נעים ברכב

עידכון קבוצות המחיר ברכב; מודל 2007 – ירידת מחירים ורכב בטיחותי יותר

0
0

עם ראשית שנת המודל 2007 ניתן כבר לראות את הצלחת המהלך, לא רק בהפחתה במחיר, אלא בתרומה לכך שחלק ניכר מדגמי הרכב המובילים את טבלת המכירות (קבוצה 2, בעיקר), גם בקרב דגמים המיועדים בעיקר לציי הרכב, יימכרו עם שש כריות אויר, או לכל הפחות ארבע.
עידכון קבוצות המחיר ברכב; מודל 2007 - ירידת מחירים ורכב בטיחותי יותר
רשות המיסים; תימרוץ אביזרי הבטיחות תורם לכך שהסטנדרט המסתמן הוא לכל הפחות ארבע כריות אויר. בצילום; כריות רכב יונדאי.

שרי האוצר והתחבורה הגישו לועדת הכספים במשותף בקשה לעידכון קבוצות המחיר המשמשות לצורכי קביעת שווי השימוש ואגרות הרישוי ברכב וזאת כחלק מההיערכות לפתיחת שנת המודל 2007 שתחול כבר ב-1 במאי 2006. לראשונה, תחול ירידה בקבוצות המחיר לאור הפחתת מס הקניה על הרכב. יתרה מזאת, בפתח שנת המודל 2007 מסתמן כי התמריץ לאביזרי הבטיחות מוביל להתקנת שש כריות אויר בחלק ניכר מהדגמים, גם כאלה המיועדים לציי הרכב.

עדכון קבוצות המחיר לכלי רכב נועד להתאים את קבוצות המחיר מדי שנה בשנה, להתייקרות מחירי כלי הרכב החדשים. לצורך העידכון נבנה סל מטבעות הכולל את התפלגות הרכישות של כלי הרכב לפי סוג המטבע בה נרכש הרכב מהיצרן (בשנתיים האחרונות). כך, נוצר שער חליפין ממוצע המהווה בסיס אחיד לעדכון מחיר לכלי רכב.

להלן התפלגות רכישות כלי הרכב לפי מטבעות בשנים 2004-2005; יורו – 38.3%, ליש”ט – 0.1% בלבד, יין – 33.9%, דולר – 27.7%.

על מנת לעדכן את קבוצות המחיר, על פי ההתפלגות האמורה לעיל, מחושב שיעור שינוי שער החליפין הממוצע של החודשים הקרובים, לעומת שערי החליפין בראשית שנת המודל 2006 בכל אחד מהמטבעות הזרים הרלבנטיים, כדלקמן; יורו וליש”ט – כמעט ללא שינוי; יין – (1.45%-); דולר – 1.6%.

עידכון קבוצות המחיר לשנת המודל 2007 כולל את ההפחתה במע”מ שבוצעה ב-1 בספטמבר 2005, כמו גם השלב הראשון של הפחתת מס הקניה על הרכב שנכנסה לתוקף בדצמבר 2005 ועתידה להסתיים בשנת 2010 עת יועמד שיעור המס על רכב פרטי על 72% בהשוואה ל-95% טרם ההפחתה.

רשות המיסים; דגמים עם שתי כריות אויר בלבד יהוו את מיעוט המכירות.

במקביל, הוחלט למקד את הטבות המס הניתנות לאביזרי בטיחות, כך שיופחתו הטבות המס על שתי כריות אויר ומערכת ABS ובמקביל נבנה תימרוץ מדורג להתקנה של ארבע ואף שש כריות אויר, כמו גם למערכת בקרת יציבות ברכב.

כפי שהתחייב משרד האוצר עם אישור המהלך האמור, עוקבת רשות המיסים בשיתוף הגורמים המקצועיים במשרד התחבורה, אחר ההתפתחויות בענף הרכב, הן לעניין האיבזור הבטיחותי כמו גם לעצם ההתאמה של קבוצות המחיר לרמת המיסוי החדשה.

עם ראשית שנת המודל 2007 ניתן כבר לראות את הצלחת המהלך, לא רק בהפחתה במחיר, אלא בתרומה לכך שחלק ניכר מדגמי הרכב המובילים את טבלת המכירות (קבוצה 2, בעיקר), גם בקרב דגמים המיועדים בעיקר לציי הרכב, יימכרו עם שש כריות אויר, או לכל הפחות ארבע.

להערכת רשות המיסים, דגמים עם שתי כריות אויר בלבד יהוו את מיעוט המכירות. גם בקבוצת המכוניות הקטנה יותר, מסתמן, כי תימרוץ אביזרי הבטיחות תורם לכך שהסטנדרט המסתמן הוא לכל הפחות ארבע כריות אויר.

להלן, פירוט הקבוצות החדשות והישנות ושיעור השינוי השונה בין הקבוצות לאור ההשפעה השונה של הפחתת מיסי הקניה בהתאם למחיר הרכב ורמת האיבזור הבטיחותי;

<!–edgon_rehev_24-4-06_01.htm–>

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן