קולנוע נעים

מדעי החלום: סרט רומנטי The Science of Sleep

0
0

צלם: ג’ון-לואיס בומפויינט; תסריטאי: מישל גונדרי; עורך: ז’ולייט וולפלינג; מעצב אומנותי: פייר פל ■ הבמאי גונדרי; אפילו אם אני הולך בכיוונים שונים, סטפן הוא לגמרי פרספקטיבה מסוימת שלי. אבל זה לא רק הוא, אני נמצא גם בדמויות אחרות
מדעי החלום: סרט רומנטי The Science of Sleep
סרט רומנטי חדש בקולנוע: מדעי החלום The Science of Sleep

מדעי החלום The Science of Sleep היא קומדיה פנטסטית שנונה ומרתקת שכתב וביים זוכה האוסקר מישל גונדרי, אשר כהמשך טבעי ל”שמש נצחית בראש צלול” לוקח צעד קדימה את הנושא המסקרן והאהוב עליו – עולם החלומות… סטפן (גאל גרסיה ברנאל) הוא צעיר ביישן ומסוגר הגר בדירה קטנטנה בפריז ועובד כמעצב גראפי, בעמדה שלא דורשת ממנו הרבה דמיון ומאמץ. כשסטפאני היפה (שרלוט גינצבורג) הופכת להיות השכנה ממול, הוא מתחיל לפתח רגשות כלפיה. כדי להתמודד עם רגשותיו הוא בורח לעולם החלומות, שם עובד דמיונו שעות נוספות.

לאט לאט ובאמצעות אימון עצמי הוא מתחיל לשלוט באירועים המתרחשים בתוך החלום. העניין הולך ומסתבך כאשר הדמויות מתוך החלום הולכות ומשתלטות גם על המציאות היומיומית שלו.

זהו סרט גאוני, הזוי ומפתיע על הגבול המטושטש והלא ברור שבין שני העולמות, עולם הדמיון ועולם המציאות.

שחקנים;

■ גאל גרסיה ברנאל (אנחל/חואן/זהארה)

ברנאל נולד במקסיקו להורים שחקנים, והתחיל את הקריירה שלו כילד בסרטים קצרים (ביניהם “De Tripas Corazon” (1998), שהיה מועמד לפרס האוסקר לסרט קצר) ובתוכניות טלויזיה.

העלילה מרתקת ומשעשעת בטשטוש שבין הדמיון למציאות

הוא המקסיקני הראשון שהתקבל ללימודים ב- Central School of Speech and Drama בלונדון וב-2005 השתתף בהפקה האנגלית של “חתונת הדמים” של לורקה.

ההכרה הבינלאומית של ברנאל הגיעה עם הסרט “אהבה נושכת” (שהיה מועמד לאוסקר על הסרט הזר הטוב ביותר ב-2000) והמשיכה עם “ואת אמא שלך גם” (2001) שעליו זכה בפרס בפסטיבל ונציה.

הוא שיחק גם ב”פשעו של האב אמארו” (2002), כצ’ה גווארה ב”דרום אמריקה באופנוע” (2004) של וולטר סאלס, ובסרטו של פדרו אלמודובר “חינוך רע” (2004). ברנאל משחק גם ב”בבל”, סרטו החדש של אלחנדרו גונזלס איניאריטו, שיצא בקרוב ב”לב”.

■ שרלוט גינזבורג

גינזבורג הופיעה לראשונה בגיל 12 בסרט “Paroles et Musique” לצידה של קתרין דנב ולאחר מכן שיחקה בסרט “L’Efrontee” של קלוד מילר. בגיל 12 היא הקליטה את השיר “Lemon Incest” עם אביה, הזמר המפורסם סרז’ גינזבורג, ובהמשך השתתפה בסרטו הפרובוקטיבי “Charlotte Forever” כשהיא מגלמת את בתו.

בין הסרטים שבהם השתתפה: “Kong Fu Master” של אנייס וארדה, (לצידה של אמה, השחקנית ג’ין בירקין), “עבריינית צעירה”, “השמש זורחת גם בלילה” (בבימוי האחים טאביאני), “תסלח לי שאני חיה” (ברטראן בלייה), “גן הבטון”, “אשתי השחקנית” (בבימויו של איואן אטאל) ועוד.

חשבתי שהחיים כבר בתלת-מימד

סרטה האמריקאי הראשון היה “21 גרם” של אלחנדרו גונזלס איניאריטו. השחקנית גינזבורג היא גם זמרת מצליחה, ובימים אלה יוצא אלבומה החדש “5:55” שהפיקו לה AIR (הד ארצי).

■ מיו-מיו

נולדה כסילבט הרי בפריז ולקחה לעצמה את שם הבמה “מיו מיו” (חתלתולה) כשהיתה בת 18. היא שיחקה בסרטיהם של טובי הבימאים, ביניהם לואי מאל, ברטנן בלייה, קלוד ברי, ג’וזף לוסי ופטריס לאקונט. בין סרטיה: “רבי יעקב”, “הפרחחים”, “חליפת ערב”, “נערת קריאה”, “חגיגה במאי”, “טנגו בלי אשתי”, “ז’רמינל” ו”ניקוי יבש”.

היא הייתה מועמדת 10 פעמים לפרס הסזאר וב-1980 זכתה בפרס השחקנית הטובה ביותר על משחקה ב”La Derobade”.
במאי

שיחה עם הבמאי מישל גונדרי

• שאלה: הסרטים, בוידיאו קליפים והפרסומות שלך נצפו ע”י מיליוני אנשים, ולמרות זאת, זהו הסרט הראשון שלך שמבוסס על תסריט שאתה כתבת. למה אתה חושב שזה לקח כל כך הרבה זמן?

תשובה: אני חושב שלא היה לי מספיק ביטחון… תמיד השמעתי את קולי לצד אנשים אחרים, אבל התחלתי להרגיש שאני צריך לשים יותר מעצמי שם.

אחת מהסיבות שבגללן רציתי לעשות את “מדעי החלום” הייתה כדי שלא אצטרך לבדוק את הרעיונות שלי ברמה האינטלקטואלית. כשאני עובד עם אנשים אחרים, אני חייב להשתמש במילים, וזה מגביל את הרעיונות שלי. אם אתה רוצה ליצור משהו, בתקווה שזה יגיע החוצה, אתה לא יכול לשאול כל הזמן שאלות. זה ייראה פרדוקסאלי, אבל העובדה שאני היחיד שמחליט – מאפשרת לי פחות שליטה על הדברים. אני רוצה שהאינסטינקטים שלי יהיו יותר בשליטה, ופחות האינטלקט. כך אני “איחשף” ליותר רעיונות, אימג’ים ומושגים בלי הצורך להצדיק אותם.

• ש: “מדעי החלום” הוא סרט מאוד אוטוביוגראפי. בין השאר, הוא אפילו צולם באותו בניין בפריז שגרת בו כשהייתה לך עבודה משעממת בחברת לוחות שנה.

ת: אני לוקח הרבה מהניסיון שלי. אפילו אם אני הולך בכיוונים שונים, סטפן הוא לגמרי פרספקטיבה מסוימת שלי. אבל זה לא רק הוא, אני נמצא גם בדמויות אחרות.

• ש: רבים מהאימג’ים בסרט הופיעו כבר בוידיאו קליפים שעשית.

ת: אולי זה היה בכלל ההיפך. הסיפור הזה התבשל אצלי בראש במשך תקופה ארוכה. אולי בוידיאו קליפים השתמשתי כבר בחומרים שרציתי שיהיו בסרט… הכול חלק ממני.

• ש: לסטפן יש את היצירתיות שלך, אבל הוא לא מצליח להשתמש בה בעולם האמיתי. גם אתה כזה?

ת: אני חושב שאמנים רבים מבזבזים הרבה זמן בפיתוח היכולות שלהם כדי לפצות על חוסר היכולת שלהם לפרוץ החוצה. אתה רוצה ליצור אובייקט שהוא באמצע, בינך ובין מישהו אחר, במקום לדבר החוצה ישירות. אתה רוצה שאנשים ישימו לב אליך, ובסוף אתה רוצה גם חברה לחיים.

עשיתי את “מדעי החלום” כדי שלא אצטרך לבדוק את הרעיונות שלי ברמה האינטלקטואלית

בעיקרון, כשאמנים כאלה מחפשים מישהו, הם בתחרות עם אלה שלא בזבזו זמן בלהיות אמנים. זה מה שקורה לסטפן. הוא עושה דברים נפלאים לסטפני, אבל הוא כל כך בתוך העולם שלו, שכשהוא מנסה להיות איתה – זה לא מצליח. יש לה שתי רגליים על הקרקע שגורמות לשיגעונות של סטפן להיראות חולניות. אפשר לראות את ההבדל ביניהם כשהוא אומר לה שהמשקפיים שלו מאפשרות לראות את העולם בתלת מימד, ואז היא אומרת “חשבתי שהחיים כבר בתלת-מימד”.

• ש: כשעשית את הסרט, תמיד ידעת מה היה אמור להיות חלום ומה היה אמור להיות מציאות?

ת: לפעמים זה לא ממש ברור בסרט, אבל אני תמיד ידעתי, בגלל שרוב החלומות בסרט – היו חלומות שלי. לפעמים בחיים האמיתיים יש קצת חלום: כמו בסצנה שהם זורקים צמר גפן וזה נתקע בתקרה כמו ענן. זהו רגע שהם חולקים. שניהם מעמידים פנים שהם רואים את

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן