קמפיין: אנשים. לא סמלים

עמותת נגישות ישראל - Access Israel, יוצאת בקמפיין מקורי רחב היקף / ארצי של עמותת נגישות ישראל יחד עם משרד הפרסום ליאו ברנט, למיגור תופעת עברייני חניות הנכים והעלאת המודעות לנושא. בין לילה, אלפי תמרורי חניות נכים ב-15 ערים, ובעשרות רבות של חניונים ומרכזי קניות בפריסה ארצית, הוחלפו בתמונות של 50 אנשים אמיתיים עם מוגבלות, המספרים את סיפוריהם האישיים.

נאומו של בצלאל סמוטריץ' מכנס התנועה לאיכות השלטון

במשך עשרות שנים המתח הרצוי בין הרשויות השונות לא התקיים. יותר נכון לומר – הוא התקיים אבל בכיוון אחד בלבד. הרשות השופטת איתגרה פעם אחר פעם את שתי חברותיה, ואולם היא עצמה לא אותגרה לרגע. אסור היה לגעת בה.

פורום כאן נעים

האם יש קשר בין פעילות תחנת הכוח בחדרה לבין מחלות נשימה בילדים?

האם יש קשר בין פעילות תחנת הכוח בחדרה לבין מחלות נשימה בילדים? העיתונאי אלי לוי חדשות ערוץ 10 מביא את הסיפור ושיחה עם מנהלת מחלקת ילדים במרכז הרפואי הלל יפה דר' עדי קליין.

הרב יובל הכהן אשרוב – מגלה איך לרזות בלי דיאטה

הרב יובל הכהן אשרוב - מגלה לנו את הסוד איך לרזות בלי דיאטה.

זן נדיר – טורפים

טורפים - טורפי העל של ישראל כפי שנלכדו בעדשה של משה אלפרט במשך שלושים שנה: מסעודתו של הנמר האחרון בעין-גדי ועד המרדף אחרי זאבי הגולן. במאי תסריטאי וקריין: יגאל מוסקו.

אמא ל-12 מוצאת זמן לאהבה חדשה

ילדות כואבת ובעל אלים לא הצליחו לנצח את ליאת ברששת, שמגדלת לבד את תריסר ילדיה. עכשיו, נגד כל הסיכויים היא ממציאה את עצמה מחדש עם עמוד פייסבוק מצליח והרצאות שהיא מעבירה, ואפילו מוצאת זמן לאהבה חדשה.

סטטיק ובן-אל תבורי עם הלהיט החדש

סטטיק ובן-אל תבורי, הצמד המוזיקלי הישראלי עם הקליפ-להיט הראשון החדש בשפה האנגלית. זו הגרסה האמריקאית ל"סלסולים" שיצאה לעולם 12.12.18.

מפעל הפיס

נגישות השירות למגבלה תקשורתית (גמגום)

אנדריי קגן, אדם מגמגם אשר עובד בעמותת נגישות ישראל, מספר על עצמו ונותן המלצות לאופן בו יש לתקשר עם אדם מגמגם.

מרק שעועית מהיר וקל להכנה בנוסח דרוזי מסורתי

מרק שעועית מהיר וקל להכנה בנוסח דרוזי מסורתי, שניתן לטבען, רוטב לאורז [ 40 דק' בישול] מתכונים נוספים ניתן למצוא באתר - http://druzecuisine.com/ מרק שעועית מהיר כתוספת לאורז לבן, מתכון דרוזי מסורתי קל להכנה שניתן לטבען, מתוך סודות המטבח הדרוזי.

נעים לעקוב אחרי

יום הכיפורים | Yom Kippur

הצום והדיאטה על פי שומרי משקל

הדיאטנית הראשית של שומרי משקל; "צום יום הכיפורים הוא הזדמנות מצוינת לכולנו להתעמת עם תחושת הרעב – תחושה שבעידן השפע רובנו לא מתמודדים איתה ■ לאחר יממה שבה המעיים לא פעלו, כדאי להפעילם בהדרגה. אכילת יתר מיד לאחר הצום עלולה לגרום להרגשה רעה.
הצום והדיאטה על פי שומרי משקל
הצום והדיאטה על פי שומרי משקל

פינטזתם לכפר בצום יום הכיפורים על כל ארוחות השחיתות של ראש השנה? תשכחו מזה. "מי שלא יאכל בצורה שקולה בארוחה המפסקת ובארוחת שבירת הצום, עוד יגלה שעלה במשקל", מזהירים ב"שומרי משקל" ומנדבים כמה עצות איך להיכנס ולצאת מהצום.

מי שחושב שצום יום הכיפורים הוא ההזדמנות להוריד את המשקל העודף שצבר בראש השנה טועה בגדול. ב"שומרי משקל" מדווחים, כי יום אחד של צום לא מצמצם היקפים ויש אפילו מי שעלולים בעקבות הצום אפילו לגלות שעלו במשקל, כיוון שהארוחות הגדולות לפני ואחרי משלימות את החסך הקלורי של הצום עצמו, בעוד שהיכולת של הגוף לנצל את האנרגיה של ארוחות גדולות – כלומר; לשרוף את הקלוריות – נמוכה יותר.

"רק אכילה מאוזנת ומתונה בארוחה המפסקת ובארוחה המסיימת את הצום, עם תכולה נמוכה של שומן וסוכר, תמנע עלייה במשקל", מסבירה ענבל קרקו, הדיאטנית הראשית של "שומרי משקל".

מצד שני, מבהירה קרקו, כי יום כיפור יכול לספק שיעור חשוב לכל מי שמנסה להפחית ממשקלו ולא מצליח.

קרקו: "צום יום הכיפורים הוא הזדמנות מצוינת לכולנו להתעמת עם תחושת הרעב – תחושה שבעידן השפע רובנו לא מתמודדים איתה.

אם אתם נלחמים ולא מצליחים לרדת במשקל, נסו בסוף הצום לנסות להבחין עד כמה הרעב שלכם הוא פיזי ועד כמה הוא נפשי. עד כמה אתם זקוקים לאוכל כדי למלא את ’החלל בבטן’ ועד כמה הוא נועד לפצות את עצמכם על האוכל שמנעתם מעצמכם.

"בכל מקרה, בסוף הצום אל תיגשו מיד לאוכל אלא שתו והרבה. תופתעו לגלות, שחלק גדול מתחושת הרעב הפיזית נגרמה פשוט מצמא. אם תאמצו את השתייה כמנה ראשונה בכל ארוחה גם להבא, תצליחו להגיע ליום הכיפורים הבא עם כמה קילוגרמים פחות".

איך נכנסים לצום?

ענבל קרקו, הדיאטנית הראשית של "שומרי משקל": "ביום הצום מומלץ לאכול מהבוקר ועד לארוחה המפסקת 3-4 ארוחות קטנות, שמכילות פחמימות מורכבות, כמו; לחם, קרקרים, אורז, ופסטה. מטרתן של הפחמימות המורכבות היא למלא את מאגר הפחמימות (גליקוגן) המצוי בכבד ובשרירים, שמספק לגוף את האנרגיה בשעות הראשונות של הצום.

"דוגמה לתפריט כזה; שלושה כריכים מלחם מחיטה מלאה עם ממרח כלשהו (גבינה, ביצה, טונה, טחינה, אבוקדו), בתוספת ירקות חיים.

"במהלך היום שלפני הצום חשוב לשתות לפחות 8-10 כוסות מים כדי להרוות את הגוף בנוזלים. מומלץ, להימנע ככל האפשר משתיית קפה, תה וקולה, כי המשקאות הללו מכילים חומרים משתנים, שגורמים לניקוז מוגבר של נוזלים מהגוף. בכלל, עדיף להפחית בקפאין כמה ימים לפני הצום.

כאבי ראש במהלך הצום הם תופעה אופיינית להפסקה פתאומית של צריכת קפאין אצל המכורים.

"הארוחה המפסקת אינה אמורה לכלול את כל הקלוריות שתמנעו מעצמכם ביום כיפור. אכילה מוגזמת בארוחה הזו תכביד, תעייף ולא תשפיע כלל על תחושת הרעב לקראת סוף הצום.

לכן מוטב לאכול ארוחה רגילה, או מעט גדולה מהרגיל. מומלץ לכלול בה; מרק או סלט, מנת בשר/דג או חלבון מהצומח (קטניות, סויה), תוספת פחמימה (אורז, אטריות וכו’) ומעט שומן.

השומן גורם להאטת קצב ריקון הקיבה ולכן סעודה המכילה גם שומנים מביאה להרגשת שובע מתמשכת. כדאי להקפיד על אוכל דל במלח ולא מתובל מדי, כדי לא לעורר צמא.

"הדרך להאריך את תחושת השובע היא בחירה בפחמימה הנכונה. ספגטי, אורז בשמטי, לחם דגנים עשיר בסיבים, בורגול, בטטה או קטניות (שעועית לבנה, עדשים וכו’) הם בחירה מוצלחת. הפחמימות שמכילים המזונות הללו נספגות בדם באיטיות, מה שמבטיח תחושת שובע ממושכת.

"לא מומלץ לאכול; תפוחי אדמה, לחם לבן, ממתקים ושתיה מתוקה, שמגבירים את הפרשת האינסולין לדם ובכך מקצרים את תחושת השובע. לקינוח אפשר לבחור בפרי, כמו; תפוח עץ, אגס או שזיף או אפילו חתיכת עוגה (רצוי מקמח מלא).

הפסיקו לאכול בנקודה שבה אתם חשים שיש לכם מקום לכמה כוסות מים, שירוו את הגוף לקראת יממה ללא נוזלים".

איך יוצאים מהצום

ענבל קרקו, הדיאטנית הראשית של "שומרי משקל": "לאחר יממה שבה המעיים לא פעלו, כדאי להפעילם בהדרגה. אכילת יתר מיד לאחר הצום עלולה לגרום להרגשה רעה.

"רצוי לשבור את הצום עם כוס אחת או שתיים של שתייה ממותקת – מיץ, תה או קפה. אפשר לאכול פרוסת לחם עם דבש או ריבה ופרי עשיר בסוכר כמו אבטיח, בננה או ענבים. המטרה העיקרית של המזונות הללו היא להרוות את הצמא, להפסיק את הרעב מהר ככל שאפשר ולעצור את החולשה – אבל לא להשביע.

"לאחר חצי שעה ניתן לאכול ארוחה מלאה. הימנעו ממזונות מטוגנים ועתירי שומן, שעלולים לגרום להרגשה רעה. ארוחה מומלצת תכלול אטריות, אורז, תפוחי אדמה מבושלים בקליפתם או פריכיות אורז, מנה עיקרית על בסיס חלבון (עוף, בשר דל שומן, דג וכו’) וירקות מבושלים. חשוב: איכלו עד שתרגישו שובע, אבל לא גודש".

___________

* הכותבת היא ענבל קרקו, הדיאטנית הראשית של "שומרי משקל".




  • אודות הכותב

    כתב כאן ישראל

    כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

    Add Comment

    Click here to post a comment

    This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

    דילוג לתוכן