חדשות בריאות

כיצד נפטר תינוק בן יומו בתינוקיית הלל יפה-חדרה

"התינוק נולד בלידה רגילה, אולם בשל 'צהבת ילודים' היה בטיפול ייעודי בתינוקייה ◄בתינוק בוצעה החייאה ממושכת, אולם לבסוף, נאלץ הצוות הרפואי בבית החולים הלל יפה-חדרה, לקבוע את מותו ◄המשפחה סירבה לנתיחה שלאחר המוות על אף בקשת הצוות הרפואי. משפחת התינוק היא מאחד היישובים באזור חדרה.
0
0
איך נפטר תינוק בן יומו בעריסתו בתינוקיית בית החולים הלל יפה | אילוסטרציה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©
איך נפטר תינוק בן יומו בעריסתו בתינוקיית בית החולים הלל יפה | אילוסטרציה | עיבוד צילום: שולי סונגו ©

תעלומה אופפת את נסיבות מותו הטרגי של תינוק בן יומו שנפטר היום (ראשון, י”ח בתשרי התשע”ח) בבית החולים הלל יפה שבעיר חדרה. התינוק, טופל על ידי אחות התינוקייה, זמן קצר לפני שנמצא ללא סימני חיים בעריסה. 

■ רוצים עוד עדכונים? הצטרפו ל’כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה ב’פייסבוק’ או בטוויטר.

כאמור, סיבת המוות עדיין אינה ברורה. דוברת המרכז הרפואי הלל יפה-חדרה, הגב’ דפנה נבו, מסרה לפורטל כאן ישראל | כאן נעים | אתר החדשות המקומיות של כל המדינה, כי; “מדובר במקרה נדיר מאוד. בתינוק בוצעה החייאה ממושכת, אולם לבסוף, נאלץ הצוות הרפואי בבית החולים הלל יפה-חדרה, לקבוע את מותו.

דוברת המרכז הרפואי הלל יפה-חדרה, הגב’ נבו, הוסיפה, כי “התינוק נולד בלידה רגילה, אולם בשל ‘צהבת ילודים’Neonatal Jaundice – אינה מחלה זיהומית וגם אינה מידבקת) היה בטיפול ייעודי בתינוקייה“.

המשפחה סירבה ל‘נתיחה שלאחר המוות’ על אף בקשת הצוות הרפואי. משפחת התינוק היא מאחד היישובים באזור חדרה.

הודעה כמתבקש, נמסרה אל משרד הבריאות. הנהלת בית החולים הלל יפה-חדרה משתתפת בצערה העמוק של המשפחה.

█ צהבת הילוד – Neonatal jaundice

צהבת בילוד, יכולה להיות תהליך פיזיולוגי (Physiological) או פתולוגי (Pathological). היפרבילירובינמיה (Hyperbilirubinemia) פתולוגית נחלקת לשניים על פי סוג הבילירובין (Bilirubin) המוגבר; ישיר (מצומד, Direct, conjugated) או בלתי ישיר (בלתי מצומד, Indirect, unconjugated). האטיולוגיות (Etilogies) לשני המצבים הללו שונות.

הסכנה העיקרית במצב של צהבת בלתי ישירה היא פגיעה נוירולוגית כתוצאה מחדירת הבילירובין לרקמת המח, תהליך הקרוי; Kernicterus.

חשוב להכיר את הבירור הנדרש במקרים של היפרבילירובינמיה את הרמות המגבירות את הסיכון לסיבוכים נוירולוגיים ואת הטיפול בצהבת ישירה או בלתי ישירה בהתאם לגורם הספציפי.

עוד בהרחבה על צהבת הילוד – Neonatal jaundice | ויקירפואה.

מיזם ויקירפואה קם במטרה לאגור את הידע הרפואי של מכלול הרופאים והמדענים לתבנית חופשית ונגישה לכל, ברוח מיזם ויקיפדיה. המידע הרפואי מתעדכן בזמן אמתי על ידי רופאים ואנשי מקצוע. אגוד רופאי המשפחה בשיתוף עם מדנט שמו לעצמם מטרה להקים מודל חדש שיאפשר גישה ישירה למידע רפואי מעודכן ברמה גבוהה ויהיה נגיש לאנשי מקצועות הרפואה ולציבור כולו.

המודל של ויקירפואה יתפתח במשך הזמן לפי התגובות ובהתאם לצרכי המשתמשים.

0
0



אודות הכותב

משה נעים

עורך אתר כאן ישראל ("כאן נעים") בלי מורא ובלי משוא פנים. עיתונאי מגיל 14. עובד כיום באינטרנט. בן 70, אב לעורך דין אלירן נעים. לר' אביב נעים ול-חלי כהן-נעים, סבא מאושר ל-7 נכדים; רפאל, דוד, אוריאן, מילה שרה, אריאל, עלמה ו-אביגיל. המוטו; "אילו לחיים הייתה מהדורה שנייה, הייתי מתקן בה את כל השגיאות...".

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן