חקלאות ישראל יום האבוקדו הבינלאומי פירות

אֲבוֹקָדוֹ, נפתחה עונת הזהב הירוק, כל מה שרצית לדעת על הפרי

היום (יום ג') לרגל פתיחת העונה הרשמית של "הזהב הירוק" הלא הוא אֲבוֹקָדוֹ (עם הזן הנקרא; "גליל"), קבלו עשרה דברים שלא ידעתם וכדאי לדעת על פרי האבוקדו מפי מנכל גליל שוק מקומי מ"קבוצת מילואות" מר יפתח אורטל. הידעת, כי; בשלות האבוקדו נמדדת באחוזי השומן שבפרי. הידעת, כי; אם קניתם אבוקדו שהוא עדיין קשה למגע ומאכל, ניתן לעטוף אותו בשקית נייר ביחד עם; תפוח, אגס או בננה, הפולטים גז טבעי שנקרא; אתילן, המזרז את הבשלת האבוקדו.
0
0
יפתח אורטל, מנכל "גליל שוק מקומי" מ'קבוצת מילואות' ברקע: אבוקדו גליל - מסוג ישראלי | צילום: מילופרי | עיבוד צילום ממחושב: שולי סונגו©
יפתח אורטל, אבוקדו גליל

אוהבים אבוקדו? יש לנו חדשות בשבילכם, היום (יום שלישי, י”ט באב התשע”ט, ה- 20.8) נפתחת רשמית העונה של ‘הזהב הירוק’. על פי ויקיפדיה, אֲבוֹקָדוֹ, הוא פרי סובטרופי ירוק-עד ממשפחת העריים ויש לו לפחות כ-15 זנים. האבוקדו, החל להגיע לרחבי העולם ממרכז אמריקה, משם הפיצו אותו הספרדים, בתחילה לאמריקה הדרומית ובהמשך לאפריקה וגם לחלקים מאסיה. מפתיע אבל אל ארצות הברית, הגיע האבוקדו, רק בתחילת המאה ה-20.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

תשלובת מילואות, הינה מערכת כלכלית המנהלת תאגידים ומפעלים באיזור הגליל המערבי. היא נוסדה בשנת 1960 כזרוע התעשייתית של ארגון הקניות “משקי המפרץ” שקם ב-1948.

בסיס הרעיון היה להקים מפעלים שיעבדו וישווקו את התוצרת החקלאית של האיזור במשותף. חברי הקיבוצים בגליל המערבי, שעיסוקם העיקרי היה ענפי החקלאות, הבינו שרק ביחד יצליחו לשגשג ולגדול, כך הוקם ארגון כלכלי-חברתי, קואופרטיבי שנותן פתרונות מעודכנים לצרכים המשתנים של המשק החקלאי בגליל המערבי.

בעלי מילואות, הם; 23 קיבוצים ו-2 מושבים שיתופיים בגליל המערבי. מילואות ומפעליה משתרעים על-פני כ-330 דונם בשלושה אזורי תעשייה בגליל המערבי.

ליבת העסקים  שימור ופיתוח חקלאות רווחית. החברה עוסקת בפיתוח, עיבוד ושיווק תוצרת חקלאית, בעיקר מזון, מאזור הגליל המערבי.

באספקת שירותים ותשומות למשק החקלאי יחד עם פיתוח פלטפורמות ושותפויות באזור, לשליטה מלאה בשרשרת הערך.  וכן בניהול ופיתוח אזורי התעשייה שבבעלותה. מחזור המכירות  כ-2  מיליארד ₪ בשנה.

ב- מילואות, כ-1200 עובדי מילואות ומפעליה באים בעיקר מאיזור הגליל, מכל המגזרים, ובהם גברים ונשים, יהודים, ערבים, דרוזים, צ’רקסים, העובדים ביחד בכל הרמות והתפקידים.

הידעת, כי; אם תרצו לשמור על טריות האבוקדו במקרר לאחר שכבר פתחתם אותו, השתמשו במיץ לימון על מנת למנוע השחרתו.

משרד יחסי ציבור ‘אופיר שפיגל תקשורת וקשרי ממשל‘ באמצעות הגב’ אלה דגן, יועצת תקשורת, מסר לאתר כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ בפייסבוק כי מנכל “גליל שוק מקומי” מ’קבוצת מילואות‘ מר יפתח אורטל, מספר על 10 דברים שכדאי לדעת על אבוקדו;

  • הידעת, כי; אבוקדו, חייב להיות מספיק זמן על העץ בשביל להיות בשל ומוכן לאכילה. בשלות האבוקדו נמדדת באחוזי השומן שבפרי.
  • הידעת, כי; לכל זן, יש את זמן ההבשלה שלו. רצוי להכיר את הזנים השונים ואת מועד הבשלתם ולצרוך כל זן בעתו.
  • הידעת, כי; עונת האבוקדו נפתחת רשמית בכל שנה ב-20 באוגוסט עם הזן הנקרא; “גליל“.
  • הידעת, כי; גליל” הוא זן ישראלי שפותח בארץ לפני כעשר שנים.
  • הידעת, כי; זנים נוספים הם; אטינגר המבשיל בסוף ספטמבר, האס המבשיל מתחילת נובמבר, פינקרטון (מנובמבר עד מרץ), ארד (דצמבר עד פברואר) ארדיט (מינואר עד סוף מרץ) וריד (מאמצע מרס עד אוגוסט).
  • הידעת, כי; אבוקדו בשל, יתרכך באופן שווה לכל אורכו. אם הוא רק מתכווץ ומתרכך בסמוך לעוקץ (מקום חיבורו של הפרי עם הענף) סימן שלא הגיע אל אחוזי השומן הרצויים לבשלותו.
  • הידעת, כי; מישוש האבוקדו, יכול לומר לנו רבות על מידת בשלותו. מפעילים לחץ קל מאוד של האצבעות על הקליפה ובודקים את רמת הרכות, שלא יהיה רך מדי ולא קשה מדי.
  • הידעת, כי; אם קניתם אבוקדו שהוא מוכן ובשל מבחינת אחוזי השומן (ממקור אמין, למשל עם תווית של הדחליל) אבל עדיין קשה למגע ומאכל, ניתן לעטוף אותו בשקית נייר ביחד עם; תפוח, אגס או בננה, הפולטים גז טבעי שנקרא; אתילן, המזרז את הבשלת האבוקדו.
  • הידעת, כי; אם תרצו לשמור על טריות האבוקדו במקרר לאחר שכבר פתחתם אותו, השתמשו במיץ לימון על מנת למנוע השחרתו. החומצה הסיטרית שבלימון היא נוגדת חמצון המאטה את תהליך ההשחמה של הפרי.
  • ולסיום, הידעת, כי; אבוקדו מכיל כמויות גבוהות של שומן חד בלתי רווי, המסייע בהורדת כולסטרול וטריגליצרידים בדם ובצמצום הסיכון למחלות לב ולשבץ.

לכן, מומלץ להשתמש בו גם בבישול ובאפייה כתחליף לחמאה.

בתיאבון!

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן