הפינה לצרכן

הוקם אתר אינטרנט ובו “זירת גז” בה ספקי הגז הם אלו ש”מחזרים” אחרי הצרכנים

0
0

עליית מדרגה במרד צרכני הגז ובמאבקי הצרכנים בישראל. מנהיג מרד הצרכנים אבינועם מגן; “אם חברות הגז מחכות שהגל יחלוף או שאני אתעייף או אתייאש – הן טועות. המאבק רק בתחילתו. אם לפני חודש החברות סירבו לדבר עם הצרכנים, כעת הן מתחננות לדבר איתם”.
הוקם אתר אינטרנט ובו
חברות הגז הגדולות – מתחמקות מתחרות ומתעלמות מהאתר.
מרד צרכני הגז בישראל אשר החל לפני כחודש, עולה מדרגה. אתר חדש באינטרנט מאיים לשנות את כללי המשחק! לא עוד צרכנים הרודפים אחרי הספקים אלא חברות גז הנאבקות על כיסו של הצרכן.

“ההיענות הייתה דווקא מצד החברות הקטנות”. אילוסטרציה. ארכיונעים.

לפני כחודש ימים, החל מאבק צרכני הגז בישראל שמטרתו ליצור תחרות בין חברות הגז ולהביא לשיפור השירות ולהורדת מחירים.

בעקבות המאבק, התקבלו אצל מנהיג המרד, אבינועם מגן, אלפי פניות של צרכנים. על פי המשוער עד כה כ-10,000 צרכני גז זכו בהנחות דרמטיות בתעריפי הגז.

מסביר מגן; “אם חברות הגז מחכות שהגל יחלוף או שאני אתעייף או אתייאש – הן טועות. המאבק רק בתחילתו. אם לפני חודש החברות סירבו לדבר עם הצרכנים, כעת הן מתחננות לדבר איתם”.

בניגוד לצפיית חברות הגז, כי המאבק ידעך במהרה, המאבק דווקא מקבל חיזוק באמצעות יוזמה צרכנית חדשנית נוספת.

הקושי הגדול במעבר בין חברות הגז הוא הצורך לפנות לחברות רבות, לבקש מהן הצעות מחיר ולערוך ביניהן השוואה. רבים מהפונים אל מגן, ביקשו את המלצתו על חברת גז חלופית. מטעמים מובנים, מגן, לדבריו, נמנע מלהמליץ על חברות גז, אך יזם הקמת “זירת גז” באינטרנט.

ב”זירת הגז”, יכול כל צרכן המבקש להחליף חברת גז, להזין את הפרטים בסיסיים כמו מקום מגוריו, מספר דיירים, חברת גז נוכחית, דרך ומועד מועדפים להתקשרות. הפרטים הללו עוברים באופן אוטומטי, בו זמנית ישירות אל כל חברות הגז שנרשמו למיזם. נציגי השיווק של חברות הגז השונות יוכלו לפנות אליו בהצעות.

תהליך זה, מאפשר לחברות הגז להפעיל את מערך השיווק שלהן ולהציע הצעות לפונה, ובה בעת מאפשר לחברת הגז הנוכחית של הצרכן, לגלות, כי הוא מבקש להתנתק ממנה ולהפעיל את מערך שימור הלקוחות שיציע לו גם כן הצעות טובות יותר.

מנהיג המרד, אבינועם מגן

הקמת האתר נעשית ע”י החברה “תמונה מדברת” המתמחה בעיצוב והקמת אתרי אינטרנט, אשר העניקה את חסותה למאבק.

חברות הגז, יקבלו את פרטי הפונים ללא כל תשלום, בכפוף להתחייבות לפנות לצרכנים וזאת בנימוס, תוך זמן סביר, פעם אחת בלבד, ללא הפעלת לחץ, לפנות אך ורק דרך אמצעי הקשר דרכו ביקש הצרכן להתקשר עימו, לא לנסות ולהשיג אינפורמציה נוספת על הצרכן, לא לעשות כל שימוש נוסף בפרטי הפונים או לצרפם למאגר מידע לצרכים מסחריים ולא לפנות אל הפונים בשנית אלא על פי בקשתם.

מגן, שלח מכתב אל מנכ”לים של כל חברות הגז בהצעה להצטרף אל מקבלי המידע. באופן לא מקרי ההיענות הייתה דווקא מצד החברות הקטנות.

לדברי מגן; “לא ברור, איזו סיבה גורמת לחברות הגדולות לטמון את הראש בחול ולסרב לקבל, חינם אין כסף, מידע חשוב על צרכנים, המבקשים לעזוב אותן או מתעניינים בהתחברות אליהן. הדבר מעיד על הזלזול בצרכן ועל הניסיון לטרפד את התחרות”.

שמו של האתר “לא הוגן” מעיד על הכוונה להרחיב את הטיפול בעתיד גם לסוגיות צרכניות נוספות מעבר לגז. הכתובת: www.lohogen.org.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן