הפינה לצרכן

באג בפרסומות באג מחשבים וחשד לכאורה לעבירה על חוק סימון מחירים

0
0

“באג מחשבים” פרסמה במודעה פורסם מחיר נמוך בספרות גדולות ולצידו, בספרות קטנות, מחיר גבוה יותר – הוא המחיר האמיתי בקופה כך מאשים אבינועם מגן, שפנה בתלונה לממונה על הגנת הצרכן ע”מ שיפעיל את סמכותו, יבדוק את התלונות ויפעל נגד החברה לפי הקבוע בחוק
באג בפרסומות באג מחשבים וחשד לכאורה לעבירה על חוק סימון מחירים
באג בפרסומות באג מחשבים וחשד לכאורה לעבירה על חוק סימון מחירים

“קיימת הטעיה לכאורה בפרסומות חברת “באג מחשבים” ואף חשד לעבירה על חוק סימון מחירים” – כך עולה מתלונה ששוגרה היום אל עופר מורן מנכ”ל באג מחשבים ואל עו”ד קמחי – הממונה על הגנת הצרכן, משרד התמ”ת על ידי אבינועם מגן, פעיל צרכני, המשמש ראש הקליניקה לזכויות הצרכן – בקריה האקדמית קריית אונו.

לטענת מגן, מתלונות שהתקבלו אצלו, עולה, כי במודעת פרסום בשבת האחרונה, פרסמה רשת חנויות המחשבים “באג” מוצרים תוך ציון מחיריהם באופן מטעה, ומנוגד לכאורה לחוק. במודעה פורסם מחיר נמוך בספרות גדולות, ולצידו, בספרות קטנות, מחיר גבוה יותר – הוא המחיר האמיתי בקופה. למותר לציין, כי אין אפשרות לרכוש את המוצר שלא בקופה – במחיר הנמוך והמודגש.

עוד עולה לטענתו מן המודעה, כי ההפרש בין המחירים הוא למעשה סוג של זיכוי אשר יישלח לביתו של הקונה, כמובן שלא ניתן להשתמש בזיכוי באותה קנייה עצמה, וכך מוצא עצמו הצרכן מוטעה וקשור בזיכוי שלא בטוח שהוא בכלל רוצה בו.

חוק הגנת הצרכן אומר דברים ברורים באשר להצגת מחירים ונראה כי מדובר כאן בעבירה על החוק.

המחיר שפורסם בספרות הגדולות והמודגשות איננו מחיר המוצר האמיתי אלא “תעלול שיווקי” בו קוזז מן המחיר האמיתי סכום כסף המהווה למעשה; “זיכוי” לקנייה חוזרת אותו נותנת החברה לרוכשי המוצר – ככל הנראה כדי לזמנם בשנית לסניפי הרשת ולמכור להם מוצרים נוספים.

כאמור, על פניו נראה, כי הדבר מנוגד לחוק מאשים אבינועם מגן, פעיל צרכני, שסיפר כי מכתב זה נשלח למנכ”ל החברה Bag על מנת שייתן הסבר הולם לדבר וייתקן את דבריו.

מגן, הוסיף, כי; “מכתב זה, נשלח גם כתלונה אל הממונה על הגנת הצרכן על מנת שיפעיל את סמכותו, יבדוק את התלונות ויפעל נגד החברה לפי הקבוע בחוק. לתשומת לב הממונה, לפני זמן מה פניתי אלייך בתלונה דומה על התנהגות של חברת אופיס דיפו”.

אבינועם מגן, מספר, כי; “מחברת אופיס דיפו, הובטח, לי כי המקרה לא יחזור על עצמו ואנו אף עתידים להיפגש ולדון בנושא. אני סבור, כי רק אכיפה אחידה תמנע מצב שמי ששומר על החוק – מפסיד בתחרות. פרשת אופיס דיפו הנ”ל זכתה לכיסוי נרחב בתקשורת.

בחיוב, אני מבקש לציין, כי באתר האינטרנט של באג – מופיעה כתובת המייל הישירה של מנכ”ל החברה – סיכם מגן את מכתבו.

0
0



אודות הכותב

כתב כאן ישראל

כתב כאן ישראל | כאן נעים, הוא חבר מערכת ו/או מידע שהובא / נשלח על ידי פרטיים ואו מוסדות ואו על ידי כותב שבחר להישאר בעילום שם ונבדק לפני פרסומו על ידי מערכת האתר. פניות בדואר האלקטרוני אל כתב אתר כאן נעים: kanisrael2018@gmail.com

Add Comment

Click here to post a comment

אתר זה עושה שימוש באקיזמט למניעת הודעות זבל. לחצו כאן כדי ללמוד איך נתוני התגובה שלכם מעובדים.

ארכיון כתבות ‘כאן ישראל’

ברכת ראש הממשלה נתניהו ליום העצמאות ה-75

הדלקת המשואות ופתיחת חגיגות יום העצמאות

דבר ראש הממשלה ביבי נתניהו

דילוג לתוכן