ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

לגלריית כאן נעים

פורום כאן נעים

מפעל הפיס

שומר הראש וויטני יוסטון

וויטני יוסטון הייתה זמרת פופ, רית'ם אנד בלוז, גוספל וסול, כותבת ומלחינת שירים, ושחקנית קולנוע אמריקאית. אחת הזמרות המצליחות והמפורסמות של סוף שנות ה-80 ושנות ה-90.

חלי ממן תזונה | דיאטה

חלי ממן מציעה כך תורידו מחצי קילו עד קילו ממשקלכם בשבוע

"הכי טוב זה כשיורדים 0.5-1 קילו גרם בשבוע" – אומרת וממליצה חלי ממן, כוהנת הדיאטות ו'מנהלת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא' המאמינה בגישה, כי כדי לרזות ולהתחטב; "אחרי ארוחות החגים", יש לשנות את הרגלי האכילה וההתנהלות היומיומית ולא לפצוח בדיאטות רצחניות שמאפשרות ירידה מהירה אך שורדות זמן קצר, יש לשנות ולעצב את אורח החיים שיהיה בריא ולהימנע מלהישאר רעבים במהלך היום. ההתמדה משתלמת... המאמץ שווה!"
0
0
חלי ממן, כוהנת הדיאטות ברקע: סלט ירקות | צילום באדיבות istock | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
חלי ממן, כוהנת הדיאטות ברקע: סלט ירקות | צילום באדיבות istock | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

אחרי החגים מאחורינו, מנוחה, טיולים, ילדים בחופש והרבה אוכל מסביב… כל שינוי בשגרה יכול להוביל להתרופפות. זהו הזמן לסדר את החיים ולהוריד חצי קילו בשבוע! ההתמדה משתלמת…המאמץ שווה! אני מביאה כאן, לגולשי ’כאן ישראל | כאן נעים | טיפים חשובים לאימוץ הרגלי אכילה וחשיבה נכונים ובריאים שיעזרו לך לחזור לשגרה לאחר החגים ולהוריד את הקילוגרמים המיותרים בצורה נכונה, שתעזור לנו להיות רזים וחטובים לטווח ארוך, לפחות עד החג הבא…

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו לכאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה בפייסבוק’ או בטוויטר.

ייאמר מיד, הכי נכון זה כאשר משילים/יורדים חצי עד קילוגרם אחד  (0.5-1) בשבוע ממשקל גופכם. הנה הדרך המקוצרת והזריזה;

 מודעות, מודעות, מודעות – קחו דף ועט, רשמו במשך יומיים את כל מה שאתם אוכלים. זו נקודת פתיחה מצויינת למודעות ולשליטה

תהליך ההרזיה מושפע מגורמים רבים אך הגורם המשמעותי ביותר אינו האכילה, אלא דרך החשיבה שלנו, המצב הרגשי שלנו ובעיקר הדיאלוג הפנימי שלנו עם עצמנו. חשיבה חיובית מעניקה מוטיבציה לאכילה נכונה ולחיים פעילים.

לעומת זאת רגשות שלילים מסיטים אותנו מהמסלול. עשו שינוי קטן, הוא יכול להביא לשיפור גדול. כדי להתחיל את השיפור, קחו דף ועט ובמשך היומיים הקרובים, כתבו כ-ל מה שאתם אוכלים ושותים.

תרוויחו פעמיים; תדעו באמת מה אתם אוכלים ותוכלו לקבל החלטות בהתאם – מה אפשר להוריד מהיום-יום שלנו, בלי להרגיש רעבים מדי.

ברגע שאנחנו מודעים לעצמנו ולמה שאנחנו אוכלים, ההרגשה משתפרת כליל. השליטה, בידינו!

█ לבשל! לכו עם הכלל המנצח שאומר; מזון ביתי תמיד עדיף

רבים מאיתנו מנסים לדלג על ארוחות, כדי להפחית קלוריות, אבל בפועל, הדבר הטוב יותר לעשות הוא לאכול 6 ארוחות קטנות ביום. כי זה יעיל יותר מאשר 3 ארוחות גדולות.

רעבים בין לבין? תמיד עדיף פרי על חטיף. בפרי ממוצע, יש כ- 60 קלוריות. וחטיפים רבים הם לפחות 100 קלוריות למנה, ולא רק שהם לא משביעים – הם ממש מרעיבים.

כאשר האוכל שאתם מבשלים הוא פשוט, קל להכנה ואינו דורש זמן בישול רב, הסיכוי שתבשלו לעצמכם ותתמידו במקום לקנות מזון מוכן, עולה מאוד. חשוב לדאוג שמצרכים בריאים יהיו זמינים על מנת שלא “להיתקע” בלעדיהם, מה שמזמין קניית אוכל מוכן עתיר שומנים וקלוריות.

שתייה מתוקה? כל כוס קטנה, 200 מיליגרם – מכילה כ-4 כפיות סוכר! שהם 80 קלוריות. בינינו – מי שותה כוס קטנה? אז הקץ לשתייה המתוקה. גם לזו הסחוטה טבעי. הבחירה הכי טובה והכי טבעית היא מים לשתיה.

 גיוון – שימו לב שבצלחת, יש לכם מגוון צבעים ושלא בכל צהריים אתם בוחרים שוב בשניצל הנצחי ובאורז, חברו הטוב.

זהו כנראה העיקרון החשוב ביותר. כאשר אנו אוכלים מגוון של מזונות, עולים מאוד הסיכויים שנצליח לרזות. כך הגוף מקבל את כל מרכיבי המזון להם הוא זקוק, וגם הנפש שמפעילה אותנו מקבלת ולא מרגישה “אומללה” ומחפשת “פיצויים“.

לא צריך גם אורז גם לחם וגם אפונה באותה ארוחה. להחליט על פחמימה אחת ו/או חלבון אחד. כי כשיש מבחר טועמים מכל אחד ומגיעים לכמויות. שימו לב; תירס, אפונה, תפוח אדמה ובטטה הם לא ירקות, הם פחמימות.

█ גבולות ברורים – לשולחן הגישו לעצמכם רק את גודל המנה שתכננתם ומדדתם. את השאר שימו במקרר חזרה לפני הארוחה.

כאשר ישנה התמקדות במטרה התחלתית, הירידה במשקל לטווח ארוך מצליחה יותר. שימו לעצמכם מטרה התחלתית; 10% פחות במשקל, כך אנו מאמצים לעצמנו הרגלי בריאות טובים יותר.

זכרו, תמיד למדוד את כמות השמן שאתם מוסיפים לסלט, לתבשיל ולטיגון הבצל. תמיד עם כף. ממש לא ‘לפי העין’. כך תחסכו הרבה קלוריות שלא ידעתם עליהם בכלל. לא רק את השמן צריך למדוד. גם את כמות הקוטג’, האורז והלחם שאוכלים.

כשמודדים – מודעים לכמות ואוכלים פחות. 2 כפות קוטג’ 5% מכילות 40 קלוריות ואילו כל הקופסא מכילה יותר מ- 200. ואצל כולנו, אם לא מודדים – אז בקלות אוכלים את כל הקופסא.

גם את הלחםלפרוס ולא לבצוע ואת האורז – למדוד. 3 כפות רגילות זה כמו פרוסה של לחם. בחרו מוצרי חלב דלי שומן. כוס חלב 3% שומן, תתרום 120 קלוריות וכוס חלב 1% שומן, תתרום פחות –  88 קלוריות.

פרוסת גבינה צהובה 9% שומן, מכילה 60 קלוריות ואילו גבינה צהובה 28% מכילה 90 קלוריות וכן הלאה…

 ארוחה בחוץ, מאוזנת ושקולה! קבעו לה זמן, שלא תהיה בשגרה ובקשו מהמלצר לוותר על תוספות כמו מיץ ועל הגדלת המנה באגורה. 

באופן כללי, מזון ביתי עדיף על קנוי. כשמכינים אוכל בבית, קל יותר למדוד כמויות של; סוכר, מלח, שמן ושאר המרכיבים במנה.

לדוגמא, שניצל עם ציפוי, קנוי, יכול להכיל 220 קלוריות ל-100 גרם ואילו חזה עוף מתובל טוב וצרוב על המחבת בבית יכול להכיל 175 קלוריות ל-100 גרם.

סלטים במסעדות, יכולים להכיל גם קרוטונים, גם גבינות שמנות, גם זיתים ועוד הפתעות שמקפיצות את כמות הקלוריות בסלט שנראה תמים וירוק ובריא.

אם תכינו לבד ובבית הכל יהיה מבוקר ומדוד יותר. ואם אתם כבר אוכלים בכל זאת במסעדה, את כל התוספות של הסלט תבקשו בצד. ותוסיפו לבד. אתם הקובעים, אתם השולטים – וכך אתם מרזים. בנוסף, כשאתם יוצאים לארוחת ערב במסעדה, בקשו מהמלצר לארוז לכם, חצי מראש. כך תאכלו פחות ותרגישו נפלא.

█ כבדו את עצמכם עם הרגלי תזונה ואימונים. כשאתם אוכלים, אתם רק אוכלים. בלי מסכים ובלי מסיחים.

חשוב לאמץ אימונים קלילים יומיומיים. בין 30-45 דקות ביום בו אתם מעלים את קצב הלב. טיפוס מדרגות, רכיבה על אופניים, הליכה קלה, שחייה ועוד.

אל תאכלו מול הטלוויזיה. זה יוריד משמעותית את כמות הקלוריות שאתם אוכלים ביום. אוכלים – כבדו את האכילה והתיחסו אליה.

ליד השולחן, מעל לצלחת כשהטלוויזיה והמחשב סגורים ואתם מודעים לכך שאכלתם ולמה וכמה אכלתם.

כשאתם מרוכזים באכילה תוכלו להפעיל בקלות שיקול דעת; 4 כפות אורז, עדיפים על פיתה. משולש עוף ללא עור, עדיף על שניצל מטוגן, סנדויץ עם גבינה צהובה וזיתים עדיף על משולש פיצה שהזמנתם.

לסיום הטיפים;

הטיפים, יעזרו לכם פעמיים. גם תורידו במשקל וגם תאכלו בריא יותר. כל חסכון בקלוריות מצטבר בסוף היום לכמות משמעותית שתעזור לכם “לרדת במשקל“. אז אל תזלזלו ב-כוס מיץ, ב-כף שמן וב-חטיף קטן. כבר אלו, יכולים להגיע לפחות לכדי 320 קלוריות.

את כל התפריטים והעצות בחרתי, להפיץ ללא עלות לקהל הרחב, כך שכל אדם באשר הוא (מעוניין לרזות או לא, לקוח משלם או לא) יכול לגלוש לאתר האינטרנט שלי, להוריד את האפליקציה החינמית או להיכנס לעמוד הפייסבוק הפעיל שלי.

ההתמדה משתלמת… המאמץ שווה! בהצלחה!

0
0



אודות הכותב

חלי ממן

חלי ממן, מנכלית ומייסדת קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא היא בעלת מחשבה עדכנית שהפך אותה לבעלת שם בתחום הדיאטות ואורח החיים בישראל. ממן, נחשבת ככוהנת הגדולה של קבוצות תמיכה לאורח חיים בריא, הפכה את העולם המרתיע של דיאטות ותפריטים מוגבלים לנגיש לכולם ומפחיד פחות כיוון שמיועד לאורח חיים בריא ולא להרזיה נקודתית. ממן, מאמינה גדולה ביכולת שלך לברוא ולהפיק את המציאות שלך.
חלי, מאמינה בגישה, כי על מנת לרזות ולהתחטב, יש לשנות את הרגלי האכילה וההתנהלות היומיומית ולא לפצוח בדיאטות רצחניות אשר מאפשרות ירידה מהירה אך שורדות זמן קצר, יש לשנות ולעצב את אורח החיים שיהיה בריא ולהימנע מלהישאר רעבים במהלך היום.
הגישה שנוקטת ממן, מובילה לנגישות וזמינות 24 שעות 7 ימים בשבוע בכל סוגי המדיה ופתוחה לקהל הרחב היא שהביאה להגדלת כמות הקבוצות בפריסה ארצית והרחבת כמות המשתתפים בצורה משמעותית.
גישה זו הביאה לשינוי תפיסה גם בקהל הצרכנים ולהבנה כי חלי ממן מציעה למעשה את הדרך הנכונה והרלוונטית ביותר לירידה במשקל. . את כל התפריטים והעצות בחרה חלי ממן להפיץ ללא עלות לקהל הרחב, כך שכל אדם באשר הוא (מעוניין לרזות או לא, לקוח משלם או לא) יכול לגלוש לאתר האינטרנט שלה, להוריד את האפליקציה החינמית או להיכנס לעמוד הפייסבוק הפעיל.

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

דילוג לתוכן