אמר הדברים בעקבות החלטת שר התחבורה שאול מופז, לסגור מיד את מעבר הרכבת בבנימינה, לאחר שנמנע אסון כבד כשאוטובוס שהסיע ילדים נתקע אתמול על מסילת הרכבת
ראש מועצת בנימינה; החלטת השר מופז; תוהו ובוהו. צילום; ערוץ 10
שר התחבורה שאול מופז, הורה אמש לסגור מיד את מעבר הרכבת בבנימינה, לאחר שרק בחסדי שמים, נמנע אסון כבד כשאוטובוס שהסיע ילדים נתקע אתמול על מסילת הרכבת בבנימינה מבלי יכולת להניע ולנסוע. ברוב תושייתו פתח הנהג את דלתות האוטובוס ואפשר למספר ילדים, לנוס. רק אחר כך, הצליח להתקדם מעט אולם נתקע שוב על המסילה השנייה במעבר. בעקבות כך, הורה לכל שאר הילדים שנותרו לרדת מיד מן האוטובוס.
יצויין כי עולה שגם הפעם תצפיתן של רשות הרכבות לא היה בצומת, זאת חרף התאונה הקטלנית שאירעה לפני כשבוע באזור תחנת הרכבת בית יהושוע שליד נתניה.
רכבת ישראל, דיווחה, כי האירוע תועד במצלמות ביטחוניות של הרכבת. ובעקבות העולה מן הצילומים הוחלט להגיש תלונה בתחנת המשטרה של חדרה, כנגד חברת האוטובוס אשר נתקע על המסילה.
חרף הוראת מופז שר התחבורה על סגירת המעבר לכלי רכב בבנימינה, בעקבות מקרה נוסף של אוטובוס שנתקע על פסי הרכבת במרכז בנימינה הוראתו עדיין לא יושמה, היום שני, 15:30.
בעקבות החלטתו של שאול מופז שר התחבורה, התכנסה אמש (ראשון), מועצת בנימינה-גבעת עדה, לישיבה מיוחדת לדיון בהחלטת ובהוראת השר. ראש המועצה המקומית אריה זיתוני, הכריז, כי; “אנו עומדים ימים אחדים לפני החופש הגדול, מאות אלפי מטיילים ואפילו רכבי חירום כמו אמבולנסים לא יוכלו לעבור כאן. הכול יהיה סגור הרמטית. מדובר ממש בהרס מוחלט לאזור כולו… החלטת השר היא; “תוהו ובוהו”.
שלשום, הבאנו את דבריו של זיתוני ראש המועצה בנימינה-גבעת עדה ואז אמר; “אסון הרכבת הבא הוא עניין של זמן…”.
זיתוני; הדרישות מהרשות המקומית הן בלתי אפשריות
ראש המועצה זיתוני, מחה על הסחבת בנושא ההפרדה המפלסית מעל מסילת הרכבת וקבע, כי; “שום דבר לא זז. גם בעוד 10 שנים לא תהיה הפרדה מפלסית זאת לאחר שדחה טענות רכבת ישראל, כי הוא זה המעכב הקמת ההפרדה המפלסית. לדבריו; “הוועדות אישרו את התוכנית אולם הדרישות מהרשות המקומית הינן בלתי אפשריות. מדברים על גשר של חצי קילומטר, רמפות מיוחדות, אלה דברים שאי אפשר לעמוד בהם. בקצב הזה, האישורים יינתנו רק בעוד עשר שנים. פניתי לוועדת הכלכלה של הכנסת ואמרתי להם שבמקרה הזה פשוט חייבים לאשר את הבנייה בצורה מהירה ויעילה”.
יש לציין, כי הועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה אישרה בחודש פברואר שנה זו הפרדות מפלסיות בתוואי הרכבת בבנימינה עם הפקדת תוכניות שר התחבורה, דאז מאיר שטרית להקמת הפרדות מפלסיות בתוואי מסילת הברזל החוצה את בנימינה.
ההפרדות המפלסיות נועדו לשפר את רמת הבטיחות של הנהגים והולכי הרגל, החוצים את המסילה. עלות התוכניות נאמדת בכ-170 מיליון שקל.
לינצ’בסקי; ברך על החלטת שר התחבורה מופז
זיתוני, אמר את הדברים בעקבות האסון ליד תחנת הרכבת בבית יהושוע בו נהרגו חמישה בני אדם, ולמעלה מ-80 נפצעו בתאונת הרכבת, הוא מחה על הסחבת בנושא ההפרדה המפלסית מעל מסילת הרכבת.
ייאמר מיד, כי בין הנהלת רכבת ישראל ומועצת בנימינה-גבעת עדה לא רואים עין בעין בלשון המעטה את סגירת המעבר, כשבחודש מרץ האחרון הזהיר עופר לינצ’בסקי, מנכ”ל רכבת ישראל את זיתוני ראש המועצה מפני העלול לקרות במידה ובמקום לא תיבנה הפרדה מפלסית.
אמש הזדרז לינצ’בסקי, לברך על החלטת שר התחבורה.
מופז שר התחבורה.
הקשחת עמדותיו של ראש המועצה ומרבית תושבי בנימינה לפתרון יסודי ומיידי באה בעקבות הטרגדיה בראשית חודש יולי בשנה שעברה, כאשר הנער שחר ברזילי מבנימינה, נהרג מפגיעת רכבת בשעה שרכב על אופניו סמוך למסילה. התאונה אירעה במפגש הרכבת עם הכביש הראשי במרכז המושבה.
תושבי בנימינה שהפגינו שבועות רבים אחר כך, דרשו להקים במקום מעבר דו מפלסי ועד אז למצוא פתרון שלא יאפשר להולכי רגל לחצות את המסילה כאשר המחסום מורד.
הנער שחר ברזילי ז”ל.
תושבי בנימינה הפיצו מנשר ובו דרישות משר התחבורה, אז מאיר שטרית ומהנהלת רכבת ישראל לשפר את הסדרי הבטיחות ופעילות המחסום.
לפני למעלה מחצי שנה (דצמבר 2005) נמנע אסון כבד שהוגדר אז נס חנוכה; אסון רכבת נמנע באזור בנימינה, זאת לאחר שאוטובוס נתקע על מסילת הרכבת בבנימינה. הנהג פתח את דלתות האוטובוס והנוסעים הספיקו להימלט ממש רגעים ספורים לפני ההתנגשות הבלתי נמנעת עם הרכבת.
אחד מנוסעי הרכבת שנזרק ממקומו בעקבות הפגיעה ונפצע באורח קל. לאוטובוס, נגרם נזק קשה. והמשטרה, הזדרזה להודיעה, כי; יש בידינו תיעוד מצולם של התאונה בבנימינה שנסתיימה בנס גדול.
אתמול, כאמור, נרשם עוד נס גדול…
Add Comment