים פלילים

אבנר קופל הורשע בפרשת הפניקס במרמה וזיוף מסמכים

על מנת לעקוף הליכי גבייה אלה פעל איש העסקים אבנר קופל בשורת פעולות מרמה, לרבות זיוף מסמכים, על מנת להציגם לחברת הפניקס, כדי שיאפשרו את שחרור הכספים התפוסים אצלה ויאפשרו התחמקות מניכוי מס במקור בגובה של מיליוני שקלים. שותפו של קופל, ראובן עפרי, וכן חברת הפניקס, הורשעו זה מכבר בעבירות מס.
0
0
איש העסקים אבנר קופל הורשע בפרשת חב' הפניקס בבית המשפט המחוזי בתל אביב
איש העסקים אבנר קופל, הורשע ב’פרשת חברת הפניקס’ בבית המשפט המחוזי בתל אביב

בית משפט השלום בעיר תל אביב (כב’ השופטת אמיר) הרשיע היום שני, ג’ בשבט תשע”ז) את איש העסקים אבנר קופל, על פי הודאתו בכתב האישום המקורי שהוגש כנגדו, בעבירות קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, זיוף בנסיבות מחמירות, שימוש במרמה ערמה ותחבולה בכוונה להתחמק ממס ועבירות נוספות.

רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן נעיםבפייסבוקאו בטוויטר.

כזכור, על פי כתב האישום לקופל ולחברה בבעלותו ‘רב אור’ הצטברו חובות במיליוני שקלים לרשות המסים, אשר נקטה כנגדם הליכי גבייה בגין חובות אלו. במסגרת הליכי גבייה, החל משנת 2005, עיקלה רשות המסים כספים אשר הגיעו לקופל וחברת “רב אור” מחברת “הפניקס” וכן בוטל הפטור מניכוי מס במקור שהיה לחברה.

על מנת לעקוף הליכי גבייה אלה פעל קופל בשורת פעולות מרמה, לרבות זיוף מסמכים, על מנת להציגם לחברת הפניקס, כדי שיאפשרו את שחרור הכספים התפוסים אצלה, ויאפשרו התחמקות מניכוי מס במקור בגובה של מיליוני שקלים.

דוברת מחוז מרכז של משרד המשפטים עורכת הדין רוני ליבנה, מסרה לפורטל כאן נעים | kan-naim | אתר האינטרנט של כל המדינה, כי; יצוין, כי שותפו של קופל, ראובן עפרי, וכן חברת הפניקס, הורשעו זה מכבר בעבירות מס.

מ-פרקליטות מחוז תל אביב  (מיסוי וכלכלה) נמסר, כי: “לאחר סיום שלב ההוכחות בתיק, הרשיע בית המשפט היום (ב’) את אבנר קופל, על פי הודאתו בכתב האישום המקורי שהוגש כנגדו, במסגרת פרשת המרמה בחברת הפניקס. מדובר בפרשה מתוחכמת של מרמה והעלמות מס בהיקפים ניכרים, ביוזמתו ובהובלתו של קופל.

במשך שנים שיכלל קופל, דרכי מרמה שכללו, בין היתר, רישום כוזב, המחאות זכות בדויות פיקטיביות וריקות מתוכן, רישום כוזב בספרים, זיוף מסמכים, הצהרות בדויות לרשות המסים ועוד.

פעולות המרמה נצבעו והוצגו כחלק מפעילות עסקית לגיטימית של קופל, חברה בבעלותו, של שותפו העסקי ושל חברת הפניקס. פרשה זו מעידה, כי גם נאשמים הפועלים בדרכים עקלקלות ונוהגים בתחכום בכדי להסוות את פעולותיהם מפני הרשויות, מובאים לדין ומורשעים על ידי בית המשפט“.

את התיק מנהלות עורכת הדין שרון כהנא עורכת הדין קרן צבירן-לצטר ועורכת הדין דנה נקר –מונצ’וק מטעם פרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה). התיק נחקר על ידי פקיד שומה חקירות תל אביב ברשות המסים.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן