
רפורמת החשמל שהושקה ביולי אשתקד על ידי שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן, וחברת ‘נגה’, ממשיכה לצבור תאוצה.
■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו אל ’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות הוותיק של כל המדינה’ ב’פייסבוק’ או ב’טוויטר’.
הרפורמה, המוגדרת כגדולה ביותר במשק מאז רפורמת הסלולר, שוברת את מונופול חברת החשמל ומאפשרת לראשונה לכל צרכן בישראל לבחור ספק חשמל פרטי.
█ מעיקר הרפורמה: חיסכון ישיר בחשבון
המהלך פתח את המשק לתחרות ומאפשר לכל צרכן לעבור מחברת החשמל לאחד מהספקים הפרטיים וליהנות מהנחה מובטחת של 7% עד 20% במחיר החשמל.
חיסכון זה, מתורגם למאות ואף אלפי שקלים בשנה לכל משק בית, בהתאם להצעות המספקים, אופי השימוש ושעות צריכת החשמל.
█ נתוני אוקטובר: הציבור מצביע ברגליים
באוקטובר לבדו הגישו מעל 20,000 בתי אב ועסקים בקשות ניוד לספקים פרטיים. (מתוכם 10,152 בעלי מונה ביתי בסיסי, 8,248 בעלי מונה ביתי חכם, ו-1,770 בעלי מונה עסקי חכם).
בכך, הגיע המספר הכולל של העוברים לכ-330,000 בתי אב ועסקים – שהם יותר ממיליון וחצי אזרחים שכבר נהנים מחשמל במחיר מוזל ומהתחרות בשוק.
█ שר האנרגיה והתשתיות, אלי כהן; “שוברים את המונופול”
“המספרים מדברים בעד עצמם”, מסר השר אלי כהן והוסיף; “זו הרפורמה הגדולה ביותר במשק מאז רפורמת הסלולר, שחוסכת מאות ואלפי שקלים בחודש לכל משפחה.
אנחנו “שוברים” את מונופול חברת החשמל ופותחים את משק החשמל ל-תחרות.”
השר כהן, בירך את מיליון וחצי הלקוחות שהצטרפו וקרא לשאר אזרחי ישראל; “גם אני עברתי לספק פרטי. תשוו, תעברו ותחסכו“.
█ הצעדים הבאים להגברת התחרות
חברת ‘נגה‘ המנהלת את משק החשמל בישראל, פועלת יחד עם משרד האנרגיה ורשות החשמל להסרת חסמים נוספים.
בין היתר, אושרה הגדלת היצע החשמל באלפי מגה וואטים נוספים עבור החברות הפרטיות.
בנוסף, מתוכנן לקצר את זמן המעבר בין החברות ל-7 ימים בלבד (במקום 14 ימים כיום), לצד צעדים נוספים שיקלו על הליך הניוד.










