"עושים כאן משהו חד פעמי"

"עושים כאן משהו חד פעמי": הפקת הענק שמשחזרת את מלחמת יום הכיפורים | כתבתה של שני נחשוני, מתוך חדשות 07.10.19.

האם יש ערך בבקשת סליחה? | גיא זהר

לכבוד יום כיפור, בדק כאן 11, מה מעמדה של סליחה בפוליטיקה הישראלית? האם פוליטיקאים מתנצלים - והאם יש מי שימחל להם?
מהצד השני עם: גיא זהר - 07.10.2019.

פורום כאן נעים

"למה אתה גונב?": מלחמת החקלאים במשפחות הישראליות

שום דבר לא הכין את החקלאים בישראל לתופעת הגניבות של המטיילים, ש"עושים שוק" במטעים ובפרדסים. כתבתה של נועה ברק | כאן חדשות.

אדיר מילר במופע אלתורים

אדיר מילר במופע האלתורים בערוץ 2. קורע.

שראל הפראית- פרק 1: הנגב

מהלך של שנה שלמה בחייהם של צמחים ובעלי חיים במדבר הנגב הצחיח, המהווה יותר ממחצית שטחה של ישראל. מה סוד ההישרדות שלהם במדבר הקיצוני שזוכה רק למ"מ ספורים של גשם בשנה?

מגן דוד אדום: מירי בוהדנה מתנדבת במד"א

רגע לפני עליית תכניתה משחקי השף, מירי בוהדנה כמו שלא הכרתם אותה, מתנדבת במדא ועוד. כתבתה של חן זנדר - שישי עם איילה חסון - רשת 13 - 25.10.19

ערוץ 10 – שישי עם איילה חסון

תאוות בשרים | ערוץ 10 - שישי עם איילה חסון - 13.4.18.

מפעל הפיס

נשיא המדינה ציין 20 שנים להקמת 'נגישות ישראל'

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין אירח ב- 28 ביולי 19', את נציגי עמותת "נגישות ישראל" לציון 20 שנה להקמתה.
במפגש הוגש לנשיא דו"ח המסכם 20 שנים של נגישות, ובמסגרתו נשאו דברים מייסד ונשיא העמותה יובל וגנר ומנכ"לית העמותה מיכל רימון.

נעים לעקוב אחרי

בנימינה | גבעת עדה

אושרו הפרדות מפלסיות בתוואי הרכבת בבנימינה

עלות התוכניות להקמת ההפרדות נאמדות בכ- 170 מיליון שקל. שטרית מתח לאחרונה, ביקורת חריפה על ועדת התכנון ובנייה המחוזית בשל סחבת של 9 שנים שנקטה הועדה באישור התוכניות להקמת הפרדה מפלסית בבנימינה.
אושרו הפרדות מפלסיות בתוואי הרכבת בבנימינה
"כל עיכוב בהקמת ההפרדות המפלסיות עלול לעלות בחיי אדם נוספים".

הועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחיפה אישרה אתמול להפקיד את תוכניות שר התחבורה, מאיר שטרית להקמת הפרדות מפלסיות בתוואי מסילת הברזל החוצה את בנימינה. ההפרדות המפלסיות נועדו לשפר את רמת הבטיחות של הנהגים והולכי הרגל, החוצים את המסילה. עלות התוכניות נאמדת בכ- 170 מיליון שקל.

מדובר ב-3 תוכניות, הכוללות הקמת הפרדה מפלסית בתוואי כביש 653, העתיד להיסלל צפונית לבנימינה וכן גשר נוסף שיוקם בסמוך לתחנת הרכבת בבנימינה שיעביר את תנועת כלי הרכבת מעל למסילה. גשר נוסף יוקם על תוואי כביש 652 דרומית לבנימינה.

שר התחבורה שיטרית הגיב בסיפוק רב על החלטת הועדה המחוזית לתכנון ובנייה "סוף סוף הועדה התעוררה ועשתה את מלאכתה כראוי. אני בטוח שלהחלטה זו תהיה השפעה מכרעת על מניעת תאונות דרכים בבנימינה בעתיד" אמר שטרית.

שר התחבורה, פנה לוועדה בבקשה לסיים במהירות את כל ההליכים לאישור התוכניות בבנימינה וקרא למשרד הפנים להנחות את כל ועדות התכנון המחוזיות לתת עדיפות עליונה לפרויקטים הקשורים לבטיחות בדרכים.

שטרית מתח לאחרונה, ביקורת חריפה על ועדת התכנון ובנייה המחוזית בשל סחבת של 9 שנים שנקטה הועדה באישור התוכניות להקמת הפרדה מפלסית בבנימינה.

לדבריו, מפגש הרכבת בבנימינה נחשב לצומת קטלני שגבה קורבנות בנפש וכל עיכוב בהקמת ההפרדות המפלסיות עלול לעלות בחיי אדם נוספים.

נציגי תושבי בנימינה, שהופיעו בתחילת הישיבה של הועדה, הביעו את הערכתם לשר התחבורה ומנכ"ל משרדו, אריה בר שהביאו לזירוז אישור התוכניות בוועדה. לדבריהם לולא נחישותו והתעקשותו של שר התחבורה יכלו התוכניות להתעכב עוד שנים ארוכות.

מנכ"ל משרד התחבורה, אריה בר שבאופן חריג השתתף בישיבה ביקש מיו"ר הועדה המחוזית לתכנון ובנייה במחוז חיפה לקבל הרשאה להתחיל בבניית היסודות של ההפרדות, כמקובל בתוכניות בנייה שכבר הופקדו בוועדה.

בר, הדגיש בוועדה את חשיבות הקמת המפרדות בזמן הקצר ביותר וביקש מכל הגורמים הנוגעים בדבר לתמוך בתוכניות מתוך מגמה להתחיל בעבודות בזמן הקצר ביותר.

בר שלל את טענותיהם של חלק מתושבי בנימינה, כי הקמת הגשר במרכז המושבה תפגע באיכות חייהם. לדבריו, טובת הכלל הגוברת על טובת הפרט, במיוחד כאשר מדובר בבטיחותם של בני אדם וציין כדוגמא את נתיבי איילון, שם עוברים כ-600 אלף כלי רכב ביום, לעיתים בסמיכות לבתיהם של תושבים.

יצוין, כי במסגרת תוכנית שגובשה על ידי ועדת ההיגוי העליונה למפגשי מסילות ברזל שבמשרד התחבורה יבוצעו במהלך שלוש השנים הבאות הפרדות מפלסיות ב- 154 נקודות מפגש של מסילות ברזל וכבישים. עלות התוכנית נאמדת ביותר מ-1.2 מיליארד שקל.

ועדת ההיגוי העליונה הוקמה על ידי השר שטרית כחלק מהמלצות צוות הבדיקה של תאונת הרכבת סמוך לקיבוץ רבדים, לפני כחצי שנה. הועדה איתרה 154 מפגשי רכבת, דרך הקיימים בישראל. ב-75 מפגשים לפחות התברר, כי יש צורך בהפרדה מפלסית בין הרכבת לכביש ובשאר יש צורך ליצור הסדרי תנועה חדשים, הכוללים גם תמרור ושילוט.




אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

דילוג לתוכן