כלבים

משרד החקלאות מזהיר לא לתת לכלבים טבליות ‘הייבריד’

במידה ואתה הצרכן, רכשת את המוצר של חברת "קאמון" (CAMON) איטליה. יש להפסיק את צריכתו לאלתר על ידי בעל החיים וכן להתייעץ עם רופא וטרינר. כמו כן, יש לפנות לחנות או אל החברה היבואנית א.א. פטקר, לצורך החזרת המוצר. אזהרת משרד החקלאות לבעלי כלבים, באה בעקבות הודעה מטעם האיחוד האירופאי, כי התגלו גופים זרים מתכתיים בטבלית המוצר - לקוחות שרכשו את טבליות 'הייבריד' של חברת קאמון אלן מתבקשים ליצור קשר עם היבואנית חברת א.א פטקר, או לחלופין עם החנות ממנה נרכש המוצר.
0
0
טבליות 'הייבריד' של 'קאמון'
טבליות ‘הייבריד’ של ‘קאמון’

גופים זרים מתכתיים התגלו בטבליות לוויסות חומציות דמע ורוק (“G880 HYBRID 60 cpr”) של חברת “קאמון” (CAMON) איטליה, אשר בתוקף עד לחודש יוני 2020 (6.2020) – כך הזהיר ‘האיחוד האירופאי’ את אגף לפיקוח על מזון לבעלי חיים בשירותים הווטרינריים של משרד החקלאות בישראל.

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

משרד החקלאות ופיתוח הכפר, פעל מיד עם קבלת הודעת אזהרה ומיהר לציין, כבר אתמול (יום שלישי, ט’ באייר התשע”ח) כי אמנם מדובר בתלונה בודדת על פיה נמצאה טבלית אחת בה נמצאו גופים מתכתיים זרים, אשר הועלתה בפני הרשויות, זאת מתוך אלפי היחידות שכבר שווקו.

אולם, למען הזהירות המונעת, פסל משרד החקלאות את המזון לשיווק ודרש מן החברה להודיע על כך לציבור ולבצע RECALL (איסוף המוצר מהשוק).

כמו כן, האגף לפיקוח על מזון לבעלי חיים בשירותים הווטרינריים שבמשרד החקלאות, דרש מ’היבואן, א.א. פטקר’ לאסוף את הסחורה מן המדפים ולנסות לאתר קונים שכבר קנו את המזון והיבואן, פועל, כאמור.

במידה ואתה הצרכן, רכשת את המוצר, יש להפסיק את צריכתו לאלתר על ידי בעל החיים וכן להתייעץ עם רופא וטרינר. כמו כן, יש לפנות לחנות או אל החברה היבואנית א.א. פטקר (רשימת החנויות בהן שווק המוצר מופיעה כאן למטה בדף זה) לצורך החזרת המוצר.

 ל’משרד החקלאות’ יש את הסמכות להורות על החזרת מוצר ומניעת שיווקו

על פי חוק, ייצור ויבוא מזון לבעלי חיים, לרבות ‘מזון לחיות מחמד‘ הנו מחויב בקבלת היתר מטעם משרד החקלאות, הכולל גם בדיקה של ‘אגף הפיקוח על מזון לבעלי חיים‘ של ‘השירותים הווטרינרים במשרד החקלאות’.

במקרים מסוימים למשרד החקלאות’ יש את הסמכות להורות על החזרת מוצר ומניעת שיווקו, כאשר, עולה חשש, כי הוא; פגום, מזוהם, או אינו ראוי להזנת בעלי חיים מסיבה זו או אחרת.

תהליך הבדיקה, כולל בין היתר; בדיקה שייצור המזון, מתבצע בתנאי ייצור נאותים, בקרה על חומרי הגלם המשמשים להכנת המזון ובדיקת חומרי הגלם והמזון הסופי לנוכחות מזהמים, כדוגמת; שאריות חומרי הדברה, רעלנים ומזהמים מיקרוביולוגים.

יצרן או יבואן שמילא את דרישות החוק, מקבל היתר ל-ייצור ולשיווק מזון לבעלי חיים ומחויב לסמן את תוצרתו בתווית סימון בשפה עברית שכוללת את שם היצרן/יבואן;

רכיבי המוצר; סוג בעלי החיים שאליו מיועד המזון; האם מדובר במזון מלא / משלים / חטיף; תאריך תפוגה של המזון ומספר היתר מטעם האגף לפיקוח על מזון לבעלי חיים במשרד החקלאות.

 החנויות בהם שווק המוצר (על פי היבואן);

שם היישוב שם החנות
יבואן א.א. פטקר i8691562@gmail.com  050-8691562
כפר סבא M.L pets
נס ציונה PET COM
ראשון לציון א.א פט סטור בעמ
תל אביב אמנון היפרדוג בע”מ
כפר סבא ד”ר יובל סמואל
אשדוד ויולט
בני עטרות חוות ילדי הטבע
פתח תקווה חיות במושבה
בית שמש חיות הבית
אשקלון חילזון בטבע
כפר סבא כהן אורן מזון וציוד לבעלי חיים בע”מ
אילת לימור חיות  לימור כהן בע”מ
באר שבע ספידוג אי.בי.איי סניף ביג
רמת גן עולם של כלבים
תל אביב עצם העניין
עפולה פאפי שופ – גיא אוריאל
פתח תקווה פטמקס
חיפה ציפורים בראש
פרדס חנה קן התוכי יבוא ושיווק בע”מ
אור עקיבא ג’ונגל

 הובא באדיבות דוברת משרד החקלאות ופיתוח הכפר, הגב’ דפנה יוריסטה.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן